Οι ταινίες του Αγγελόπουλου «ζωντανεύουν» στους τοίχους της Φλώρινας

Ο  εικαστικός Γιώργος Κόφτης δίνει το δικό του χρώμα στην πανέμορφη πόλη
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Πριν από λίγο καιρό ξέσπασε έντονη συζήτηση γύρω από το όνομά του, όταν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο «καθάρισε» τον τοίχο του από το υπέροχο γκράφιτι με τη μορφή του Θόδωρου Αγγελόπουλου, το οποίο είχε φιλοτεχνήσει. 

Ο εικαστικός Γιώργος Κόφτης είχε τότε δηλώσει ενοχλημένος από αυτήν την ενέργεια, για την οποία οι πρυτανικές αρχές, όπως ανέφεραν, δεν είχαν την παραμικρή ιδέα. 

«Το έργο με την προσωπογραφία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ το οποίο έσβησαν δεν πρόκειται να το επαναλάβω διότι ήταν μοναδικό. Τα έργα ζωγραφικής δεν είναι τοστ να κάνω ένα άλλο», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο καλλιτέχνης, σε δηλώσεις του στην Εφημερίδα των Συντακτών.


168875944_4147740768610098_7063414716818220082_n.jpg

Τώρα, ο Γιώργος Κόφτης έχει επιστρατεύσει τα πινέλα και τα σπρέι του στην υπηρεσία του Δήμου Φλώρινας, στολίζοντας τοίχους δημοσίων κτηρίων με σκηνές από ταινίες του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, καθώς η Φλώρινα είχε αποτελέσει τον τόπο γυρισμάτων της ταινίας του «Το Βλέμμα του Οδυσσέα».

« Μου είπαν “έλα να κάνεις κάτι γιατί το θέλουμε”, κι αυτό είναι πολύ συγκινητικό. Θα συζητήσουμε τι θα κάνω, βλέπω ήδη σεκάνς του έργου, συζητάμε για τον σταθμό των τρένων και 2-3 άλλα σημεία της πόλης που είναι έτσι κι αλλιώς όμορφη». Και το δεύτερο θετικό, όπως υπογραμμίζει, είναι ότι «σαν να έσκασε ένα απόστημα μεγάλου ζόφου που υπάρχει στην πόλη, κι αυτό είναι καλό, χάρηκαν πολλοί, μου είπαν μπράβο, επικοινώνησαν μαζί μου ακαδημαϊκοί, βγήκε και μια άλλη φωνή από την πόλη. Ναι, υπάρχουν κι αυτές οι φωνές»
, είχε τονίσει πριν από λίγες ημέρες ο καλλιτέχνης. 

Ήδη οι πρώτες είναι έτοιμες, με την πρώτη να έχει φιλοτεχνηθεί στη δημοτική αγορά της πόλης

357788446_792298346233016_6757554555543203349_n.jpg

Πρόκειται για παράλλαξη από σεκάνς της ταινίας «Το μετέωρο βήμα του Πελαργού». «(...) Η σκηνή του φλερτ. Μαρεσει το πώς αλληλεπιδρά με τον χώρο και τον κόσμο. Ευχαριστώ πολύ τον δήμο Φλώρινας για την συνεργασία», εξηγεί στην ανάρτησή του ο Γιώργος Κόφτης.



Η δεύτερη τοιχογραφία με σκηνή από τον «Θίασο» κοσμεί τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης και έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό.

358131121_793445712784946_6462940410637859662_n.jpg

Σε σχετική ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την δεύτερη τοιχογραφία, σημείωσε: «Ολοκληρώθηκε η δεύτερη τοιχογραφία στην πολύ καλή συνεργασία με τον δήμο Φλώρινας. Είναι χαρά και τιμή μου να ζωγραφίσω τον σιδηροδρομικό σταθμό. Στο έργο απεικονίζεται ένα πλήθος από τον θίασο του Αγγελόπουλου. Το έργο είναι αφιερωμένο στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών. Θα αναρτήσω και μερικές λεπτομέρειες»




Ποιος είναι ο Γιώργος Κόφτης

Ο Γιώργος Κόφτης γεννήθηκε το 1980 και σπούδασει Καλές Τέχνες στη Φλωρεντία και στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης. Με παιδικές μνήμες από τα ελληνικά 80s και εφηβικές επιρροές από τα 90s, ιδίως την street art και τα graffiti, ασχολήθηκε με ζωγραφική κτηρίων, τη σκηνογραφία στο Κρατικό Θέατρο, την εικονογράφηση βιβλίων. 

Έχει στο ενεργητικό του πληθώρα ατομικών και ομαδικών εκθέσεων, διδασκαλία σε σχολεία και τελευταία στο δικό του εργαστήρι ζωγραφικής.

Επηρεάζεται αναπόφευκτα από την πολιτική και τις κοινωνικές εξελίξεις, και όπως λέει τον έχει στιγματίσει ιδιαίτερα το δράμα των προσφύγων. Είχε γίνει γνωστός στο ευρύ κοινο με την τοιχογραφία του στην κρήνη της Άνω Πόλης με μία γυναίκα που ξεπροβάλλει και «ξεδιψά» τους περαστικούς. 

345433749_2595074003981085_7598490030405469551_n.jpg

«Το σενάριο είναι εικονες των πάλαι ποτέ κατοικων της. Εδώ, σε μια κρήνη όπου την έχει φάει η εγκατάλειψη και η βρωμιά δεν άντεξα άλλο το περίμενε και έκανα αυτοβούλως μια παλιά Θεσσαλονικιά να γεμίζει νερό(απο την εποχη της(κρηνης)). Είναι χριστιανή; Εβραία; Μουσουλμάνα δύσκολο γιατί έχει λευκό μαντήλι, αλλά είναι απλά μια νοικοκυρά που γεμίζει νερό. Οι κρήνες στην πόλη είναι σε άθλια εγκατάλειψη. Η ξεφτίλα και η βρωμιά μας ως πολιτισμός φαίνεται ξεκάθαρα εδώ. Επειδή είναι μουσουλμανικές; Τι φταίει και τις αντιμετωπίζουμε με τέτοια απαξίωση που φλερτάρει με το μένος; Είμαστε μήπως τελικά γκιαουρηδες; Γιατί μια τέτοια συμπεριφορά κάτι τέτοιο δείχνει. Πρόσεξα να μην λερωσω το μνημείο το οποίο έχει το κακό του χάλι και άκουσα από γείτονες πως έχουν παραπονεθεί δεκάδες φορές και στον δήμο και στην εφορία αρχαιοτήτων κι δε θελω να πω τι πηρανε για απάντηση. Είναι κρίμα. Μεγάλο. Η διοίκηση είναι απούσα και τα λιγοστά κομμάτια πολιτισμού εξαφανίζονται σε μια αδιαφορία που δείχνει παντελή έλλειψη καλλιέργειας. Δεν είναι όλοι οι κάτοικοι ζώα. Είναι κρίμα και αδικο αυτο που ζε αυτή η πολη. Μεγάλο», είχε αναφέρει στην ανάρτησή του ο καλλιτέχνης.


ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!