Ο πρώτος στα 67 του ο δεύτερος στα 83 του χρόνια.
Άκης Πάνου & Γρηγόρης Μπιθικώτσης υπήρξαν φίλοι και συνοδοιπόροι στα χρόνια του '60. Τους συνδέουν επισήμως 11 παντοτινά τραγούδια ηχογραφημένα στην Columbia. Κάποιοι μιλάνε για περισσότερα…
Η αρχή έγινε το 1964, με τo «Έχω μια βάρκα με κουπιά» και το φινάλε γράφτηκε το 1968 με το «Τώρα με μονή ταρίφα». Στο ενδιάμεσο διάστημα ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ερμήνευσε με απαράμιλλο τρόπο τις ξεχωριστές δημιουργίες του Πάνου, ο οποίος υπέγραφε και το στίχο και τη μουσική: «Καρδιά μου μην παραπονιέσαι», «Απ' τη ζωή σου χάθηκα», «Δεν θα 'σαι το φινάλε», «Πληγωμένο πουλί», «Θα κλείσω τα μάτια», «Μη μου λες εμένα τέτοια», «Ρολόι κομπολόι», «Μοίρα μου γιατί μ’ αφήνεις», «Όταν σημάνει η ώρα».
Έκτοτε οι δρόμοι τους χώρισαν… Ο Μπιθικώτσης έφευγε δικαιωμένος με τις τιμές και τις δάφνες που του άρμοζαν. Τον Πάνου τον βαραίνουν «σκιές». Ανεξάρτητα απ’ τα «ανθρώπινα» στις δημιουργίες του αποτυπώνεται όλη η φιλοσοφία του και αντίληψη περί ζωής, έρωτα, θανάτου, ηθικής, πολιτικής, κοινωνίας, μηχανισμών εξουσίας.
Ο λόγος του Άκη Πάνου ανανέωσε το λαϊκό τραγούδι, το πήγε πολλά βήματα παραπέρα, όταν εκεί προς τα τέλη της δεκαετίες του ΄60 αναζητούσε απεγνωσμένα νέους εκφραστές και ορίζοντες. Καθημερινά ο «πλούτος» των τραγουδιών του ολοένα και θεριεύει, θαρρείς γιγαντώνεται και αναδεικνύει μοναδικές, πολύτιμες και αθέατες πτυχές του.
Άκης Πάνου & Γρηγόρης Μπιθικώτσης υπήρξαν φίλοι και συνοδοιπόροι στα χρόνια του '60. Τους συνδέουν επισήμως 11 παντοτινά τραγούδια ηχογραφημένα στην Columbia. Κάποιοι μιλάνε για περισσότερα…
Άκης Πάνου & Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Η αρχή έγινε το 1964, με τo «Έχω μια βάρκα με κουπιά» και το φινάλε γράφτηκε το 1968 με το «Τώρα με μονή ταρίφα». Στο ενδιάμεσο διάστημα ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ερμήνευσε με απαράμιλλο τρόπο τις ξεχωριστές δημιουργίες του Πάνου, ο οποίος υπέγραφε και το στίχο και τη μουσική: «Καρδιά μου μην παραπονιέσαι», «Απ' τη ζωή σου χάθηκα», «Δεν θα 'σαι το φινάλε», «Πληγωμένο πουλί», «Θα κλείσω τα μάτια», «Μη μου λες εμένα τέτοια», «Ρολόι κομπολόι», «Μοίρα μου γιατί μ’ αφήνεις», «Όταν σημάνει η ώρα».
Έκτοτε οι δρόμοι τους χώρισαν… Ο Μπιθικώτσης έφευγε δικαιωμένος με τις τιμές και τις δάφνες που του άρμοζαν. Τον Πάνου τον βαραίνουν «σκιές». Ανεξάρτητα απ’ τα «ανθρώπινα» στις δημιουργίες του αποτυπώνεται όλη η φιλοσοφία του και αντίληψη περί ζωής, έρωτα, θανάτου, ηθικής, πολιτικής, κοινωνίας, μηχανισμών εξουσίας.
Ο λόγος του Άκη Πάνου ανανέωσε το λαϊκό τραγούδι, το πήγε πολλά βήματα παραπέρα, όταν εκεί προς τα τέλη της δεκαετίες του ΄60 αναζητούσε απεγνωσμένα νέους εκφραστές και ορίζοντες. Καθημερινά ο «πλούτος» των τραγουδιών του ολοένα και θεριεύει, θαρρείς γιγαντώνεται και αναδεικνύει μοναδικές, πολύτιμες και αθέατες πτυχές του.