H Laurie Anderson σε μία συζήτηση με τον Paul Holdengräber

Περφόρμερ της ηλεκτρονικής μουσικής, τραγουδίστρια, ποιήτρια, εικαστικός, αλλά πάνω απ' όλα πρωτοπόρος
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Περφόρμερ της ηλεκτρονικής μουσικής, τραγουδίστρια, ποιήτρια, εικαστικός, αλλά πάνω απ' όλα πρωτοπόρος. Σαράντα ένα χρόνια μετά την κυκλοφορία του “O Superman”, η Laurie Anderson παραμένει στην κορυφή της αβανγκάρντ. Την Παρασκευή 8 Ιουλίου θα βρεθεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, σε μια αναπάντεχη συζήτηση με τον Paul Holdengräber, Εκτελεστικό Διευθυντή του Onassis Los Angeles.

Νέα Υόρκη των 70s. Οι αντισυμβατικές, γεμάτες πρωτοπορία και φαντασία περφόρμανς της Λόρι Άντερσον αναστατώνουν την καλλιτεχνική σκηνή της εποχής. Με έργα που παραπέμπουν περισσότερο σε πολιτικό μανιφέστο και με κύρια συστατικά την πλήρη απουσία δομής, την ανατροπή των κανόνων και την απροσδόκητη μείξη λόγου, τεχνολογίας και πολυμέσων, η Άντερσον φέρνει στο προσκήνιο της τέχνης την ιδιόρρυθμη προσωπική της αφήγηση, όπου διαφορετικές ανθρώπινες ιστορίες πρωταγωνιστούν και κοινωνικά ερωτήματα ψάχνουν απάντηση.

Toν Οκτώβριο του 1981, η Άντερσον από καλά κρυμμένο μυστικό των διανοουμένων έγινε παγκόσμια σταρ εν μία νυκτί, χάρη στο περίφημο hit “O Superman”, εμπνευσμένο από μια άρια του Jules Massenet. Αρχικά, συσκεύαζε και ταχυδρομούσε μόνη της τις κόπιες, αλλά τελικά το κομμάτι έφτασε στο νούμερο 2 του καταλόγου επιτυχιών της Μεγάλης Βρετανίας. Έκτοτε, καθιερώθηκε ως μια αδιανόητη συνθέτρια και μοναδική περφόρμερ, βιτριολική στη σάτιρά της και ευαίσθητη στην προσέγγισή της. Έπαιζε βιολί φορώντας παγοπέδιλα πάνω σε μια κολόνα πάγου που έλιωνε, μέσα σε μια νεοϋορκέζικη γκαλερί, και υπήρξε η πρώτη φιλοξενούμενη καλλιτέχνις στην ιστορία της NASA. Ήταν φίλη του William S. Burroughs και σύζυγος του Lou Reed.
Laurie Anderson portrait c Ebru Yildiz
Πάνω από σαράντα χρόνια μετά την καθιέρωσή της, με δεκάδες δισκογραφικές δουλειές και παραστάσεις στη φαρέτρα της, παραμένει μια από τις πλέον χαρακτηριστικές, διεισδυτικές και ρηξικέλευθες φωνές της αμερικανικής τέχνης και διανόησης. Η σκέψη της, πάντοτε out of the box, αιφνιδιάζει, γοητεύει και κινητοποιεί τον εκάστοτε συνομιλητή της.

Την Παρασκευή 8 Ιουλίου, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, η Άντερσον έρχεται να πλημμυρίσει την Αθήνα με την πληθωρική ενέργειά της, σε μια συζήτηση με τον Πωλ Χολντενγκράμπερ, μετρ των συνεντεύξεων και Εκτελεστικό Διευθυντή του OLA House στο Λος Άντζελες. Δύο μόλις ημέρες πριν την πολυαναμενόμενη εμφάνισή της στο Ηρώδειο, το αθηναϊκό κοινό θα έχει τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά την ιέρεια της ηλεκτρονικής μουσικής πρωτοπορίας.

Ο Πωλ Χολντενγκράμπερ, που δηλώνει «επιμελητής της δημόσιας περιέργειας», έχει συνομιλήσει με μερικούς από τους διασημότερους ανθρώπους του πλανήτη – από την Patti Smith έως τον Jay-Z, από τον Wes Anderson έως την Helen Mirren και από τον Werner Herzog έως τον Mike Tyson, για λογαριασμό της εξίσου διάσημης σειράς συζητήσεων “LIVE from the NYPL” της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Νέας Υόρκης.

Από τη θέση του ως Εκτελεστικός Διευθυντής του Onassis Los Angeles (OLA Ηouse), συνεχίζει τις απρόσμενες συναντήσεις για το Ίδρυμα Ωνάση, παρουσιάζοντας παράλληλα τη σειρά podcast “The Quarantine Tapes”, όπου σπουδαίοι καλλιτέχνες, φιλόσοφοι και συγγραφείς, όπως o Henry Rollins, η Maia Kalman, η Margaret Atwood, η Naomi Klein και αμέτρητοι άλλοι, συνομιλούν μαζί του για την ανθρώπινη κατάσταση στην εποχή πριν και μετά την πανδημία.

«Οι φόβοι που μας ενθαρρύνουν, το τέλος της ζωής στη Γη, οι σύγχρονες δεισιδαιμονίες, οι μύθοι και οι θρύλοι, τα πάθη, τα δάκρυα, τα πουλιά, η δημοκρατία, ο αυτοσχεδιασμός, η Θιβετιανή Βίβλος των Νεκρών, η Γιόκο Όνο και ο Αριστοφάνης, η ύπνωση, το να βρίσκεσαι στο σκοτάδι ή να προσποιείσαι ότι κοιμάσαι, η σκλαβιά, τα διαφορετικά είδη σιωπής, η απώλεια.»

11 FACTS ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΣ ΓΙΑ ΤΗ LAURIE ANDERSON

-Γεννήθηκε το 1947 και μεγάλωσε σε μια μικρή πόλη του Ιλλινόι, το Γκλεν Έλιν, μαζί με τα επτά αδέλφια της – τρία κορίτσια και τέσσερα αγόρια. Τελειώνοντας το κολέγιο στην Καλιφόρνια, πήγε στη Νέα Υόρκη, όπου σπούδασε γλυπτική στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.

- Το “O Superman” έγινε δημοφιλές στην Ιταλία το 1988, όταν επιλέχθηκε ως soundtrack της πρώτης κρατικής εκστρατείας για την πρόληψη του AIDS. Το 2018 απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη φήμη όταν συμπεριλήφθηκε στην πρώτη διαδραστική ταινία του Netflix, που ήταν το επεισόδιο της δυστοπικής σειράς “Black Mirror” με τίτλο “Bandersnatch”. Στην ελληνική τηλεόραση, το "O Superman" έχει ακουστεί σε τηλεοπτικό σποτ για ανδρικά εσώρουχα.
laurie anderson e1656590160531
- Τον Φεβρουάριο του 2010 έκανε πρεμιέρα το θεατρικό έργο της με τίτλο “Delusion” στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Βανκούβερ.

- Έγραψε τη μουσική για το "The Far Side of the Moon", την παράσταση-σταθμό στο παγκόσμιο θέατρο του Robert Lepage, που παρουσιάστηκε και στη Στέγη τον Οκτώβριο του 2011.

- Έχει υπογράψει τα soundtrack ταινιών των Wim Wenders και του Jonathan Demme, καθώς και τη μουσική σε χορευτικές παραστάσεις της Trisha Brown, του Bill T. Jones και της Molissa Fenley.

- Έως τις 31 Ιουλίου 2022 διαρκεί η έκθεση “Laurie Anderson: The Weather” στο Hirshhorn Museum της Ουάσινγκτον, με εμβληματικά γλυπτά και εγκαταστάσεις της. Είναι η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στις ΗΠΑ για τη διάσημη καλλιτέχνιδα.

- Στις 9 Απριλίου του 2022, το ντεμπούτο άλμπουμ της, “Big Science” (1982), επανακυκλοφόρησε σε βινύλιο, για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, και σε μια νέα κατακόκκινη έκδοση από τη Nonesuch Records.

- Έχει γράψει το λήμμα για τη Νέα Υόρκη στην εγκυκλοπαίδεια Britannica.

- Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα “Guardian”, το 2017, είχε πει για τον σύντροφο της ζωής της, Lou Reed: «Ο Λου είναι ο πιο υπέροχος άνθρωπος που έχω γνωρίσει ποτέ, τον σκέφτομαι όλη την ώρα και με εμπνέει απόλυτα. Μου λείπει πάρα πολύ, αλλά δεν έχει νόημα να στενοχωριέμαι. Τον βλέπω όλη την ώρα, είναι πάντα εδώ, μια συνεχής, πραγματικά δυνατή παρουσία.»

- Για το VR έργο της με τίτλο “Chalkroom” (αλλιώς, “La Camera Insabbiata”), το οποίο δημιούργησε σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη νέων μέσων Hsin-Chien Huang, οι “New York Times” έγραψαν πως «καθιερώνει την Άντερσον ως μία από τις καλλιτέχνιδες για την οποία επινοήθηκε το VR».

- Το “Chalkroom” έκανε πρεμιέρα το 2017 στο 74ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, όπου κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης VR Εμπειρίας.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!