Την Τετάρτη, στο Ηρώδειο θα πραγματοποιηθεί συναυλία αφιερωμένη στη μνήμη του Άλκη Αλκαίου με τη σφραγίδα του Θάνου Μικρούτσικου και με ερμηνευτές τους Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Μίλτο Πασχαλίδη, Μπάμπη Στόκα, Χρήστο Θηβαίο.
Με αφορμή την εκδήλωση ο Θάνος Μικρούτσικος παραχώρησε συνέντευξη στην Αναστασία Κουκά και το Έθνος της Κυριακής.
Σε αυτήν ο συνθέτης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη γνωριμία του με τον Άλκη Αλκαίο αλλά και στο στίχο του που τον έχει σημαδέψει:
Τον ανακάλυψα από ένα δημοσιευμένο ποίημά του στον «Ριζοσπάστη», στις αρχές του 1978. Με εντυπωσίασε ο νέος τρόπος γραφής του και μάλιστα, σχεδόν αυτόματα, το έκανα τραγούδι. Να πω επίσης ότι έψαχνα να τον βρω πάρα πολύ καιρό γιατί το πραγματικό του όνομα ήταν Βαγγέλης Λιάρος κι εγώ τον αναζητούσα ως Άλκη Αλκαίο. Όταν τον βρήκα ήμουν ήδη στο στούντιο και ηχογραφούσα το τραγούδι με τους στίχους. Ο ίδιος ενθουσιάστηκε. Από τότε ξεκίνησε μια σχέση μοναδική, καθώς μου έστελνε καλλιγραφημένα ποιήματά του κάθε εβδομάδα, επί δύο - τρία χρόνια. Από τα 60 τραγούδια που είχα στα χέρια μου μελοποίησα τουλάχιστον τα 40 κι από αυτά επελέγησαν 11 για την πρώτη μας δουλειά, το «Εμπάργκο» που κυκλοφόρησε το 1982…
Το συνταρακτικό «πως η ανάγκη γίνεται ιστορία/ πώς η ιστορία γίνεται σιωπή» δεν σημάδεψε μόνο εμένα, αλλά ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Επίσης στην «Πιρόγα» υπάρχει ένα πεντάστιχο που το θεωρώ την καλύτερη ερωτική στροφή στην ελληνική ερωτική ποίηση. Λέει: «Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη/ και την τρελή σου κυνηγάει σκιά/ πώς να ημερέψει ο νους μ’ ένα σεντόνι/ πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σκοινιά/ αγάπη που σε λέγαμ’ Αντιγόνη»...
Με αφορμή την εκδήλωση ο Θάνος Μικρούτσικος παραχώρησε συνέντευξη στην Αναστασία Κουκά και το Έθνος της Κυριακής.
Σε αυτήν ο συνθέτης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη γνωριμία του με τον Άλκη Αλκαίο αλλά και στο στίχο του που τον έχει σημαδέψει:
Τον ανακάλυψα από ένα δημοσιευμένο ποίημά του στον «Ριζοσπάστη», στις αρχές του 1978. Με εντυπωσίασε ο νέος τρόπος γραφής του και μάλιστα, σχεδόν αυτόματα, το έκανα τραγούδι. Να πω επίσης ότι έψαχνα να τον βρω πάρα πολύ καιρό γιατί το πραγματικό του όνομα ήταν Βαγγέλης Λιάρος κι εγώ τον αναζητούσα ως Άλκη Αλκαίο. Όταν τον βρήκα ήμουν ήδη στο στούντιο και ηχογραφούσα το τραγούδι με τους στίχους. Ο ίδιος ενθουσιάστηκε. Από τότε ξεκίνησε μια σχέση μοναδική, καθώς μου έστελνε καλλιγραφημένα ποιήματά του κάθε εβδομάδα, επί δύο - τρία χρόνια. Από τα 60 τραγούδια που είχα στα χέρια μου μελοποίησα τουλάχιστον τα 40 κι από αυτά επελέγησαν 11 για την πρώτη μας δουλειά, το «Εμπάργκο» που κυκλοφόρησε το 1982…
Το συνταρακτικό «πως η ανάγκη γίνεται ιστορία/ πώς η ιστορία γίνεται σιωπή» δεν σημάδεψε μόνο εμένα, αλλά ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Επίσης στην «Πιρόγα» υπάρχει ένα πεντάστιχο που το θεωρώ την καλύτερη ερωτική στροφή στην ελληνική ερωτική ποίηση. Λέει: «Το καραβάνι τρέχει μες στη σκόνη/ και την τρελή σου κυνηγάει σκιά/ πώς να ημερέψει ο νους μ’ ένα σεντόνι/ πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σκοινιά/ αγάπη που σε λέγαμ’ Αντιγόνη»...