Πάμε με το τρένο;

Όλη η Ευρώπη στρέφεται και πάλι στα τρένα, εκτός από τους Έλληνες
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Παρακολουθώντας μόνο το Euronews σε καθημερινή βάση, βλέπω πράγματα που τα Ελληνικά κανάλια σνομπάρουν. Βλέπω εκτός από πολιτικά, πολλά κοινωνικά και καλλιτεχνικά ρεπορτάζ. Πρόσφατα είχε μεγάλο αφιέρωμα στα Ελληνικά τρένα και στην “αναγέννηση” τους – όπου ενθουσιαστηκα.

Και θέλω να πω, παιδιά είναι ευκαιρία τώρα με όλη την κρίση στην ενέργεια και την τιμή της βενζίνης, να κάνουμε συνήθειο την μετακίνηση με τρένο. Και να την συνεχίσουμε αυτή την συνήθεια και μετά την ενεργειακή κρίση, να γίνει μία σταθερή κατάσταση. Ξεκολλήστε πια από το αμάξι σας.

Είμασταν σε μια παρέα και κουβεντιάζοντας όλοι είπαμε πόσο μας αρέσει η Θεσσαλονίκη και πόσο ωραία έχουμε περάσει κατά καιρούς. Έριξα την ιδέα να πάμε ένα τριήμερο όλοι μαζί. Επικράτησε ενθουσιασμός.
- “Και προτείνω να μην πάμε με αυτοκίνητο, να πάμε με τρένο”, είπα.

Σηκώθηκαν και έφυγαν όλοι, ρε φίλε!

Τι είναι αυτό το κακό με τους Έλληνες και το αυτοκίνητο τους; Δεν θέλουν να πηγαίνουν πουθενά χωρίς αυτοκίνητο και μάλιστα να παρκάρουν απ’ έξω από κει που πάνε. Και μετά διαβάζω ότι τα Ελληνικά Τρένα (που πια είναι Ιταλικά) ετοιμάζουν υπηρεσίες πόρτα- πόρτα, επέκταση του δικτύου κτλ. Άπατο θα πάει το εγχείρημα.
Ασημένιο Βέλος 1
Η ενεργειακή κρίση έχει αυξήσει σημαντικά την επιβατική κίνηση στα τρένα όλης της Ευρώπης, γιατί ο κόσμος επιλέγει αυτό τον πιο οικονομικό και περιβαλλοντικά φιλικό μέσο για τις μετακινήσεις του, και εδώ κάνουμε ακόμα αγώνα να ξεκολλήσουμε τον Ελληνάρα από το αυτοκίνητο του. Μια φίλη συνάδελφος μου έλεγε ότι μέχρι και στο περίπτερο - δυο τετράγωνα πιο πέρα - πάει με το αυτοκίνητο. Σκέψου να της πεις να πάει με τα πόδια ή να πάρει ποδήλατο, που στην Ολλανδία έχουν περισσότερα ποδήλατα από αυτοκίνητα.

Επανέρχομαι στα Ελληνικά τρένα, που όπως είπα είναι Ιταλικά πια (ο ΟΣΕ έγινε TRENOSE) και διάβασα ότι οι Ιταλοί ξόδεψαν περί τα 47,5 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή των αμαξοστοιχιών, με στόχο τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας στο πιο εμπορικό υπεραστικό δρομολόγιό της. Οι αμαξοστοιχίες ETR470 διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής.

Κάθε αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες, υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης Wi-Fi και "Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών" (PIS – Passenger Information Systems).

Το δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας ETR 470 αναχωρεί από τον Σταθμό της Αθήνας στις 07:22 με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα στις 09:58 και άφιξη στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 11:20.

Όσο για το άλλο που διάβασα, με τις υπηρεσίες πόρτα- πόρτα, θα αναλαμβάνουν τη μεταφορά του επιβάτη από τη στιγμή που θα αφήσει το σπίτι του έως την άφιξή του στον τελικό προορισμό. Θαύμα!!!

Και αν τα τρένα πια, είναι γρήγορα, καθαρά, με κλιματισμό, wifi κτλ. ας το προσπαθήσουμε. Αν οι μετακινήσεις μας γίνονται συνδυαστικά με τρένο, ποδήλατο, αυτοκίνητο και λεωφορείο, θα δείτε που και καλό στην τσέπη μας θα κάνουμε αλλά και στην υγεία μας.

ΥΓ. Μην ξεχάσω να πω, πως οι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα θα μπούνε στη φάση της πράσινης μετάβασης το 2027, που θα παραλάβουμε τα πρώτα τρένα υδρογόνου.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!