Νταλάρας & Αγάθωνας – «Μαζί» και «χώρια»

(ΗΧΗΤΙΚΟ: ΝΤΑΛΑΡΑΣ ΚΑΙ ΑΓΑΘΩΝΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΜΑΖΙ) Με ιδιαίτερη έκπληξη παρακολούθησα πριν από μερικές μέρες τις δηλώσεις του λαϊκού τραγουδιστή Αγάθωνα…
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

Ιακωβίδη σε γνωστό τηλεοπτικό κανάλι, στις οποίες ούτε λίγο, ούτε πολύ, ο τραγουδιστής ακύρωσε την προσφορά της Μαριώς στο λαϊκό τραγούδι, ενώ ήταν ιδιαίτερα επικριτικός και απέναντι στο Γιώργο Νταλάρα. Ακόμη βεβαίως δεν έχω καταλάβει γιατί χρησιμοποιούν τον όρο «ρεμπέτης» για σύγχρονους ερμηνευτές που απλά έχουν επιλέξει να τραγουδούν ρεμπέτικα, όπως ο Αγάθωνας, ο Μπάμπης Γκολές ή η Μαριώ…

Ο διάλογος με τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Περρή είχε ως εξής:

Είναι κανείς από αυτούς που τραγουδάει καλά το ρεμπέτικο; Ο Νταλάρας το τραγουδάει καλά;
Ο ακατανόμαστος… Διότι εγώ είμαι με την πλευρά του Τζιμάκου… Έχουμε διαλέξει ο καθένας την πλευρά του.

Τραγουδάει καλά ο Νταλάρας τα ρεμπέτικα;
Ο Νταλάρας τραγουδάει γενικά καλά… Ρεμπέτικα δεν θα ’πρεπε να τραγουδάει αλλά έχει τραγουδήσει τόσα πράγματα που… και latin έχει τραγουδήσει, γελάνε οι Ισπανοί βέβαια αλλά…

Δεν ξέρω αν τραγουδάει καλά ο Νταλάρας τα ρεμπέτικα ή τα latin… Ή μάλλον ξέρω… Aλλά αυτή τη στιγμή δεν έχει σημασία η δική μου γνώμη. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω, είναι αφενός, γιατί ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος ξεχώρισε τον Νταλάρα για να κάνει την ερώτησή του, αφετέρου η απάντηση του Αγάθωνα… Έγινε από έμφυτη αντιπάθεια ή έχει γίνει πλέον μόδα, όταν θες να διαφημιστείς λίγο παραπάνω, να χρησιμοποιείς τη μαγική λέξη «Νταλάρας»; Ή αν είσαι με τον Τζιμάκο, πρέπει οπωσδήποτε να είσαι απέναντι από τον Νταλάρα;

Εν τέλει, ίσως ο Νταλάρας δεν θα έπρεπε να παίζει και να τραγουδά τα ρεμπέτικα σε μεγάλους χώρους και με μεγάλες ορχήστρες, αλλά να μείνει, από το 1967 που ξεκίνησε δισκογραφικά, με 3-4 μουσικούς στις ταβέρνες των 50-100 ατόμων… Ίσως θα ’πρεπε κάποια χρονιά να το σκεφτεί σοβαρά και να εκπροσωπήσει την Ελλάδα τραγουδώντας στο πανηγύρι της Eurovision και όχι Τσιτσάνη, Βαμβακάρη και Καλδάρα στα πέρατα του κόσμου, όπως κάνει όλα αυτά τα χρόνια….

Οφείλω όμως να καταθέσω μια πρόσφατη προσωπική εμπειρία… Το πρωινό της 19ης Νοεμβρίου 2012 βρέθηκα στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη», για μια συνέντευξη που θα έδινε ο Γιώργος Νταλάρας στον δημοσιογράφο Στέφανο Διαμαντόπουλο, με αφορμή τις συναυλίες του στο Κ.Θ.Β.Ε. Σε κάποιο διάλειμμα της συνέντευξης, στο στούντιο μπήκε ο γνωστός Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης Διογένης Δασκάλου, ο οποίος, αμέσως μετά, είχε εκπομπή εκεί. Οι δυο καλλιτέχνες χαιρετήθηκαν θερμά, ενώ όταν ο Νταλάρας τον ρώτησε τι ετοίμαζε εκείνη την εποχή, ο Διογένης του απάντησε πως σε λίγες μέρες θα εμφανιζόταν με τον Αγάθωνα σε μουσική σκηνή της πόλης… Ο Νταλάρας όταν άκουσε το όνομα του Αγάθωνα πήρε μια έκφραση μεγάλου θαυμασμού λέγοντας: «Με τον Αγάθωνα ε; Ξέρεις… Εδώ τον έχω!!!» Και με το «εδώ» χτύπησε με μια γροθιά το μέρος της καρδιάς του…

Να αναφέρουμε ακόμα πως οι δυο τραγουδιστές βρέθηκαν μαζί στο στούντιο το 1984, όταν στην ηχογράφηση του τραγουδιού «Φεγγάρι χλωμό» των Γρηγόρη Μπιθικώτση & Δημήτρη Γκούτη - για τον δίσκο «Καλημέρα Κυρία Λύδια» - ο Αγάθωνας μαζί με τη Χάρις Αλεξίου έκαναν δεύτερες φωνές στον Νταλάρα (στο ηχητικό ακούτε το τραγούδι). Ίσως λοιπόν ο Νταλάρας να μη λέει καλά τα ρεμπέτικα, αλλά να λέει καλύτερα τα μεταγενέστερα λαϊκά τραγούδια… Αλλιώς δεν εξηγείται η συμμετοχή του Αγάθωνα εκεί…

Επίσης, το 2003 ο Αγάθωνας συμμετείχε στον πρώτο δίσκο της Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας «Smyrne» - σε παραγωγή του Νταλάρα- τραγουδώντας την «Αγιοθοδωρίτισσα» του Βαγγέλη Παπάζογλου….

Αυτά για την ιστορία…

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!