Γκρέις Κέλι: 8 ταινίες - σταθμοί της αιθέριας πριγκίπισσας του σινεμά

Η αριστοκρατική Γκρέις γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1929 
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Αριστοκρατική, αιθέρια, ακτινοβολούσε γούστο και ομορφιά, η Γκρέις Κέλι ήταν η επιτομή της κομψότητας και τους στυλ, με απαράμιλλη ομορφιά, αλλά και μία εξαιρετική ηθοποιός που κέρδισε τη δόξα του Χόλιγουντ. Μία πραγματική πριγκίπισσα: τόσο στο σινεμά, όσο και στη ζωή.

Γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου του 1929  στην Πενσιλβάνια και έμελλε να σφραγίσειε την κλασική εποχή του Χόλιγουντ και θα άφηνε σημαντική κινηματογραφική κληρονομιά, πριν αποσυρθεί από τη μεγάλη οθόνη για να σταθεί στο πλευρό του πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό.

Κόρη αυτοδημιούργητου εκατομμυριούχου, το τρίτο από τα τέσσερα παιδιά, μεγαλώνει στην αριστοκρατική Φιλαδέλφεια. Ο πατέρας της – που ήταν Ολυμπιονίκης στην κωπηλασία- προσπαθεί να της καλλιεργήσει την αγάπη για τον αθλητισμό, αλλά χωρίς η μικρή Γκρέις να καταφέρει να έχει ιδιαίτερες επιδόσεις.

Εκείνη είχε άλλα όνειρα. Ήθελε να ασχοληθεί με την υποκριτική, και όχι τον αθλητισμό. Η μεγάλη της αγάπη ήταν το θέατρο και το όνειρό της έγινε πραγματικότητα στα 18 της. 

Όταν έγινε δεκτή στην Αμερικανική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών, η Γκρέις Κέλι εργαζόταν παράλληλα ως μοντέλο για να συντηρήσει τις σπουδές της. Ο πρώτος ρόλος στο Μπρόντγουεϊ ήταν στην παράσταση «Ο Πατέρας» του Στρίντμπεργκ, ενώ το 1948 η ηθοποιός ανέλαβε τον πρώτο της τηλεοπτικό ρόλο στην επιτυχημένη σειρά «Μπέθελ Μέριντεϊ». Η επιτυχία αυτής της παραγωγής για την τηλεόραση, που μόλις είχε αρχίσει να μπαίνει πλέον στη ζωή των Αμερικανών, την οδήγησε στον πρώτο κινηματογραφικό της ρόλο στην ταινία «Δεκατέσσερεις ώρες αγωνίας», το 1951.

Ο γάμος με τον Ρενιέ

grace.jpg

Την Πρωτοχρονιά του 1956 ανακοινώνονται επίσημα οι αρραβώνες τους και η “Υψηλή Κοινωνία” (Ηigh Society) είναι η τελευταία ταινία της Γκρέις.

Στις 19 Απριλίου της ίδιας χρονιάς γίνεται ο γάμος της με τον Ρενιέ. Ο γάμος της Γκρέις και του Ρενιέ γίνεται το απόλυτο κοσμικό γεγονός του 1956. Η τελετή είναι υπέρλαμπρη. Η νύφη φορά δαντέλα ηλικίας 125 ετών και το νυφικό της σχεδιάζει η Έλεν Ρόουζ- η αγαπημένη ενδυματολόγος του Χόλιγουντ.

Αποκτά τρία παιδιά, την Καρολίνα, τον Αλβέρτο και τη Στεφανί κι αναπτύσσει ένα πλούσιο φιλανθρωπικό έργο.

Το άδοξο τέλος

Στις 13 Σεπτεμβρίου του 1982, ενώ επέστρεφε οδικώς μαζί με τη 17-χρονη της κόρη της Στεφανία, από το εξοχικό τους στην επαρχία, σε έναν δρόμο με στροφές, η πριγκίπισσα Γκρέιςπέστη εγκεφαλικό, που την έκανε να χάσει τις αισθήσεις της και να ρίξει το αυτοκίνητο, ένα Rover P6 3500 V8 του 1971 από βουνοπλαγιά ύψους 37 μέτρων

Η τραγική είδηση γίνεται παγκόσμιο πρωτοσέλιδο και ο γιατρός της Γκρέις ανακοινώνει στους Γκριμάλντι πως δεν υπάρχει καμία ελπίδα για την πριγκίπισσα. Ακολουθεί ένα σύντομο οικογενειακό συμβούλιο και τα μηχανήματα που την κρατούν στη ζωή σβήνουν για πάντα.  Η Γκρέις περνά στην αιωνιότητα στα 53 της χρόνια.

Με αφορμή την επέτειο της γέννησής της, ας θυμηθούμε οκτώ ταινίες σταθμούς (με χρονολογική σειρά) στη λαμπερή κινηματογραφική καριέρα της πριγκίπισσας του σινεμά. 

Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές (1952)



Σε ένα από τα κορυφαία γουέστερν όλων των εποχών, η Γκρέις Κέλι πλαισιώνει τον ανυπέβλητο Γκάρι Κούπερ στην ταινία του 1952. 

Η πλοκή ακολουθεί τον Γουίλ Κέιν (Γκάρι Κούπερ), σερίφη μιας μικρής πόλης της αμερικανικής υπαίθρου, ο οποίος ετοιμάζεται να παντρευτεί την φιλειρηνική Έιμι Φάουλερ (Γκρέις Κέλι) και να εγκαταλείψει την παλιά του ζωή, ως άνθρωπος του νόμου, όταν πληροφορείται ότι ο Φρανκ Μίλερ (Ίαν ΜακΝτόναλντ), ένας κακοποιός τον οποίο είχε συλλάβει κι επρόκειτο να εκτελεστεί, αφέθηκε ελεύθερος. Ο Μίλερ στέλνει μήνυμα στον Κέιν ότι πρόκειται να φτάσει στην πόλη με το απογευματινό τρένο προκειμένου να πάρει εκδίκηση από τον σερίφη. Όταν ο άνδρας ζητάει τη βοήθεια των συμπολιτών του, τους οποίους προστάτευε από τους κακοποιούς για τόσα χρόνια εκείνοι αρνούνται να τον βοηθήσουν κι ο Κέιν που έχει υποσχεθεί στην μέλλουσα σύζυγό του ότι θα απέχει από τα όπλα, παίρνει το δρόμο που οδηγεί στο σταθμό για να αντιμετωπίσει μόνος του τον Μίλερ και τη συμμορία του.

Η ταινία έλαβε εφτά υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και κέρδισε τελικά τέσσερα (Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, Μοντάζ, Μουσικής Επένδυσης και Πρωτότυπου Τραγουδιού).

To Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου κατέταξε την ταινία στην 33η θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, ενώ το 1989 ταινία επελέγη να φυλαχθεί για διατήρηση στο Εθνικό Αρχείο Κινηματογράφου των ΗΠΑ από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, με αιτιολόγηση πως είναι πολιτιστικά, ιστορικά και αισθητικά σημαντική.

Μογκάμπο (1953)



Η ταινία μας ταξιδεύει στην Κένυα, όπου ο Βίκτορ Μάρσουελ (Κλαρκ Γκέιμπλ), κυνηγός άγριων ζώων,έχει ερωτικές σχέσεις με την Ελοΐζ Κέλι (Άβα Γκάρντνερ), μια Αμερικανίδα τραγουδίστρια που έχει ξεμείνει στην Αφρική. Ο Βίκτορ δε τη σέβεται ως γυναίκα, αλλά εκείνη είναι ερωτευμένη μαζί του και παραμένει στο πλάι του.

Η σχέση των δυο δοκιμάζεται μετά την άφιξη του ζεύγους Νόρντλεϊ, το οποίο καταφθάνει στην Κένυα για να κάνει μελέτες πάνω στους γορίλες. Η ανικανοποίητη από το σύζυγό της Λίντα Νόρτλεϊ (Γκρέις Κέλι) έλκεται ερωτικά από τον Βίκτορ και προκαλεί τη ζήλια της Ελοΐζ. 

Ο ρόλος της Λίντα Ντόρτλεϊ χάρισε στην Γκρέις Κέλι την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου ενώ απέσπασε και την πρώτη της Χρυσή Σφαίρα.

Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως (1954)



Η Γκρέις δεν θα μπορούσε να μην μαγέψει τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο οποίος έγινε μέντορας της ηθοποιού στα 3 τελευταία χρόνια της καριέρας της, την οποία και εμπλούτισε με τρεις από τις καλύτερες κλασικές ταινίες της εποχής. Η ταινία «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» είναι βασισμένη σε θεατρικό έργο του Φρέντρικ Νοτ, το οποίο διασκεύασε ο ίδιος για τη μεγάλη οθόνη.

Η πλοκή ακολουθεί τον Τόνι Γουέντις (Ρέι Μιλάντ), πρώην πρωταθλητς του τένις, που εργάζεται πλέον ως πωλητής αθλητικών ειδών. Ανακαλύπτει ότι η σύζυγός του, Μάργκο (Γκρέις Κέλι), τον απατά με τον Μαρκ Χάλιντεϊ (Ρόμπερτ Κάμινγκς), συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων. Ο Γουέντις αποφασίζει να ξεφορτωθεί τη σύζυγό του για να κληρονομήσει την περιουσία της και προκειμένου να μην κινήσει τις υποψίες της αστυνομίας αναθέτει τη δολοφονία της στον Τσαρλς Σουάν (Άντονι Ντόουσον), έναν συμμαθητή του από το κολέγιο, που έχει ήδη κατηγορηθεί για ληστεία και που πλέον τον χρηματοδοτούν γηραιές κυρίες. Με όπλα τον εκβιασμό και χρηματική αποζημίωση ο Γουέντις αναγκάζει τον Σουάν να σκοτώσει τη γυναίκα του, σχεδιάζοντας έτσι το τέλειο έγκλημα.

Σιωπηλός Μάρτυς (1954)



Μία από τις κορυφαίες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ, από την οποία δεν θα μπορούσε να λείπει η μούσα του. Ένα ψυχολογικό θρίλερ που ακολουθεί την ιστορία του φώτορεπορτερ Τζει Μπι Τζεφ Τζέφρις (Τζέιμς Στιούαρτ), ο οποίος σπάει το πόδι του και αναγκάζεται να μείνει σπίτι του καθηλωμένος σε μια πολυθρόνα μέχρι να γίνει καλά.

Έτσι περνάει τις μέρες του παρακολουθώντας από το παράθυρό του με τα κιάλια τις ζωές και τις συνήθειες των γειτόνων του. Κάποια στιγμή όμως του δίνεται η εντύπωση ότι ο Λαρς Θόργουολντ (Ρέιμοντ Μπερ), ένας άνδρας που μένει στην απέναντι ακριβώς πολυκατοικία, έχει σκοτώσει τη σύζυγό του. Δεν έχει όμως αποδείξεις και κανείς δεν τον πιστεύει. Τότε ζητάει από την αρραβωνιαστικιά του Λίζα Φρίμοντ (Γκρέις Κέλι) και από τη νοσοκόμα του Στέλλα (Θέλμα Ρίττερ) να τον βοηθήσουν να εξιχνιάσει το μυστήριο της χαμένης συζύγου του Θόρνγουολντ. Οι δυο γυναίκες καταστρώνουν λοιπόν ένα σχέδιο για να πιάσουν τον ύποπτο άνδρα στα πράσα. Το σχέδιο αυτό όμως μπορεί να βάλει σε κίνδυνο τις ζωές όλων.

Η ταινία προτάθηκε για τέσσερα Όσκαρ, εκ των οποίων το Καλύτερης Σκηνοθεσίας, το οποίο ο Χίτσκοκ έχασε από τον Ηλία Καζάν με το «Λιμάνι της Αγωνίας».

Το 1997 το Σιωπηλός μάρτυς έλαβε την 42η θέση ως μιά από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, ενώ την ίδια χρονιά η ταινία χαρακτηρίστηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, αισθητικά και ιστορικά σημαντική» και επιλέχθηκε να ενταχθεί στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η Χωριατοπούλα (1954)



Αναμφίβολα ήταν η χρονιά της Γκρέις Κέλι, καθώς η ερμηνεία της στην ταινία «Η Χωριατοπούλα» τής χάρισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. 

Ο Φρανκ Έλτζιν (Μπινγκ Κρόσμπι), ένας καταβεβλημένος από το αλκοόλ τραγουδιστής κι ηθοποιός έχει την ευκαιρία να επανέλθει στο προσκήνιο, όταν ο σκηνοθέτης Μπέρνι Ντόουντ του δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο του μιούζικαλ. Η ανασφάλεια του Φρανκ για το αν θ'ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του τον οδηγεί ακόμα περισσότερο στο ποτό αφήνοντας τη σύζυγό του Τζορτζι (Γκρέις Κέλι) να διαχειρίζεται τα πάντα.

Η αδυναμία του συζύγου της εκνευρίζει τη Τζόρτζι, η οποία θεωρεί όλο και πιο δύσκολο να ανεχτεί την ανευθυνότητά του. Ο Μπέρνι θεωρεί ότι η υπεύθυνη για τα προβλήματα του Φρανκ είναι η Τζόρτζι και προσπαθεί να βοηθήσει το ζευγάρι, αλλά ερωτεύεται τη Τζόρτζι. Δεδομένης της περιόδου που γυρίστηκε η ταινία, είναι αξιοσημείωτοι οι ρεαλιστικοί και ειλικρινείς της διάλογοι και η αντιμετώπιση της κρυφής πλευράς του αλκοολισμού.

Η ταινία προτάθκε για συνολικά επτά Όσκαρ και εκτός από το Α' Γυναικείου στην Γκρέις Κέλι, απέσπασε και το Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου στο σκηνοθέτη και σεναριογράφο, Τζορτζ Σίτον. 

Το Κυνήγι του Κλέφτη (1955)



Η τελευταία ταινία, στην οποία συνεργάστηκε η Γκρέις Κέλι με τον μέντορά της, Άλφρεντ Χίτσκοκ, αποτελεί ελεύθερη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Ντέιβιντ Ντοντζ. 

Η υπόθεση διηγείται την ιστορία του Αμερικανού Τζον Ρόμπι (Κάρι Γκραντ) έναν πρώην κλέφτη κοσμημάτων που ζει ήρεμα στη γαλλική ριβιέρα. Η ηρεμία του διακόπτεται όμως, όταν κάποιος ξεκινάει μια σειρά ληστειών κοσμημάτων χρησιμοποιώντας όλα τα κόλπα που χρησιμοποιούσε ο Τζον την περίοδο της δράσης του. Η αστυνομία του Μόντε Κάρλο υποπτεύεται τον Τζον κι εκείνος πρέπει να αποδείξει την αθωώτητά του ανακαλύπτοντας ο ίδιος την ταυτότητα του πραγματικού ενόχου.

Ένα από τα μελλοντικά θύματα του ληστή είναι η ζάπλουτη Τζέσι Στίβενς (Τζόις Ρόις Λάντις) που επισκέπτεται τη γαλλική ακτή με τη συνοδεία της κόρης της, Φράνσις (Γκρέις Κέλι), ψάχνοντας για τον κατάλληλο γαμπρό για εκείνην. Ο Τζον συναντάει τις δυο γυναίκες και ερωτεύεται την Φράνσις. Η ερωτική τους έλξη συνοδεύεται από την έκρηξη πυροτεχνημάτων, ενώ ο κλέφτης συνεχίζει να δρα ανενόχλητος.

Η ταινία έλαβε τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ κέρδισε αυτό της Φωτογραφίας σε Έγχρωμη Ταινία.

Ο κύκνος (1956)



Προφητική θα χαρακτήριζε την εν λόγω ταινία κανείς, αφού σε αυτή η Γκρέις Κέλι υποδύεται την πριγκίπισσα Αλεξάνδρα που μετά από πολλές περπέτειες θα πέσει στην αγκαλιά του πρίγκιπά της που ερμήνευε ο σερ Άλεκ Γκίνες

Η ζωή φαίνεται πως μιμήθηκε την τέχνη, καθώς ο Ρενιέ μετά το τέλος των γυρισμάτων τη ζήτησε σε γάμο. Η εταιρεία παραγωγής της ταινίας καθυστέρησε την κυκλοφορία της μέχρι την ημέρα του γάμου της Γκρέις με τον Ρενιέ.

Υψηλή Κοινωνία (1956)



Ήταν ο τελευταίος κινηματογραφικός της σταθμός, πριν η Γκρέις Κέλι αφήσει την καριέρα της για να μετακομίσει στα ανάκτορα των Γκριμάλντι. Η προβολή της είχε προηγηθεί αυτής του Κύκνου, όπου στα γυρισματα γνώρισε τον Ρενιέ.

Η Γκρέις Κέλι ενσαρκώνει την συναισθηματικά μπερδεμένη Τρέισι Λορντ, η οποία ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Τζορτζ Κίτρετζ (Τζον Λαντ), ίσως να είναι ακόμα ερωτευμένη με τον πρώην άντρα της, Ντέξτερ Χέβεν (Μπινγκ Κρόσμπι) και αρχίζει να την φλερτάρει και ο ρεπόρτερ που θα καλύψει τον γάμο της, Μάικ Κόνορ (Φρανκ Σινάτρα).

Εκτός από τις 8 που προαναφέρθηκαν, η Γκρέις Κέλι πρωταγωνίστησε ακόμη στις ταινίες «Δεκατέσσερεις ώρες αγωνίας», «Οι γέφυρες του Τόκο-Ρι» και «Τίμιοι με λασπωμένα χέρια». Παρά τα μόλις 6 χρόνια καριέρας στο σινεμά, κατατάσσεται στις πιο πολυαγαπημένες πρωταγωνίστριες και το όνομά της αποτελεί συνώνυμο του στυλ, της ακτινοβολίας και της χάρης. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει 13η στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!