«Η ζωή μου έχει γίνει άλυτο σταυρόλεξο…»*
Περιδιαβαίνοντας πριν από λίγο στον πεζόδρομο της οδού Μεταμορφώσεως στην Καλαμαριά, στάθηκα για λίγο στο περίπτερο που βρίσκεται μπροστά στο Δημαρχείο για να χαζέψω τις νέες παραλαβές των περιοδικών. Το βλέμμα μου στάθηκε μπροστά σε ένα περιοδικό με κουίζ και σταυρόλεξα, με εξώφυλλο τον Βασίλη Τσιτσάνη, σε μια φωτογραφική σύνθεση που μου θύμιζε έντονα κάτι.
Δεν χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα, για να θυμηθώ πως τόσο η πάνω φωτογραφία του Τσιτσάνη, όσο και η σύνθεση με τα εξώφυλλα των δίσκων προέρχονταν από δυο άρθρα στο Όγδοο, ένα του Κώστα Μπαλαχούτη κι ένα δικό μου.
Η πάνω φωτογραφία, με τη σύνθεση των δυο φωτογραφιών του Τσιτσάνη, ήταν η κεντρική φωτογραφία στο άρθρο του Κώστα Μπαλαχούτη «Βασίλης Τσιτσάνης – Η ψυχή του όλη!»
που δημοσιεύθηκε στο Όγδοο στις 18 Ιανουαρίου του 2017, με αφορμή τη συμπλήρωση τριάντα τριών χρόνων από τη γέννηση και τον θάνατο του κορυφαίου λαϊκού δημιουργού.
Η δεύτερη φωτογραφία με τη σύνθεση των εξωφύλλων δεν ήταν άλλη από την κεντρική φωτογραφία του άρθρου του γράφοντα «Ο Βασίλης Τσιτσάνης μέσα από 15+1 εξώφυλλα δίσκων», που δημοσιεύθηκε στο Όγδοο στις 18 Ιανουαρίου του 2019.
Ίσως εύλογα αναρωτηθείτε: «Μα, μόνο εσύ έχεις τα εξώφυλλα; Δεν θα μπορούσε να τα έχει κι αυτός που επιμελήθηκε τη σύνθεση στο εξώφυλλο του σταυρόλεξου και να τα βάλει με την ίδια σειρά;»
Επειδή έχω ξανακούσει παρόμοιες… μπαρούφες, η απάντηση είναι: Όντως θα μπορούσε να τα έχει οποιοσδήποτε. Όχι όμως με τα ευδιάκριτα από τη φθορά σημάδια, που διακρίνονται στα ίδια σημεία, στις δυο φωτογραφίες. Κι εμένα τα μάτια μου και τα αυτιά μου δεν με γέλασαν ποτέ…
Αγόρασα το περιοδικό και, αν και δεν ήμουν ιδιαίτερα αισιόδοξος, έριξα μια ματιά μπας και δω καμιά αναφορά ή κάποιο ευχαριστήριο προς το Όγδοο. Μάταιος κόπος. Γιατί και στη συγκεκριμένη περίπτωση επιβεβαιώθηκε ο κανόνας…
Τουλάχιστον, ξαναείδα την ιερή μορφή του Τσιτσάνη στο περίπτερο…
*«Η ζωή μου έχει γίνει άλυτο σταυρόλεξο»: Στίχος από το τραγούδι «Αγάπη μου σταυρόλεξο» των Χαράλαμπου Κουρή και Κωνσταντίνου Βρέντζου με τον Στράτο Διονυσίου.