Ο μύθος της Μαρίας Κάλλας όχι απλά παραμένει αναλλοίωτος αλλά ολοένα και θεριεύει ακόμη περισσότερο.
Ενδεικτικό πως η Αντζελίνα Τζολί θα την υποδυθεί στην πολυαναμενόμενη ταινία «Maria» ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο «Diva» της Daisy Goodwin που καταπιάνεται με τη ζωή και την καλλιτεχνική της διαδρομή.
Σε αυτό περιγράφεται ανάγλυφα πως η εγκατάλειψή της απ’ τον Ωνάση το 1968 δεν ήταν το καίριο γεγονός που την πλήγωσε με αποτέλεσμα τη φυγή της από τη ζωή, μαραζωμένη, λίγα χρόνια αργότερα.
Σύμφωνα με τη συγγραφέα το μεγάλο δράμα της Κάλλας ήταν η πρόωρη «κάμψη» των ομολογουμένως εκπληκτικών φωνητικών ικανοτήτων της.
Αυτό συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου σχεδόν σε όλους τους τραγουδιστές της όπερας και όχι μόνο.
Μόνο που η Κάλλας αντιλήφθηκε πως «έχανε» τη θεία φωνή της απ’ τα 30 της μόλις χρόνια.
Η ίδια νωρίτερα είχε καταθέσει ανεπανάληπτες ερμηνείες και είχε χτίσει το θρύλο της, το γεγονός όμως αυτό της δημιούργησε βαθύ ψυχικό τραύμα.
Οι μετέπειτα επιλεγμένες εμφανίσεις της, παρά την αποθεωτική υποδοχή που γνώριζε, με της ερμηνεία της να μην μπορεί να συγκριθεί με τα προηγούμενα απαιτητικά στάνταρντ, την πλήγωναν ακόμη περισσότερο.
Είναι πικρό να είσαι γνώστης της -βιαστικής, στην περίπτωση της- παρακμή σου.
Ίσως και γι’ αυτό η Κάλλας να προσδέθηκε «ψυχή τε και σώματι» στο άρμα… Ωνάσης.
Μοιραία η δική του επιλογή, στον «Δούρειο Ίππο» Ζακλίν Κένεντι, προκειμένου να ολοκληρώσει επιχειρηματικές, κοινωνικές και «εσωτερικές» υποχρεώσεις του, έκανε ακόμη πιο σκληρή τη «ρωγμή» της Κάλλας.
Ενδεικτικό πως η Αντζελίνα Τζολί θα την υποδυθεί στην πολυαναμενόμενη ταινία «Maria» ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο «Diva» της Daisy Goodwin που καταπιάνεται με τη ζωή και την καλλιτεχνική της διαδρομή.
Σε αυτό περιγράφεται ανάγλυφα πως η εγκατάλειψή της απ’ τον Ωνάση το 1968 δεν ήταν το καίριο γεγονός που την πλήγωσε με αποτέλεσμα τη φυγή της από τη ζωή, μαραζωμένη, λίγα χρόνια αργότερα.
Σύμφωνα με τη συγγραφέα το μεγάλο δράμα της Κάλλας ήταν η πρόωρη «κάμψη» των ομολογουμένως εκπληκτικών φωνητικών ικανοτήτων της.
Αυτό συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου σχεδόν σε όλους τους τραγουδιστές της όπερας και όχι μόνο.
Μόνο που η Κάλλας αντιλήφθηκε πως «έχανε» τη θεία φωνή της απ’ τα 30 της μόλις χρόνια.
Η ίδια νωρίτερα είχε καταθέσει ανεπανάληπτες ερμηνείες και είχε χτίσει το θρύλο της, το γεγονός όμως αυτό της δημιούργησε βαθύ ψυχικό τραύμα.
Οι μετέπειτα επιλεγμένες εμφανίσεις της, παρά την αποθεωτική υποδοχή που γνώριζε, με της ερμηνεία της να μην μπορεί να συγκριθεί με τα προηγούμενα απαιτητικά στάνταρντ, την πλήγωναν ακόμη περισσότερο.
Είναι πικρό να είσαι γνώστης της -βιαστικής, στην περίπτωση της- παρακμή σου.
Ίσως και γι’ αυτό η Κάλλας να προσδέθηκε «ψυχή τε και σώματι» στο άρμα… Ωνάσης.
Μοιραία η δική του επιλογή, στον «Δούρειο Ίππο» Ζακλίν Κένεντι, προκειμένου να ολοκληρώσει επιχειρηματικές, κοινωνικές και «εσωτερικές» υποχρεώσεις του, έκανε ακόμη πιο σκληρή τη «ρωγμή» της Κάλλας.