Παύλος Μπερμπερίδης: «Όπου υπάρχουν Έλληνες, θα βρεις και τα μουσικά τους ακούσματα»

Μιλάει στο Ogdoo.gr
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Ο  Παύλο Μπερμπερίδη μαζί με μια εκλεκτή ομάδα μουσικών θα εμφανίζονται στο "Χαμάμ", με την παράσταση  ‘’Μες στης πόλης το Χαμάμ’’. Ρεμπέτικα, λαϊκά αλλά ακόμα και παραδοσιακά τραγούδια θα ομορφαίνουν τα βράδια τις Κυριακής στην πρωτεύουσα. Επίσης δε θα λείψουν συμμετοχές - έκπληξη κατά την διάρκεια τις χειμερινής σεζόν. Λίγο πριν την πρεμιέρα, μιλήσαμε με τον Παύλο Μπερμπερίδη με αφορμή τη νέα αυτή σειρά παραστάσεων.

Έχεις κυκλοφορήσει τρεις προσωπικούς δίσκους. Τι αντιπροσωπεύει ο καθένας τους;


Kατ' αρχάς θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι η δισκογραφική μου πορεία μετρά σχεδόν δέκα χρόνια και πρόκειται για τον καθρέφτη της εξέλιξής μου σαν άνθρωπο και σαν μουσικό φυσικά. Μπολιασμένος με την ανάγκη της δημιουργίας, νότα τη νότα, στίχο το στίχο, τραγούδι το τραγούδι, δίσκο το δίσκο ταξιδεύω στη ζωή. Άρα θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι τρεις δίσκοι μου είναι αθλητές στη σκυταλοδρομία της ζωής μου.

Από όλα όσα διδάσκεις (Μπουζούκι -τρίχορδο, τετράχορδο-,τζουράς, μπαγλαμάς, λαϊκή κιθάρα, λαϊκή ενορχήστρωση, λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι), ποιο έχεις περισσότερο στην καρδιά σου και γιατί;

Στην ουσία, όταν διδάσκω, προσπαθώ να δημιουργώ μια αμφίδρομη σχέση με τους μαθητές μου και να τους εμφυσήσω την περιέργεια που σε κάνει να θες να κατακτήσεις όσα περισσότερα γίνεται από το άπειρο των εγχόρδων. Δε σας κρύβω ότι πολλές φορές, ένα μάθημα μπαγλαμά μπορεί να γίνει γρατσουνώντας ηλεκτρική κιθάρα.

berberidis_2017.jpg

Πως ορίζεις εσύ την λαϊκή μουσική;

"Το ξέρουν οι ξενέρωτοι, το ξέρουνε κ' οι πότες
του κόσμου όλου οι μουσικές επτά έχουνε νότες".

Με αυτό το στιχάκι προτιμώ να απαντώ σε τέτοιου τύπου ερωτήσεις, γιατί για εμένα το ελληνικό τραγούδι δεν έχει ανάγκη από ταμπέλες και αντίπαλα δέη.

Τι ακριβώς έκανες στην Αυστραλία και πως ήταν αυτή σου η εμπειρία;

Στην Αυστραλία με οδήγησε μια ανάγκη συλλογής εμπειριών μέσω του συνειδητού ξεριζωμού μου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι όταν ετοίμαζα τις βαλίτσες, καρδιοχτυπούσα προσμένωντας το άγνωστο να ανοιχτεί μπροστά μου.

Πως "δέχθηκε" το μπουζούκι και τη λαϊκή μουσική η Αυστραλία;

Όπου υπάρχουν Έλληνες, κάπου εκεί θα βρεις και τα μουσικά τους ακούσματα. Δε νιώθω ότι πρωτοτύπησα ή ότι παρουσίασα κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Αυστραλίας.Ωστόσο τραγούδησα και πέρασα καλά με ανθρώπους στην άλλη άκρη της γης, και έκανα φιλίες που κρατάνε ακόμα, και αυτό είναι το σημαντικότερο.

Πως αντιμετωπίζουν οι νέοι τη λαϊκή μουσική σήμερα;

Ανέκαθεν στην ιστορία του τραγουδιού, οι ακροατές και πιο πολύ οι νεότεροι, ήταν και είναι προικισμένοι με ένα αλάθητο φίλτρο, και πιστεύω κατατάσσουν κάθε άκουσμα εκεί που του αξίζει. Το ότι ακόμα σε κλαμπ γίνεται πραγματικά χαμός με τραγούδια τριανταετίας, αυτό τα λέει όλα θαρρώ.

berberidis_17.jpg

Πιστεύεις πως υπάρχει κάποια γραμμή ανάμεσα στο λαϊκό και το ελαφρολαϊκό τραγούδι που φοβίζει τους νεότερους καλλιτέχνες;

Οι θεματολογίες των τραγουδιών αλλά και των μελωδιών, έχουν κοινή αφετηρία συνήθως. Ένα μεγάλο βάρος νομίζω λαμβάνει η ενορχήστρωση. Για παράδειγμα, ένα καλό ζεϊμπέκικο, θα παραμείνει καλό ζεϊμπέκικο αλλά αν ενορχηστρωθεί με μπαγλαμάδες, ακουστική κιθάρα, κοντραμπάσο, πιάνο, μπουζούκι και άλλα, θα του βάλουν την ταμπέλα του παλιού κλασικού λαϊκού. Αν ενορχηστρωθεί με τύμπανα, ηλεκτρικό μπάσο, ηλεκτρικές κιθάρες, θα μπει η ταμπέλα του μοντέρνου ελαφρολαϊκού. Η πηγή είναι μία όμως.

Τι μπορούν να ακούσουν οι ακροατές που θα έρθουν να σε δουν στο Χαμάμ;

Όσοι μας κάνουν την τιμή και μας επισκεφτούν στο "Χαμάμ", θα απολαύσουν μια μουσική παράσταση που ούτε το χθες ούτε το σήμερα παραγκωνίζονται το ένα για χάρη του άλλου, αν και για να είμαι ειλικρινής, μετά από τόσα χρόνια, αντιμετωπίζω ξεχωριστά την κάθε μου εμφάνιση, αφουγκραζώμενος σε μεγάλο βαθμό τις απαιτήσεις του κοινού, με γνώμονα πάντα την ψυχαγωγία.

Τελική-αφίσα-1-724x1024.jpg

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!