Κορίνα Λεγάκη: «Ενας δίσκος γεμάτος από φως και χρώματα»

Η "Σεκάνς" περιλαμβάνει δημιουργίες συνθετών της νεότερης γενιάς 
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
02/06/2023

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Ogdoo.gr
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραφει ο Θάνος Μαντζάνας

Έτσι χαρακτηρίζει η Κορίνα Λεγάκη την νέα, έκτη κατά σειρά, δισκογραφική εργασία της με τίτλο «Σεκάνς» που περιλαμβάνει δημιουργίες συνθετών και τραγουδοποιών της νεότερης γενεάς. Συνομίλησα με την εξαίρετη ερμηνεύτρια για αυτή την συνειδητή πρόταση της τραγουδιών με νέο ύφος, ήχο αλλά και νοήματα. 


Μια πρόταση που έρχεται ως αντίδραση στην κλειστοφοβική εμπειρία της απομόνωσης κατά την διάρκεια της πανδημίας και της καραντίνας και, όπως λέει η ίδια, ανταποκρίνεται στην ανάγκη «να αισθανθούμε ξανά ζωντανοί και αισιόδοξοι».

Πόσο διαφορετικός είναι αυτός ο δίσκος, όχι φυσικά από το «Ο Νέος Κόσμος» αλλά από το «Mosaic», του οποίου κύριο χαρακτηριστικό ήταν επίσης τόσο η πολυσυλλεκτικότητα των δημιουργών όσο και η ποικιλία στο ηχητικό σκέλος του;

Στο «Σεκάνς» τα τραγούδια είναι καινούρια ενώ στο «Mosaic» ήτανι διασκευές. Αμφότεροι οι δίσκοι είναι πολυσυλλεκτικοί αλλά ανήκουν σε διαφορετικές γενεές δημιουργών. Αμφότεροι επίσης ενσωματώνουν πολλά και διαφορετικά στοιχεία στον ήχο τους: Στο «Mosaic» ο Γιώργος Ανδρέου - ο οποίος είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια και έκανε τις ενορχηστρώσεις – «πάτησε» μεν στις υπάρχουσες, τις πρωτότυπες εκτελέσεις αλλά με μια ξεχωριστή, ευρηματική δική του παρέμβαση. Στο «Σεκάνς» ο Μανώλης Φάμελλος και οι Δραμαμίνη έπρεπε να δημιουργήσουν τον ήχο των τραγουδιών από την αρχή.

348A1515a

Και πόσο διαφορετική ήταν η εμπειρία μετά από δύο δίσκους για τους οποίους την ευθύνη είχε εξ ολοκλήρου ο Γιώργος Ανδρέου να κάνεις έναν όπου την παραγωγή ανέλαβε ο Μανώλης Φάμελλος; Πώς ήταν η συνεργασία σου μαζί του;

Ο Μανώλης Φάμελλος έχει πολύ δυνατή προσωπική γραφή, είναι ένας δημιουργός συναρπαστικός και απολαυστικά απρόβλεπτος σε κάθε στιγμή της διαδρομής του. Με συμβούλεψε και με καθοδήγησε. Μου έδειξε «δρόμους» με καινούργιους ήχους και καινούριες μουσικές σχέσεις. Εβαλε τάξη στη «γλυκιά συμμορία» των τραγουδοποιών!

Και καθώς στις παραγωγές του ο Γιώργος Ανδρέου κάνει πάντα και τις ενορχηστρώσεις, ποιος έκανε τις πολύ διαφορετικές βέβαια του «Σεκάνς» και ποια είναι η αίσθησή σου από αυτές;

Οι αγαπημένοι και υπέροχοι Δραμαμίνη. Δημιούργησαν έναν ήχο διεθνή και ελληνικό, τόσο ποπ όσο και ethnic. Καθώς εκ φύσεως είμαι πολυπολιτισμικός άνθρωπος πάντα με ενδιέφερε ο ήχος και το ύφος ενός «κοσμοπολίτικου» αποτελέσματος.

Αντίστοιχα πόσο εύκολα προσαρμόστηκες στο να σε συνοδεύει μια εντελώς διαφορετική ομάδα μουσικών με επίκεντρο τους Δραμαμίνη, έστω και αν με κάποιους από αυτούς είχες συνεργαστεί και στο παρελθόν;

Το «ταξίδι» και οι συνοδοιπόροι σε αυτό είναι τα στοιχεία που κάνουν την δημιουργική διαδικασία συναρπαστική. Ο/η ερμηνευτής/ια ως leader οφείλει να προσαρμόζεται στις συνθήκες αλλά και διατηρώντας την προσωπική του ταυτότητα.

348A1234a.jpg

Με τους Μανώλη Φάμελλο και Κώστα Μπουντούρη γνωριζόσαστε και σε έναν βαθμό είχατε συνεργαστεί ξανά. Πώς όμως ήρθες σε επαφή με τους Αντώνη Μπακαούκα, Γιώργο Περού, Ορέστη Ντάντο και Σταύρο Σιόλα και κατέληξαν να γράψουν τραγούδια για τον δίσκο;

Μόνο με τον Κώστα Μπουντούρη είχα ξανασυνεργαστεί. είχε συμμετάσχει ως μουσικός σε κάποιες συναυλίες μου. Με όλη την υπόλοιπη ομάδα συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά και είμαι πολύ χαρούμενη για αυτό! Τον Μανώλη Φάμελλο πάντα τον παρακολουθούσα και τον εκτιμούσα. Ένιωσα ότι θα ήταν ο ιδανικός συνεργάτης στην ιδέα που είχα για έναν δίσκο με δημιουργίες τραγουδοποιών της νεότερης γενεάς. Εκείνος μου σύστησε τους Δραμαμίνη, τον Αντώνη Μπακαούκα και τον Γιώργο Περού ενώ τον Σταύρο Σιόλα και τον Ορέστη Ντάντο μου τους σύστησε ο Γιώργος Ανδρέου.

Πόσο επίδρασε τόσο στο γράψιμο των τραγουδιών όσο ίσως και στην ερμηνεία σου η πρωτόγνωρη συλλογική αλλά ταυτόχρονα και προσωπική για καθέναν και καθεμία συνθήκη της πανδημίας και της καραντίνας;

Η πρωτόγνωρη αυτή συνθήκη που όλοι/ες βιώσαμε πιστεύω πως δεν άφησε κανέναν αλώβητο. Προσωπικά ένιωσα την ανάγκη, πιο έντονα από ποτέ, να ζήσω το «μαζί». Αυτή η ανάγκη είναι ένας από τους λόγους που με οδήγησαν στο να κάνω έναν συλλογικό δίσκο. Να βρεθούμε μαζί, μια δημιουργική παρέα με κοινό κώδικα επικοινωνίας και να παίξουμε στον ίδιο «κήπο». Να κοιταχτούμε στα μάτια, να τραγουδήσουμε και να νιώσουμε ξανά ζωντανοί και αισιόδοξοι!

348A9694a.jpg

Πιστεύεις ότι αυτή η επίδραση αποτυπώθηκε με κάποιον τρόπο στο τελικό αποτέλεσμα;

Η απάντηση νομίζω πως βρίσκεται στο ότι είναι ο πιο εξωστρεφής δίσκος μου μέχρι τώρα, γεμάτος από φως και χρώματα.

Δεν συνηθίζεις να κάνεις συχνά και πολλά ντουέτα. Πώς προέκυψε λοιπόν το τελευταίο και ομότιτλο τραγούδι του album να είναι ένα τέτοιο και γιατί αλήθεια συγκεκριμένα με τον Θανάση Αλευρά;

Το τραγούδι «Σεκάνς» σε μουσική του Κώστα Μπουντούρη και στίχους της Ναντίνας Κυριαζή ήταν ένα τραγούδι |παραγγελία» Αγαπώ πολύ τον κινηματογράφο, έτσι ζήτησα από την Ναντίνα να γράψει έναν στίχο με τίτλο «Σεκάνς» και ο Κώστα έγραψε την μουσική. Μόλις το άκουσα ένιωσα ότι έπρεπε να είναι ντουέτο και μάλιστα με έναν ηθοποιό (αγαπώ τον τρόπο που τραγουδούν οι ηθοποιοί) και αμέσως σκέφτηκα τον Θανάση. Θαυμάζω εδώ και χρόνια την πολυτάλαντη και πολύπλευρη προσωπικότητά του, δεν τον γνώριζα ωστόσο προσωπικά. Οι συστάσεις έγιναν και με πολλή χαρά μοιραστήκαμε το ντουέτο μας.



Η ελπίδα ταυτίζεται με την αισιοδοξία ή είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο και υψηλότερο αυτής;

Η ελπίδα περιέχει την διάθεση και την θέληση να βρεις τον τρόπο να πετύχεις τον στόχο σου. Για αυτό χρειάζεται η αισιοδοξία μαζί μεμια δόση «γλυκιάς τρέλας».

Τι περιμένεις και ελπίζεις από τις επερχόμενες δεύτερες εκλογές και πιστεύεις ότι θα φέρουν μια αλλαγή και θα έχουν θετικές συνέπειες συνολικά στις ζωές των ανθρώπων αλλά και πιο συγκεκριμένα στον χώρο του πολιτισμού και ιδιαίτερα στη μουσική;

Η πολιτική («πολιτεία») και η δημοκρατία («δήμος», δηλαδή ο λαός) είναι έννοιες που το νόημά τους πρέπει να μας απασχολήσει από την αρχή. Καιρός είναι και ο πολιτισμός να γίνει η βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Την Ιστορία και την παράδοση τις έχουμε, ας εστιάσουμε στο φτιάξουμε μιας ουσιαστικά κοσμοπολίτικη χώρα με γνώμονα τον πολιτισμό, την αισθητική και την ομορφιά.

348A0353a.jpg

Το ότι έγινες μητέρα είχε κάποια επίδραση, άλλαξε με κάποιον τρόπο τόσο την ψυχολογία σου ως ερμηνεύτριας όσο ίσως και τη φωνητική προσέγγισή σου στο τραγούδι;

Κατά τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης ήμουν ακόμα ενεργή, τόσο στο στούντιο όσο και στις ζωντανές εμφανίσεις. Η τεχνική της ερμηνείας αλλά και η ψυχολογία μου ήταν στα καλύτερα τους! Τώρα πια, ως μητέρα, νιώθω ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη για το τι επιλέγω να επικοινωνήσω αφού έχω τον...καλύτερο και πιο κρίσιμο πρώτο ακροατή!

Και τα σχέδιά σου για το καλοκαίρι, ίσως και για λίγο πιο μακροπρόθεσμα;

Θα γίνουν κάποιες επιλεγμένες συναυλίες ανά την Ελλάδα. Ανυπομονώ για την συναυλία μας με τον Γιώργο Ανδρέου στα εγκαίνια για το νέο Μουσείο του Ούλοφ Πάλμε στην Κρήτη αλλά και για εκείνη στο Καστελλόριζο στο τέλος Αυγούστου, για την επίσημη λήξη του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, νάτο πάλι το σινεμά! Πιστεύω ότι η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερα φεστιβάλ και θεσμούς που να φιλοξενούν και να υποστηρίζουν τους νέους ανθρώπους οι οποίοι/ες υπηρετούν τον πολιτισμό.

Το «Σεκάνς» είναι ένας ακόμα όμορφος και ουσιώδης σταθμός στην έλλογη, συγκροτημένη και προσεχτική διαδρομή της Κορίνας Λεγάκη και σίγουρα θα οδηγήσει με ασφάλεια στον επόμενο τον οποίο αναμένω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!