Οι αμερικάνοι θαυμαστές του μυθικού κιθαρίστα δεν καλοδέχθηκαν την «εικόνα» που παρουσίασε ο σκηνοθέτης John Ridley για το είδωλό τους. Ίσως όμως τα ζητούμενα του συγγραφέα, σεναριογράφου και τηλεοπτικού -κυρίως- σκηνοθέτη Ridley να είναι διαφορετικά από το να κεντράρει στις «υπερβολές» ενός χαρισματικού που έσβησε βιαστικά στα 27 του μόλις χρόνια.
Η ταινία «Jimi: All Is by My Side» εστιάζει στα κομβικά χρόνια 1996-1967 όταν ο Τζίμι Χέντριξ αφήνει τη Νέα Υόρκη για το Λονδίνο, την τότε αληθινή πρωτεύουσα της μουσικής και τίθεται υπό την προστασία ενός απροσδόκητου μάνατζερ του Chas Chandler, μπασίστα των Animals.
Δηλαδή αντικρίζει το πέταγμα του θρύλου του μάγου με το φλογισμένο αριστερό χέρι, πριν το μεσουράνημα του. Όλα τα σημάδια έδειχναν προς την κορυφή για τον Jimi αφού είχε στα χέρια του, στο μυαλό και την ψυχή του όλα τα ατού, All Is by My Side…
Δε μπόρεσε όμως να ξεφύγει απ’ τη μοίρα των προικισμένων-καταραμένων της ροκ και όχι μόνο! Η πολύ καλή ερμηνεία του σαραντάχρονου André Benjamin στο ρόλο του εισοσιπεντάρη και εκρηκτικού Χέντριξ δεν μαλάκωσε τις αντιδράσεις των φαν. Ακόμα και ο «χρόνος» που αφιερώνεται στις κυρίες του Hendrix τους ενόχλησε καθώς προφανώς περίμεναν περισσότερα «αγιογραφικά» σημάδια για τον Θεό τους και τα πάθη του.
Το έργο του John Ridley, τοποθετεί τον ίδιο, στην κατηγορία των ικανών κινηματογραφικών σκηνοθετών, μετά μάλιστα από ένα «καταστροφικό», ξεχασμένο ντεμπούτο.
Η επιλογή του να «πατήσει» πρώτα στην καρδιά του μουσικού κινήματος και του δεσίματός του με την πολιτική και την κοινωνία και των καίριων αλλαγών που συνέβαιναν «παντού» στα μισά του ’60 και «δευτερευόντως» στον πρωταγωνιστή του που κινείται σε αυτό το περιβάλλον, είναι κατά τη γνώμη μου εύστοχη.
Άλλωστε, παρά το σύντομο βίο του, η προσωπική διαδρομή και τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα του Hendrix δε χωράνε «ουσιαστικά» σε μια ταινία. Εκτός αν ο μάστορας πίσω από την κάμερα είναι «ανάλογός» του… Πράγμα πολύ δύσκολο έως και ακατόρθωτο.
Η ταινία «Jimi: All Is by My Side» εστιάζει στα κομβικά χρόνια 1996-1967 όταν ο Τζίμι Χέντριξ αφήνει τη Νέα Υόρκη για το Λονδίνο, την τότε αληθινή πρωτεύουσα της μουσικής και τίθεται υπό την προστασία ενός απροσδόκητου μάνατζερ του Chas Chandler, μπασίστα των Animals.
Δηλαδή αντικρίζει το πέταγμα του θρύλου του μάγου με το φλογισμένο αριστερό χέρι, πριν το μεσουράνημα του. Όλα τα σημάδια έδειχναν προς την κορυφή για τον Jimi αφού είχε στα χέρια του, στο μυαλό και την ψυχή του όλα τα ατού, All Is by My Side…
Δε μπόρεσε όμως να ξεφύγει απ’ τη μοίρα των προικισμένων-καταραμένων της ροκ και όχι μόνο! Η πολύ καλή ερμηνεία του σαραντάχρονου André Benjamin στο ρόλο του εισοσιπεντάρη και εκρηκτικού Χέντριξ δεν μαλάκωσε τις αντιδράσεις των φαν. Ακόμα και ο «χρόνος» που αφιερώνεται στις κυρίες του Hendrix τους ενόχλησε καθώς προφανώς περίμεναν περισσότερα «αγιογραφικά» σημάδια για τον Θεό τους και τα πάθη του.
Το έργο του John Ridley, τοποθετεί τον ίδιο, στην κατηγορία των ικανών κινηματογραφικών σκηνοθετών, μετά μάλιστα από ένα «καταστροφικό», ξεχασμένο ντεμπούτο.
Η επιλογή του να «πατήσει» πρώτα στην καρδιά του μουσικού κινήματος και του δεσίματός του με την πολιτική και την κοινωνία και των καίριων αλλαγών που συνέβαιναν «παντού» στα μισά του ’60 και «δευτερευόντως» στον πρωταγωνιστή του που κινείται σε αυτό το περιβάλλον, είναι κατά τη γνώμη μου εύστοχη.
Άλλωστε, παρά το σύντομο βίο του, η προσωπική διαδρομή και τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα του Hendrix δε χωράνε «ουσιαστικά» σε μια ταινία. Εκτός αν ο μάστορας πίσω από την κάμερα είναι «ανάλογός» του… Πράγμα πολύ δύσκολο έως και ακατόρθωτο.