Θύμα του κορονοϊού και το σινεμά, καθώς αναβλήθηκαν οι κινηματογραφικές πρεμιέρες και βγαίνει σήμερα στις αίθουσες μόνο μία ταινία με πρωταγωνίστρια την Κατρίν Ντενέβ, το όνομα και μόνο της οποίας αποτελεί πόλο έλξης.
Στο Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλια σου, η Γαλλίδα σταρ κλείνει τα 70 (στην πραγματικότητα είναι 76) και καλεί την οικογένεια της στο σπίτι της στη νότιο Γαλλία για να γιορτάσει το γεγονός. Είναι από αυτές τις μεγάλες οικογένειες, με παιδιά, εγγόνια, εγγόνια παρατημένα, άλλα παιδιά που επιστρέφουν απρόσμενα από το παρελθόν, για να ταράξουν τα νερά.
Πιο συγκεκριμένα στα γενέθλια της Αντρέα (Κατρίν Ντεβέβ) που είναι μεν ηγετική φυσιογνωμία, αλλά από εκείνες που προτιμούν να κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί -με τη δικαιολογία ότι έχει τα γενέθλια της και θέλει να ακούει μόνο ευχάριστα- καταφθάνουν οι δύο γιοί της ο μεγάλος και ο μικρός, εντελώς αντίθετοι μεταξύ τους, όπως συμβαίνει συνήθως.
Ο μεγάλος είναι ο τύπος του σοβαρού, υπεύθυνου οικογενειάρχη που έρχεται με τη γυναίκα του και τα δύο δίδυμα ζωηρά αγόρια τους. Ο μικρός είναι ο τύπος του ανέμελου καλλιτέχνη, χωρίς υποχρεώσεις, με εφηβικές τάσεις, που έρχεται με την κοπέλα του από την Αργεντινή που γνωρίζει ελάχιστα.
Στο σπίτι της γιαγιάς μένει και η έφηβη εγγονή με το αγόρι της, ενώ καταφθάνει απρόσκλητη και η μεγάλη αδελφή, η κόρη της Αντρέα, που έχουν χρόνια να την δουν μια και ζει στην Αμερική με τον φίλο της και δεν πολυασχολούνταν με την οικογένεια της. Ούτε καν με την κόρη της, την έφηβη εγγονή που είχε παρατήσει στη γιαγιά πληγώνοντας την ανεπανόρθωτα. Όχι ό,τι τώρα έρχεται για να ασχοληθεί με το παιδί της, αλλά στην ουσία για να πουλήσει το σπίτι που της ανήκει, προκαλώντας για σειρά από αντιδράσεις.
Κι ενώ τα αδέλφια μαζεύονται και το κουβάρι αρχίζει να ξετυλίγεται ο μικρότερος γιός παίρνει την κάμερα του για να καταγράψει τα όσα συμβαίνουν με σκοπό να κάνει μια ταινία για τις οικογένειες. Εδώ ο σκηνοθέτης αυτοσαρκάζεται στην ουσία.
Πρόκειται για τον Γάλλο ηθοποιό και σκηνοθέτη Σέντρικ Καν, που του αρέσει να διερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις και τους διαφορετικούς χαρακτήρες, όπως σε προηγούμενες ταινίες του (Το Αεροπλανάκι που μου Χάρισε ο Μπαμπάς μου, Μια Καλύτερη Ζωή), ο οποίος πράγματι έκανε μια ταινία για τις οικογένειες.
Στην ταινία ο πιο ενδιαφέρων τύπος είναι αυτός της κόρης Κλερ, μια γυναίκας στα όρια, που φτάνει απρόσμενα, δυναμιτίζει τις καταστάσεις και γίνεται η πέτρα του σκανδάλου. Από την άλλη η μητέρα είναι μεν πανταχού παρούσα, αλλά αυτή την φορά η Κατρίν Ντενέβ δεν πρωταγωνιστεί. Στην ταινία βέβαια τον πρώτο λόγο τον έχουν οι γυναικείοι χαρακτήρες.
Η ταινία είναι δραματική αλλά και χιουμοριστική, ένα οικογενειακό ντοκιμαντέρ κλειστού τύπου με πολλά θεατρικά στοιχεία, από αυτά που όλοι έχουμε ζήσει. Ένα περιβάλλον τοξικό, όπου ο κάθε ένας «δηλητηριάζει» τον άλλον, αλλά κατά βάθος χωρίς σοβαρά προβλήματα, όμως με θέματα που γιγαντώνονται, τα οποία ο σκηνοθέτης καταγράφει με περίσσιο σαρκασμό. Ξεσπάσματα, νευρώσεις, καθημερινοί διάλογοι σε πρώτο πλάνο με τις οικογένειες καλά να κρατούν και να μας κάνουν τα νεύρα κρόσσια.
Άλλη κινηματογραφική νέα επιλογή αυτήν την εβδομάδα δεν έχετε. Μπορείτε βέβαια να δείτε παλιότερες ταινίες που ακόμα παίζονται. Η άλλη επιλογή σας είναι να μείνετε σπίτι για …κορονοϊοπροφυλακτικούς λόγους.
Info
Σκηνοθεσία: Σεντρίκ Καν
Σενάριο: Σεντρίκ Καν, Φανί Μπουρντινό, Σαμουέλ Ντου
Με τους: Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπερκό, Βενσάν Μακένι, Σεντρίκ Καν
Είδος: Οικογενειακό δράμα, με χιουμοριστικά στοιχεία
Βαθμολογία: 6,5/10
Δείτε εδώ το τρέιλερ
Στο Μάντεψε ποιος ήρθε για τα γενέθλια σου, η Γαλλίδα σταρ κλείνει τα 70 (στην πραγματικότητα είναι 76) και καλεί την οικογένεια της στο σπίτι της στη νότιο Γαλλία για να γιορτάσει το γεγονός. Είναι από αυτές τις μεγάλες οικογένειες, με παιδιά, εγγόνια, εγγόνια παρατημένα, άλλα παιδιά που επιστρέφουν απρόσμενα από το παρελθόν, για να ταράξουν τα νερά.
Πιο συγκεκριμένα στα γενέθλια της Αντρέα (Κατρίν Ντεβέβ) που είναι μεν ηγετική φυσιογνωμία, αλλά από εκείνες που προτιμούν να κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί -με τη δικαιολογία ότι έχει τα γενέθλια της και θέλει να ακούει μόνο ευχάριστα- καταφθάνουν οι δύο γιοί της ο μεγάλος και ο μικρός, εντελώς αντίθετοι μεταξύ τους, όπως συμβαίνει συνήθως.
Ο μεγάλος είναι ο τύπος του σοβαρού, υπεύθυνου οικογενειάρχη που έρχεται με τη γυναίκα του και τα δύο δίδυμα ζωηρά αγόρια τους. Ο μικρός είναι ο τύπος του ανέμελου καλλιτέχνη, χωρίς υποχρεώσεις, με εφηβικές τάσεις, που έρχεται με την κοπέλα του από την Αργεντινή που γνωρίζει ελάχιστα.
Στο σπίτι της γιαγιάς μένει και η έφηβη εγγονή με το αγόρι της, ενώ καταφθάνει απρόσκλητη και η μεγάλη αδελφή, η κόρη της Αντρέα, που έχουν χρόνια να την δουν μια και ζει στην Αμερική με τον φίλο της και δεν πολυασχολούνταν με την οικογένεια της. Ούτε καν με την κόρη της, την έφηβη εγγονή που είχε παρατήσει στη γιαγιά πληγώνοντας την ανεπανόρθωτα. Όχι ό,τι τώρα έρχεται για να ασχοληθεί με το παιδί της, αλλά στην ουσία για να πουλήσει το σπίτι που της ανήκει, προκαλώντας για σειρά από αντιδράσεις.
Κι ενώ τα αδέλφια μαζεύονται και το κουβάρι αρχίζει να ξετυλίγεται ο μικρότερος γιός παίρνει την κάμερα του για να καταγράψει τα όσα συμβαίνουν με σκοπό να κάνει μια ταινία για τις οικογένειες. Εδώ ο σκηνοθέτης αυτοσαρκάζεται στην ουσία.
Πρόκειται για τον Γάλλο ηθοποιό και σκηνοθέτη Σέντρικ Καν, που του αρέσει να διερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις και τους διαφορετικούς χαρακτήρες, όπως σε προηγούμενες ταινίες του (Το Αεροπλανάκι που μου Χάρισε ο Μπαμπάς μου, Μια Καλύτερη Ζωή), ο οποίος πράγματι έκανε μια ταινία για τις οικογένειες.
Στην ταινία ο πιο ενδιαφέρων τύπος είναι αυτός της κόρης Κλερ, μια γυναίκας στα όρια, που φτάνει απρόσμενα, δυναμιτίζει τις καταστάσεις και γίνεται η πέτρα του σκανδάλου. Από την άλλη η μητέρα είναι μεν πανταχού παρούσα, αλλά αυτή την φορά η Κατρίν Ντενέβ δεν πρωταγωνιστεί. Στην ταινία βέβαια τον πρώτο λόγο τον έχουν οι γυναικείοι χαρακτήρες.
Η ταινία είναι δραματική αλλά και χιουμοριστική, ένα οικογενειακό ντοκιμαντέρ κλειστού τύπου με πολλά θεατρικά στοιχεία, από αυτά που όλοι έχουμε ζήσει. Ένα περιβάλλον τοξικό, όπου ο κάθε ένας «δηλητηριάζει» τον άλλον, αλλά κατά βάθος χωρίς σοβαρά προβλήματα, όμως με θέματα που γιγαντώνονται, τα οποία ο σκηνοθέτης καταγράφει με περίσσιο σαρκασμό. Ξεσπάσματα, νευρώσεις, καθημερινοί διάλογοι σε πρώτο πλάνο με τις οικογένειες καλά να κρατούν και να μας κάνουν τα νεύρα κρόσσια.
Άλλη κινηματογραφική νέα επιλογή αυτήν την εβδομάδα δεν έχετε. Μπορείτε βέβαια να δείτε παλιότερες ταινίες που ακόμα παίζονται. Η άλλη επιλογή σας είναι να μείνετε σπίτι για …κορονοϊοπροφυλακτικούς λόγους.
Info
Σκηνοθεσία: Σεντρίκ Καν
Σενάριο: Σεντρίκ Καν, Φανί Μπουρντινό, Σαμουέλ Ντου
Με τους: Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπερκό, Βενσάν Μακένι, Σεντρίκ Καν
Είδος: Οικογενειακό δράμα, με χιουμοριστικά στοιχεία
Βαθμολογία: 6,5/10
Δείτε εδώ το τρέιλερ