Νίκος Χιώτογλου: «Ο λόγος του Γκάτσου γεννά εικόνες, ξυπνά συναισθήματα»

Ο μαέστρος και συνθέτης για το άλμπουμ «Παγωμένη Θεατρίνα» σε στίχους του σπουδαίου ποιητή και όχι μόνο.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Γεννημένος στη Λάρισα το 1984, ο Βολιώτης στην καταγωγή Νίκος Χιώτογλου ξεχειλίζει από… μουσική! Ατέλειωτες σπουδές, καθηγητής πλέον ο ίδιος, μαέστρος με έντονη πορεία σε διεθνή και ντόπια φεστιβάλ, ιδρυτής και διευθύνων της Χορωδίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αλλά και της ορχήστρας «Ρυθμός» είναι μερικά απ’ τα στοιχεία της ταυτότητάς του.

Σαν συνθέτης, ο Νίκος Χιώτογλου, αφού έντυσε μελωδικά «ειδικούς» στίχους του Μάνου Ελευθερίου μελοποιεί τώρα το έργο του Νίκου Γκάτσου «Παγωμένη Θεατρίνα» το οποίο ερμηνεύεται από ξεχωριστούς ερμηνευτές.

Η παρουσίαση του έργου θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου στο Σταυρό του Νότου.

Γιατί ένας σπουδαγμένος και αναγνωρισμένος μαέστρος θέλει να γράψει τραγούδια;
Γιατί, πέραν της όποιας ανάγκης επικοινωνίας κι έκφρασης, υπάρχει και μία δύναμη που κρύβουν τα τραγούδια. Αυτή της αμεσότητας με το κοινό. Τους ακροατές.

Τι σε συγκινεί-ωθεί σ ένα στίχο ώστε να τον ντύσεις με μουσική;
Η ιστορία, την οποία διηγείται ή από την οποία προήλθε ο κάθε στίχος, είναι αυτό που με ιντριγκάρει.

Ο λόγος του Ελευθερίου τι ιδιαίτερο έχει;
Ο λόγος του Μάνου -προφορικός και γραπτός- είναι γεμάτος ευαισθησία και ακεραιότητα. Αυτό είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που εντόπισα συναναστρεφόμενος μαζί του.

Ο λόγος του Γκάτσου;
Ο λόγος του Γκάτσου είναι μελωδικός από μόνος του, εύηχος και καθαρός, σου γεννά αμέσως εικόνες, σου ξυπνά αυτομάτως συναισθήματα.

Πως ήρθες σε επαφή με το υλικό των στίχων του για την «Παγωμένη Θεατρίνα»;
Ένα ραντεβού που είχε οριστεί από τους συνεργάτες μου από την εταιρεία Menta Art Events, τον Δημήτρη Συρεγγέλα και τη Μαρία Ιωάννου, μαζί με την Αγαθή Δημητρούκα για μια αφιερωματική συναυλία της Ορχήστρας «Ρυθμός» στον Νίκο Γκάτσο, στάθηκε η αφορμή για να καταλήξει το υλικό στα χέρια μου και να έχουμε αυτό τον κύκλο τραγουδιών σήμερα.

Δεν σε «προβλημάτισε» το γεγονός ότι τα τραγούδια αυτά προορίζονταν για την μελωδική φλέβα του Μάνου Χατζιδάκι;
Αυτή ήταν και η πρώτη μου έγνοια. Να μην πέσω στην παγίδα να μιμηθώ μουσικές νόρμες και μελωδίες του αξεπέραστου Μάνου Χατζιδάκι. Προσπάθησα να κινηθώ μουσικά περισσότερο στο σήμερα και νομίζω, στο μέτρο του δυνατού, το κατάφερα.

Ούτε το «ζήτημα» πως αφορμή για την γραφή τους και αποδέκτης-εκφραστής τους θα ήταν ο πολυτάλαντος αλλά ιδιαίτερος -σχεδόν κατηγορία από μόνος του- Γιώργος Μαρίνος;
Τον κύριο Μαρίνο δεν έτυχε να τον γνωρίσω από κοντά, αλλά με βοήθησε τόσο πολύ η Αγαθή στην προσέγγιση συγκεκριμένων στίχων, που -ευτυχώς- τελικά κατάφερα να τους αποδώσω μουσικά όπως ακριβώς τους άρμοζαν.

Πώς κινήθηκες στην μελοποίησή τους;
Προσπάθησα να συνδέσω μουσικά το τότε με το τώρα. Να συνδυαστούν δηλαδή οι στίχοι του ’80 με τη μουσική αισθητική του σήμερα!

Με ποιο τρόπο-κριτήρια επέλεξες τους ερμηνευτές;
Ιδέες για τους ερμηνευτές «έπεσαν» από όλους μας, την τελική επιλογή όμως την είχε -δικαιωματικά- η Αγαθή Δημητρούκα.

Βρήκες εύκολα ανταπόκριση στο κάλεσμά σου;
Αυτό το έργο δεν το ανέλαβα εγώ προσωπικά, αλλά από όσο γνωρίζω όλοι οι καλλιτέχνες ανταποκρίθηκαν αμέσως στο κάλεσμα.

Είσαι ευχαριστημένος από την «περπατησιά» που έχει πλέον το τελικό αποτέλεσμα;
Είμαι ανακουφισμένος από το αποτέλεσμα, τρισευτυχισμένος γιατί έβγαλα ασπροπρόσωπους όσους με εμπιστεύτηκαν και ανυπόμονος να επικοινωνήσουμε τη δουλειά μας.

Πόσο επίκαιρα είναι τραγούδια που λόγος τους γεννήθηκε αρκετές δεκαετίες πίσω;
Αυτό είναι κάτι που θα σας αφήσω να το ανακαλύψετε μόνοι σας. Υποκειμενικά, θεωρώ ότι ο λόγος των κομματιών είναι περισσότερο επίκαιρος από όσο θα μπορούσα να φανταστώ προτού τον διαβάσω και τον κατανοήσω.

Ποια είναι τα στοιχεία-αρετές που πρέπει να έχει ένας «μουσικοδιδάσκαλος»;
Οξυδέρκεια, κατανόηση, αγάπη και μεταδοτικότητα.

Ο ευρύτερος μουσικός χώρος πλήττεται από την πανδημία και τα μέτρα αντιμετώπισής της. Εσύ πως αντιμετωπίζεις την όλη κατάσταση;
Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες στον χώρο μας, εμένα η κατάσταση με ωφέλησε δημιουργικά, καθώς κατάφερα να ολοκληρώσω την «Παγωμένη Θεατρίνα» και να συντονίσω τις επόμενες μουσικές κινήσεις, δικές μου και της ορχήστρας.

Παρενόχληση ή φαινόμενα βίας -οποιασδήποτε μορφής- έχει αντιμετωπίσει κατά την σπουδή της μουσικής και την λειτουργία των χορωδιών.
Ευτυχώς όχι. Ποτέ! Είμαι τυχερός που σπούδασα δίπλα σε καταξιωμένους δασκάλους και μαέστρους.

Βαριά ευχαριστώ που χρωστάς στη μέχρι τώρα πορεία σου;
Μεγάλο ευχαριστώ οφείλω στους γονείς μου και κυρίως στον πατέρα μου που με ώθησε στη μουσική. Τεράστιο ευχαριστώ στον μαέστρο και δάσκαλό μου, τον Γιάννη Καρκάλα, μία από τις σημαντικότερες μουσικές μορφές της Ελλάδας.

Το επόμενο βήμα;
Παρουσίαση του δίσκου, περιοδεία με την ορχήστρα και τα κομμάτια μας, δισκογραφία με νέες προκλήσεις και συνεργασίες.

Ένα δημιουργικό απωθημένο;
Πολλά, αλλά δε λέγονται…

Μια ευχή;
Υγεία και δημιουργία!

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!