Έπαιζα στη Θεσσαλονίκη τότε και είχα παραγγείλει στο Ζοζέφ να μου φτιάξει ένα μπαγλαμά. Τον φτιάχνει ο Ζοζέφ, κατεβαίνω στην Αθήνα να τον πάρω, 5.000 μου λέει, κάνει. Βρε Ζοζέφ τι λες, του λέω, με σφάζεις! Κοίτα τον πρώτα, μου λέει, εγώ ο ίδιος τον δούλεψα. Ο Ζοζέφ ήτανε πολύ αυστηρός, δεν έκανε σκόντο ποτέ του, δεν μπορούσες να του κόψεις δεκάρα. Πράγματι ο μπαγλαμάς κελάηδαγε.
Τον πήρα και ξαναπάω στη Θεσσαλονίκη. Ανέβηκα με το Θόδωρα τον Καλπαξίδη, το χορευτή, με τ’ αμάξι του πήγαμε. Του λέω, Θόδωρα, πρέπει να τα βγάλει τα έξοδά του αυτός ο μπαγλαμάς. Το βράδυ στο μαγαζί φτιάχνω ένα ρεφρέν με το μπαγλαμά:
«Μου ‘χει κλέψει, μου ‘χει κλέψει, μου ‘χει κλέψει την καρδιά
η Μαρίνα, η Μαρίνα, η Σαλονικιά»
Την άλλη μέρα σκαρώνω και το κουπλέ:
«Ήτανε βαθύ σκοτάδι κι έβρεχε πολύ
σαν την είδα μες στα μάτια, την αγάπησα πολύ»
Γιώργος Ζαμπέτας (1)
Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία ενός ωραίου και αδικημένου δίσκου με τραγούδια του Γιώργου Ζαμπέτα και τον ευφάνταστο τίτλο «Λαϊκό Μουσικόραμα Ζαμπέτα». Τραγουδιστές ο Γιάννης Πουλόπουλος και η Μάγδα Τζαβέλλα.
1) Η Μαρίνα η Σαλονικιά (στίχοι Γ.Ζαμπέτα) Γιάννης Πουλόπουλος
2) Είχαμε πει (Αλ.Καγιάντα) Γιάννης Πουλόπουλος
3) Μόνο τα βουνά δε σμίγουν (Αλ.Καγιάντα)Μάγδα Τζαβέλλα
4) Με τον αυγερινό (Χ.Βασιλειάδη) Γιάννης Πουλόπουλος
5) Πάμε να βρούμε καλοκαίρι (Αλ. Καγιάντα) Γιάννης Πουλόπουλος
6) Πλούτη και φτώχεια (Χ.Βασιλειάδη)Μάγδα Τζαβέλλα
7) Πούλησα το ρολόι μου (Γ.Χαραλαμπόπουλου) Γιάννης Πουλόπουλος
8) Απόψε (Αλ.Καγιάντα)Μάγδα Τζαβέλλα
9) Το ρολόι θα σημάνει (Αλ.Καγιάντα) Γιάννης Πουλόπουλος
10) Αυτή που μπήκε ανάμεσά μας (Αλ.Καγιάντα) Μάγδα Τζαβέλλα
11) Στάλα στάλα (Χ.Βασιλειάδη) Γιάννης Πουλόπουλος
12) Που θα πάει (Αλ.Καγιάντα) Γιάννης Πουλόπουλος
Δυστυχώς, πέρα από ένα περιορισμένο κύκλο «ψυλλιασμένων» του λαϊκού τραγουδιού, ο δίσκος παρέμεινε κλεισμένος στα ντουλάπια των εταιρειών και τελείως άγνωστος. Ακόμα και το cd που κυκλοφόρησε αργότερα, δεν ξέρω κατά πόσο διανεμήθηκε έτσι, ώστε να μπορεί να βρεθεί εύκολα από το αγοραστικό κοινό…
«Η Μαρίνα η Σαλονικιά» κυκλοφόρησε και σε 45άρι – μαζί με το «Πούλησα το ρολόι μου» - και είναι το μόνο που επέπλευσε κι έγινε επιτυχία. Για μια ακόμη φορά οι μελωδίες και τα παιξίματα του Ζαμπέτα είναι ξεχωριστά, ενώ ένα διακριτικό σαξόφωνο που ακούγεται συχνά, σαν αγέρας, δίνει μιαν άλλη ηχητική διάσταση στα τραγούδια…
Ο Πουλόπουλος, μετά την επιτυχία του «Δρόμου», των κινηματογραφικών τραγουδιών αλλά και από σημαντικές νεοκυματικές καταθέσεις και λίγο πριν τα μεταγλωττισμένα του δεύτερου μισού της δεκαετίας του ’70, αποδεικνύεται σημαντικός ερμηνευτής και στα ατόφια ερωτικά λαϊκά του Ζαμπέτα. Αξιοπρεπείς ερμηνείες καταθέτει και η Μάγδα Τζαβέλλα, μια φωνή χωρίς δισκογραφική συνέχεια…
1. Ιωάννας Κλειάσιου «Γιώργος Ζαμπέτας-Βίος και πολιτεία» (εκδόσεις «Ντέφι» 1997)