Διαβάσαμε: «Μυθιστόρημα με κλειδί» του Χρήστου Μαρκογιαννάκη (Μίνωας)

Ένα ελληνικό αστυνομικό μυθιστόρημα με φόντο το Αιγαίο
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Ένα ελληνικό αστυνομικό μυθιστόρημα με φόντο το Αιγαίο, το ελληνικό καλοκαίρι, ένα ελληνικό νησί κι έναν κοσμοπολιτισμό που συναντάμε πολλές φορές περιδιαβαίνοντας τα ασπρισμένα σοκκάκια του.
΄΄Εγκλημα κάτω απ΄τον ελληνικό ήλιο, σκέφτηκε ως πιθανό τίτλο φυλλάδας, παραφράζοντας τον τίτλο από το διάσημο βιβλίο της Αγκαθα Κρίστι. ΄Η κατά κυριολεξία, Εγκλημα κάτω απ΄το αυγουστιάτικο φεγγάρι, αν λάβει κανείς υπόψη την ώρα της δολοφονίας΄΄, όπως το προσδιορίζει ένας από τους πρωταγωνιστές του βιβλίου.

Μη έχοντας διαβάσει άλλο αστυνομικό μυθιστόρημα του Χρήστου Μαρκογιαννάκη –το΄΄Μυθιστόρημα με κλειδί΄΄ είναι το τρίτο του-μου έκανε εντύπωση η προσήλωσή του στους κανόνες του κλασικού αστυνομικού μυθιστορήματος όπως τους καθόρισε η Άγκαθα Κρίστι. Μιά σειρά από πρόσωπα που βρίσκονται σε έναν συγκεκριμένο τόπο, σε ένα ελληνικό νησί στην περίπτωσή μας, γνωρίζονται επιφανειακά, άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο, κάποιοι από αυτους έχουν κρυμμένους σκελετούς στα ντουλάπι τους, και όλοι μαζί βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν φόνο. Ο αστυνόμος Χριστόφορος Μάρκου που βρίσκεται και αυτός στο νησί τυχαία, για διακοπές, αναλαμβάνει την διελεύκανση του φόνου.

Αντιγράφω από το οπισθόφυλλο:
΄
΄Η Νήσος, ένα ειδυλλιακό ψαρονήσι, έχει γίνει καλοκαιρινός προορισμός του διεθνούς τζετ σετ. Ο αστυνόμος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Αττικής Χριστόφορος Μάρκου περνάει εκεί την άδειά του, όταν κατά τη διάρκεια ενός πάρτυ η Λούσυ Ντέιβις, μιά νεαρή Αγγλίδα δημοσιογράφος, βρίσκεται δολοφονημένη στην αποθήκη της οικοδέσποινας.

Με το νησί αποκλεισμένο από τον άνεμο, ο Μάρκου ψάχνει το κίνητρο και τον δράστη στα μυστικά, τα ψέματα και τα κουτσομπολιά του΄΄ κλειστού κύκλου της Νήσου΄΄ και σε ένα μυθιστόρημα με κλειδί που έγραφε το θύμα.

Η επιφανειακή ηρεμία του νησιού διαταράσσεται ενω ένα ακόμη ανεξιχνίαστο έγκλημα από το παρελθόν θα περιπλέξει την υπόθεση.

Καθώς η λίστα των νεκρών μεγαλώνει, θα κατορθώσει ο Μάρκου να βρεί τον δολοφόνο προτού αυτός καταφέρει να ξεφύγει με το επόμενο πλοίο της γραμμής;΄΄

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης έγραψε ένα καθαρόαιμο αστυνομικό μυθιστόρημα παλαιάς κοπής, όπου τα πρόσωπα που κινούνται στο περιβάλλον του θύματος, είναι ολοι εν δυνάμει πιθανοί δολοφόνοι. Ολοι έχουν κάποιο λόγο που θα μπορούσε να τους οδηγήσει στο έγκλημα. Αλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο. Και μέσα στην ΄΄ακινησία΄΄ του ελληνικού καλοκαιριού όλα φαίνονται πιθανά. Ο συγγραφέας καταφέρνει να κινήσει τους ήρωές του με αληθοφάνεια, αλλά καταφέρνει και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό. Καταφέρνει να περιγράψει τον τρόπο που κινούνται οι άνθρωποι σε ένα κοσμοπολίτικο νησί, τους άγραφους κανόνες που έχουν θεσπίσει για το ποιοί μπορούν να μπούν στον κύκλο τους, για το πώς οι΄΄παλιότεροι΄΄ είναι αυτοί που καθορίζουν τους κανόνες σε σχέση με τους νεώτερους, για τον ακαθόριστο σνομπισμό που σηματοδοτεί αυτές τις καλοκαιρινές σχέσεις, όπου οι άνθρωποι συναντιούνται, άνθρωποι από διαφορετικές εθνικότητες, αφήνοντας πίσω την κανονική ΄΄χειμωνιάτικη΄΄ ζωή τους και ζούν και συμπεριφέρονται με την καλοκαιρινή ελαφρότητα που σηματοδοτούν οι διακοπές.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πίσω τους η κανονική ζωή τους, υπάρχει και τους καθορίζει, μόνο που κάτω από τον ήλιο του ελληνικού καλοκαιριού όλα φαίνονται ή θέλουν να φαίνονται πιό ανάλαφρα.

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης κατάφερε να περιγράψει πολύ καλά αυτή την ατμόσφαιρα, καί παίζοντας με τους κανόνες του κλασικού αστυνομικού μυθιστορήματος έγραψε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που μπορεί να σταθεί επάξια στα καλύτερα του είδους. Οπως είπε ο ίδιος σε μιά συνέντευξή του στο περιοδικό Marie Claire: ΄΄Ήθελα να συνδυάσω το ελληνικό καλοκαίρι και τα αγαπημένα μου νησιά, τους τύπους ανθρώπων που γνωρίζω στις διακοπές μου, μ’ ένα έγκλημα και την αναζήτηση του δράστη, τη θερινή ραστώνη με τη δράση και τις αντιδράσεις που προκαλεί ένας φόνος. Η ιδέα μου ήλθε διαβάζοντας τις καλοκαιρινές περιπέτειες διάσημων λογοτεχνικών ντετέκτιβ, απ’ τον Poirot, στον Χαρίτο και τον Maigret, των οποίων οι διακοπές λαμβάνουν κατά καιρούς άδοξο τέλος εξαιτίας κάποιας δολοφονίας.

Στη συνταγή αυτή προσέθεσα και στοιχεία της φύσης, τους ισχυρούς ανέμους, προκειμένου το νησί να μείνει αποκλεισμένο και να μετατραπεί σε ένα (μεγαλύτερο) «κλειδωμένο δωμάτιο», απ’ το οποίο κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει, και στο οποίο κανείς δεν μπορεί να πλησιάσει.΄΄

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης γεννήθηκε το 1980 στο Ηράκλειο Κρήτης, όπου και μεγάλωσε. Με σπουδές στη Νομική και την Εγκληματολογία στην Αθήνα και το Παρίσι, και έχοντας εργασθεί ως δικηγόρος, τα τελευταία χρόνια ζεί στην γαλλική πρωτεύουσα. Είναι συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας και δοκιμιακών βιβλίων για την αισθητική του εγκλήματος, εμπνευστής της έννοιας criminart και μέλος της Crime Writers Assocuation.

To ΄΄Μυθιστόρημα με κλειδί΄΄ είναι το τρίτο του αστυνομικό μυθιστόρημα το οποίο εκδίδεται στα ελληνικά, ενώ θα ακολουθήσει και η έκδοσή του στα γαλλικά.

Για το ΄΄Μυθιστόρημα με κλειδί΄΄ έγραψαν:

΄΄Άν θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το βιβλίο με τρείς λέξεις θα ήταν: γρήγορο,ενδιαφέρον καί ανατρεπτικό. Μου θύμισε τα κλασικά,παλιά αστυνομικά μυθιστορήματα,μόνο που εδώ είναι πασπαλεισμένο με την απαραίτητη δόση φρεσκάδας που θα έπρεπε να φέρει ένα ανάλογο βιβλίο για να σταθεί επάξια στο σήμερα. Καί το παρόν βιβλίο το καταφέρνει. Σφιχτοδεμένη πλοκή,άμεση εναλλαγή σκηνών,ρεαλιστικοί,ταχύτατοι διάλογοι καί μικρά,περιεκτικά κεφάλαια που τα διακρίνει μία κινηματογραφική αίσθηση,καθώς καί περιγραφικές σκηνές που μας καθιστούν μέρος της ιστορίας βοηθούν να μιλάμε για ένα αξιόλογο έργο. Ο λόγος του συγγραφέα είναι συγκροτημένος καί στρωτός. Επηρεασμένος τόσο από το είδος των σπουδών του,όσο καί από την διαμονή του στη Γαλλία,μεταφέρει κάποια από αυτά τα στοιχεία στο βιβλίο του. Ναι,θεωρώ πως τον έχουν βοηθήσει ώστε να έχει ένα άρτιο αποτέλεσμα,κρατώντας αμείωτο το σασπένς καί την προσοχή του αναγνωστικού κοινού. ΄΄ Κυριακή Γανίτη.

΄΄Ένα καλογραμμένο και ευφυές αστυνομικό μυθιστόρημα, χωρίς βία, μεθοδικό στην έρευνα και στην ανάπτυξη των κινήτρων, με ήρωες άρτια σκιαγραφημένους, αφού ο βραβευμένος συγγραφέας διαθέτει εκτός από την δυνατότητα της γραφής και την επιστημονική κατάρτιση της επιστήμης της εγκληματολογίας.’’ Βιργινία Αυγερινού-vivlio-life.gr.

΄΄Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης, έχοντας μια σπουδαία πορεία στο αστυνομικό μυθιστόρημα στην Γαλλία, όπου έχει εκδώσει αρκετά αστυνομικά και δοκιμιακά βιβλία, επιστρέφει έπειτα από χρόνια συγγραφικής απουσίας στην Ελλάδα με το τρίτο του αστυνομικό μυθιστόρημα που κυκλοφόρησε πρώτα στα ελληνικά. Στο Μυθιστόρημα με κλειδί χτίζει μια ιστορία που θυμίζει τα κλασικά αστυνομικά μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι. Ατμοσφαιρικό, με δυνατή πλοκή και έναν πρωταγωνιστή που έχει συγκριθεί με τον Ηρακλή Πουαρό, είναι σίγουρα το επόμενο βιβλίο που πρέπει να διαβάσεις.΄΄ Φίλιππος Κόλιας – Athens Voice.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!