Ο Γιώργος Καζαντζής για τους φίλους του και άλλα!

(ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ) «Μέλισσες», «Ήτανε Αέρας», «Χειμωνανθός», «Φωτιά κι Αλμύρα», «Σεντόνια Δίχτυα», «Μυστικό», «Ερωτικός χορός» είναι μερικά και μόνο απ’ τα…
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

τραγούδια που έχει γράψει ο συνθέτης Γιώργος Καζαvτζής που ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν από το ευρύ κοινό. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης, όπου συνεχίζει να ζει και να εργάζεται. Δραστηριοποιείται στη δισκογραφία ήδη από το 1986, αλλά ήταν το 1994, που με τον τέταρτο δίσκο του, την «Πνοή του Ανέμου», «σύστησε» δισκογραφικά τη Λιζέτα Καλημέρη κι άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός. Ενώ ξεκίνησε γράφοντας τραγούδια, προχώρησε και στη σύνθεση ορχηστρικών κομματιών για μικρά και μεγάλα σύνολα ορχήστρας. Έχει σπουδάσει κλασσική κιθάρα, πιάνο, θεωρητικά (αρμονία, αντίστιξη, φούγκα, οργανολογία & ενορχήστρωση) δίπλα στο μαέστρο Θεόδωρο Μιμiκο. Από το Μάρτιο του 1999 διατελεί καλλιτεχνικός Διευθυντής του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Καλαμαριάς και ως τις μέρες μας συνεχίζει με σταθερότητα τη δημιουργική του πορεία, έχοντας γράψει σημαντικά τραγούδια, που ερμήνευσαν καταξιωμένοι τραγουδιστές.

Αυτό το μήνα, ο Γιώργος Καζαντζής προετοιμάζει τρεις ξεχωριστές παραστάσεις στη μουσική σκηνή Ρυθμός της Ηλιούπολης, όπου θα τον τιμήσουν με την παρουσία τους οι φίλοι και συνεργάτες του Ερωφίλη, Παντελής Θεοχαρίδης, Λιζέτα Καλημέρη, Μελίνα Κανά, Ανδριάνα Μπάμπαλη, Γιώτα Νέγκα, Κώστας Παυλίδης, Ελένη Τσαλιγοπούλου & Γιάννης Χαρούλης. Με αυτή την αφορμή, μιλά για τη σχέση του μαζί τους και άλλα πολλά!

Μιλήστε μας για τις παραστάσεις που θα παρουσιάσετε στο Ρυθμό.
Είναι τρία διαδοχικά Σάββατα, ξεκινώντας από τις 5 Οκτωβρίου, όπου θα τραγουδήσουν τραγούδια μου διάφοροι φίλοι και συνεργάτες τραγουδιστές. Το έχω ξανακάνει στο παρελθόν στη Θεσσαλονίκη και πραγματικά μου έχει αφήσει πολύ δυνατά συναισθήματα ως αποτέλεσμα γόνιμης συνεργασίας.

Οι φίλοι που θα ερμηνεύσουν τα τραγούδια σας στις παραστάσεις, είναι καλλιτέχνες με τους οποίους έχετε ήδη συνεργαστεί δισκογραφικά. Πείτε μας δυο λόγια για κάθε μια απ’ αυτές τις συνεργασίες.
Με την Ελένη Τσαλιγοπούλου γνωριζόμαστε από πολύ παλιά, από τη Θεσσαλονίκη. Είχα μαγευτεί όταν την πρωτοάκουσα να τραγουδάει στο «Τρακ», μια μουσική σκηνή της εποχής. Είχαμε κάνει τότε πολλά demo μαζί, τα οποία απέδωσαν και δισκογραφική συνεργασία. Έχει συμμετάσχει σε πολλές αντίστοιχες συναυλίες μου και μάλιστα σε μία ήταν η κύρια τραγουδίστρια μαζί με το Δημήτρη Ζερβουδάκη.

Τη Γιώτα Νέγκα τη γνώρισα πριν αρκετά χρόνια και η συνάντησή μας ήταν προϊόν δημιουργικής αναζήτησης και των δυο μας. Προχωρήσαμε σε ένα demo ενός τραγουδιού σε στίχους Θοδωρή Γκόνη, το οποίο δεν είχε την τύχη να δισκογραφηθεί, αλλά αυτή η συνεργασία καλλιέργησε τέτοια αλληλοεκτίμηση και συναισθηματικό δέσιμο που προέκυψαν ζωντανές εμφανίσεις, όπως η προκείμενη.

Η Μελίνα Κανά είναι η πιο παλιά μου γνωριμία από το χώρο του τραγουδιού. Γνωριζόμαστε από το 1986, όταν έκανα τον πρώτο μου δίσκο και αυτή ήταν ένα μικρό κοριτσάκι με αγγελική φωνή που τραγουδούσε στο Πλατώ. Με τη Μελίνα κάναμε σε demo σχεδόν όλα τα τραγούδια της «Πνοής του Ανέμου», τα οποία αργότερα τραγούδησε η άλλη αηδόνα κι αδελφή της, η Λιζέτα Καλημέρη.

Η Ανδριάνα Μπάμπαλη με ξάφνιασε με την ερμηνεία του τραγουδιού μου σε ποίηση Γιώργου Χρονά «Ήτανε Αέρας». Ανήκει στη νεώτερη γενιά τραγουδιστών με υπέροχη φωνή, αισθαντικότητα και σύγχρονο τρόπο έκφρασης που περνά και από την παράδοση. Έτσι της ζήτησα να ερμηνεύσει σε ένα πολυσυμμετοχικό δίσκο μου ένα τραγούδι σε στίχους Γιάννη Μελισσίδη το «Με ένα Ζέπελιν», το οποίο και ερμήνευσε υπέροχα.

Με τον Κώστα Παυλίδη συνεργαστήκαμε σε δύο προσωπικούς του δίσκους. Στο «Καράβι Καρδιά» σε παραγωγή και ενορχήστρωση Γιώργου Ανδρέου και στο «Ποια γη και ποια πατρίδα», όπου συμμετέχω με τέσσερα τραγούδια με δική μου ενορχήστρωση. Σπουδαίος τραγουδιστής με μια σπάνια χροιά και βαθειά ευαισθησία.

Ο Παντελής Θεοχαρίδης, ένας επίσης σπουδαίος τραγουδιστής και φίλος από Θεσσαλονίκη, μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον από τη συγκλονιστική ερμηνεία του στη «Μικρή Πατρίδα», αλλά και από πολλές δουλειές που είχε ηχογραφήσει στο «Πολύτροπον». Έτσι προέκυψε η συνεργασία μας στο δίσκο «Του έρωτα και του ουρανού» με τέσσερα τραγούδια.

Με την Ερωφίλη δεν έχουμε συνεργαστεί ποτέ, παρά μόνον τώρα όπου έχει και τη γενική επιμέλεια. Την παρακολουθώ όμως χρόνια και είμαι πολύ χαρούμενος που η τραγουδιστική μου προίκα θα αυξηθεί και με την υπέροχη φωνή της.

Με το Γιάννη Χαρούλη μας συνδέει καταρχήν μια βαθιά και πολύχρονη φιλία. Έπαιζε κάποτε ο γιός μου μαζί του και έτσι τον γνώρισα κι εγώ. Η φιλία έφερε αλληλοεκτίμηση για τη δουλειά μας και αυτή καρποφόρησε ένα τραγούδι, το γνωστό σε όλους σας «Χειμωνανθό» σε στίχους Ελένης Φωτάκη. Ήταν ένα ταξίδι αστραπή που έκανε ο Γιάννης στη Θεσσαλονίκη σαν ένας αέρας να φύσηξε, όπως λέει και ο ίδιος, και μου έφερε τους στίχους. Συμπαντικό! Τι να πω βέβαια για το Γιάννη. Όλοι καμαρώνουμε με την επιτυχία του η οποία του αξίζει και είναι αποτέλεσμα μεγάλου ταλέντου και σκληρής δουλειάς.

Τη Λιζέτα την άφησα τελευταία, γιατί πρέπει να κάνω ιδιαίτερη αναφορά. Η «Πνοή του Ανέμου» που τόσο θεϊκά ερμήνευσε, ήταν ο τέταρτος δίσκος μου και ο πρώτος δικός της. Από αυτόν το δίσκο όμως, από την μία με τα πολύ ωραία τραγούδια του και από την άλλη με την υπέροχη και χαρακτηριστική ερμηνεία της, η οποία και την καταξίωσε ως μια από τις πιο σημαντικές τραγουδίστριες της εποχής μας, άρχισε και η δική μου ευρύτερη γνωριμία σαν συνθέτη, που είχε μεν συστηθεί στο κοινό από τους τρεις προηγούμενους δίσκους, αλλά δεν είχε γενικευθεί. Η Λιζέτα είναι από εκείνες τις τραγουδίστριες που μπορούν να τραγουδήσουν όλα μου τα τραγούδια, ή αλλιώς ότι και να γράψω της πάει. Νοιώθω ότι τη φοράω και με φοράει!

Υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν έκτακτες συμμετοχές, καθώς έχετε συνεργαστεί με πάρα πολλούς καλλιτέχνες, και εκπλήξεις γενικότερα;
Ναι σίγουρα θα υπάρξουν και άλλες συμμετοχές πολύ αγαπημένων στο κοινό φίλων μου, που όμως δεν μπορούν να ανακοινωθούν γιατί θα χαλάσουμε την έκπληξη.

Μένοντας σε μια πόλη μακριά από την Αθήνα, που καλώς ή κακώς είναι το επίκεντρο των καλλιτεχνικών δρώμενων, αντιμετωπίζετε δυσκολίες όσον αφορά στις συνεργασίες σας και στην προώθηση της δουλειάς σας;
Επειδή τις δυσκολίες στις οποίες αναφέρεστε τις έζησα όταν υπήρχαν σε πολύ βάρβαρη μορφή, τώρα πια αν και υπάρχουν προσπαθώ να τις αγνοώ. Δηλαδή όταν υπήρχαν οι αυτοκρατορίες των δισκογραφικών εταιρειών, η έλλειψη της καθημερινής επαφής με τους παραγωγούς (δημόσιες σχέσεις), της δημιουργίας κοινωνικών σχέσεων και όλων των υπολοίπων διεργασιών ήταν δύσκολο να συντελεστούν από μακριά με αποτέλεσμα μεγάλη δυσκολία στην παραγωγή και προώθηση της δουλειάς. Τώρα από την μία οι εταιρείες έχουν ελαχιστοποιηθεί με μια δισκογραφία που πνέει τα λοίσθια και από την άλλη υπάρχει το ιντερνέτ, που μπορεί ο καθένας να κοινοποιήσει την δουλειά του.

Έχετε γράψει μουσική για θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση. Τι διαφορετικό έχει κάθε είδος στον τρόπο προσέγγισης της μουσικής επένδυσης;
Οι διαφορές είναι κυρίως τεχνικές. Εμένα προσωπικά με συναρπάζει η επένδυση με μουσική μιας δράσης, ή αλλιώς η μουσική μετάφραση μιας δράσης στις παραστατικές τέχνες. Και αυτό το βρίσκω κοινό και στις τρεις μορφές που αναφέρατε. Για τον κινηματογράφο ή την τηλεόραση είναι πολύ συναρπαστικό για μένα να μου έρχεται το υλικό σε ψηφιακή μορφή, να το φορτώνω στο πρόγραμμα με το οποίο ηχογραφώ και εκεί μέσα στους τέσσερεις τοίχους του εργαστηρίου μου να ξεδιπλώνεται όλο το όνειρο το οποίο να το επενδύω με μουσικές μου. Στο θέατρο με συναρπάζει να παρακολουθώ τις πρόβες και να αποτυπώνω τα κρεσσέντα και ντιμινουέντα των ηθοποιών που αποτυπώνουν τη ροή των συναισθημάτων και όλο αυτό να το κάνω μουσική.

Θα σκεφτόσασταν ποτέ να ερμηνεύσετε ο ίδιος κάποια τραγούδια σας;
Το έκανα δύο φορές αλλά μέχρι στιγμής δε μου δημιουργήθηκε η ανάγκη να το συνεχίσω, ίσως επειδή καλύπτομαι από τις υπέροχες ερμηνείες των φίλων μου.

Ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Δήμου Καλαμαριάς, ποία είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Το πιο σημαντικό είναι να διατηρήσουμε μέσα στην κρίση ζωντανούς τους θεσμούς του Δήμου που έχουν ηλικία τριακονταετίας, με εκπτώσεις στην τιμή του εισιτηρίου, αλλά χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των εκδηλώσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε και νομίζω ότι φέτος το πετύχαμε, συγκροτώντας ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα πλούσιο, ποιοτικό, μεγάλης διάρκειας και οικονομικά προσιτό.

Αυτό το διάστημα ετοιμάζετε κάποια καινούρια δισκογραφική δουλειά;
Ναι έχει μαζευτεί ένα καλό υλικό από τραγούδια και οργανική μουσική τα οποία αναζητούν την διέξοδο και την κατάλληλη στιγμή για να δημοσιοποιηθούν.


ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!