Ο Shigeru Umebayashi μιλάει στο Ogdoo.gr

«Προσπαθώ να αποδώσω τα συναισθήματα και όχι τη μορφολογικά και εξωτερικά στοιχεία μιας ταινίας»
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
*Συνέντευξη στον Θάνο Μαντζάνα

Ο Ιάπωνας Shigeru Umebayashi, συνθέτης της μουσικής των ταινιών του Γουόνγκ Καρ Βάι «In The Mood For Love» και «2046», του «House Of Flying Daggers» του Χαν Γιμού και πολλών άλλων έρχεται στην Ελλάδα για μια συναυλία στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου. Την μουσική του θα αποδώσουν η Athens Philharmonia Orchestra και το jazz σχήμα Alex Drakos Ensemble υπό την διεύθυνση του διεθνώς καταξιωμένου Βέλγου μαέστρου Dirk Brossé με την προσθήκη των Katerine Duska/Κατερίνας Ντούσκα, Θοδωρή Μαυρογιώργη και Βάσιας Ζαχαροπούλουπ που αποδέχθηκαν την τιμητική πρόσκληση να συμμετέχουν ερμηνευτικά.
POSTER MAIL
Σε μία σύντομη αλλά αποκαλυπτική συζήτηση ο ηλικίας εβδομήντα ενός ετών συνθέτης μου μίλησε για την προσέγγιση του στο.soundtrack-ing.

Όταν ξεκινούσατε με τους EX (το πρώτο ιαπωνικό συγκρότημα new wave συγκρότημα στο οποίο ήταν μπασίστας και η ηγετική φυσιογνωμία) μπορούσατε να φανταστείτε ότι μιαν ημέρα θα ήσασταν ένας διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης soundtracks; Αυτό το ξεκίνημα σας βοήθησε ή έστω επηρέασε μα κάποιο τρόπο το πως συνθέτετε κινηματογραφική μουσική;

Οχι, ούτε που μου περνούσε από το μυαλό τότε ότι θα γινόμουν κινηματογραφικός συνθέτης. Όμως αγαπούσα την μουσική ήδη από παιδί. Ετσι τα πάντα και οι πάντες, αρχίζοντας από τους μέγιστους Beatles, με δίδαξαν πολλά τα οποία ήταν εξαιρετικά χρήσιμα όταν άρχισα να ασχολούμαι με την κινηματογραφική μουσική.

Τι έχει περισσότερη σημασία για εσάς όταν σας προτείνουν να γράψετε μουσική για μια ταινία, το σενάριο, συνολικά η φόρα και η ατμόσφαιρα, η σχέση σας με τον/την σκηνοθέτη/ρια, κάτι άλλο ίσως;

Σημασία έχει πάντα για εμένα το τι και πώς έχει να πει για τα ανθρώπινα συναισθήματα και πάθη και όχι το είδος της και οποιοδήποτε άλλο μορφολογικό/εξωτερικό στοιχείο.

Η Ιαπωνία και η Κίνα μπορεί να είναι σχετικά κοντά γεωγραφικά αλλά είναι πάρα πολύ διαφορετικές ως προς τον πολιτισμό, ακόμα και τον τρόπο ζωής τους. Πόσο εύκολο ήταν λοιπόν για εσάς το να γράψετε μουσική για κινεζικές ταινίες και γίνεται πιο εύκολο με το πέρασμα του χρόνου;

Για λόγους ανεξάρτητους και υπεράνω της θέλησης μου ποτέ δεν ήταν εύκολο να συνθέτω μουσική για κινεζικές αλλά και ευρωπαϊκές ταινίες. Και γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο…

Όταν γράφετε μουσική για μια σκηνή εστιάζετε στον διάλογο ή, αν δεν υπάρχει τέτοιος, στην κίνηση των ηθοποιών ή στη συνολική αίσθηση της;

Την κίνηση της καρδιάς, των χαρακτήρων και συνολικά της ταινίας, όπως αυτή «μεταφέρεται» διαμέσου της σωματικής κίνησης των ηθοποιών.

Ποιο είναι για εσάς το σημαντικότερο στοιχείο των ταινιών του Γουόνγκ Καρ Βάι, αυτό που σας ελκύει περισσότερο και έχετε μεγαλύτερη σχέση μαζί του;

Το πως κάθε φορά αναπτύσσει την ιστορία που θέλει να πει στη διάρκεια της ταινίας.

Θα ακούσουμε μόνο μουσική σας για ταινίες του Γουόνγκ Καρ Βάι στη συναυλία στο Ηρώδειο;

Όχι, θα ακουστούν πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους συνθέσεις μου.

Πώς προετοιμάσατε την συναυλία όντας σε τόσο μεγάλη απόσταση;


Με στενή και συστηματική συνεργασία με τον Dirk Brossé για τις ενορχηστρώσεις που είναι φυσικά βασισμένες στις πρωτότυπες παρτιτούρες μου.

Και τι περιμένετε προσωπικά από αυτή τη συναυλία;

Ελπίζω να μοιραστώ μια όμορφη και ουσιαστική εμπειρία με ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα του ελληνικού κοινού!

Το ίδιο ελπίζω αλλά και πιστεύω και εγώ…

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!