Η «Άνω τελεία» της Νατάσσας Μποφίλιου σε πρώτη, ζωντανή ακρόαση στο Passport (HΜΑΣΤΑΝ ΕΚΕΙ)

«Άρη, πάμε να ακούσουμε τα καινούρια τραγούδια της Μποφίλιου στο Passport;» Ερώτηση χθες της συνεργάτριας μου στο…
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

ogdoo.gr, Κίκας Ρόκα! «Και δεν πάμε!», η απάντηση μου! Για να δούμε, τί καινούριο έχει να μας προτείνει η «Άνω τελεία», του Στάμου Σέμση και του Γεράσιμου Ευαγγελάτου!

Λοιπόν, δε θα μπω στη διαδικασία να σκεφτώ πώς να γράψω αυτά που θέλω να πω, ποτέ δεν το έκανα άλλωστε, απλώς δεν ξέρω... Τα ονόματα Μποφίλιου, Καραμουρατίδης, Ευαγγελάτος και αρκετές φορές Μωραΐτης, μ’ έβαζαν σχεδόν πάντοτε στην αμήχανη σκέψη, «Να πω τα πράγματα με τ’ όνομά τους, ή να τ’ αφήσω;» E, θαρρώ πως ένα μέρος όσων σκέφτομαι αυτή τη φορά θα το αποκαλύψω... Αγαπώ τη Χαρούλα Αλεξίου, τη Βίκυ Μοσχολιού, τη Γλυκερία... Την πρώτη λίγο παραπάνω από τις υπόλοιπες, γιατί η φωνή κι ερμηνεία της διεισδούσε καθαρά μες το συναίσθημα μου, δε χρειαζόταν ποτέ προσπάθεια, ούτε δικαιολογίες κι εκπτώσεις, για να το πετύχει... Ωραία, καλά κάνεις κι αγαπάς τη φωνή της Χαρούλας και των υπολοίπων που μας αναφέρεις! Τί σχέση έχει αυτό με την Μποφίλιου ρε Άρη;
Δε θα βάλω αυτή τη φορά άνω τελεία, αλλά θα ανοίξω άνω και κάτω τελεία και θα πω καθαρά τις σκέψεις μου: Η Νατάσσα Μποφίλιου, έχει μια καλή φωνή, που μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη, με δουλειά, πώς το λένε, με «εργασία», με κόπο... Οι πανομοιότυπες συνεργασίες της των τελευταίων 8 χρόνων, με επίκεντρο τους τρεις δίσκους της την τελευταία πενταετία, με δημιουργούς τους μόνιμους συνεργάτες της Γεράσιμο Ευαγγελάτο και Θέμη Καραμουρατίδη, αφήνει μια συνεχόμενη αίσθηση επανάληψης και συντήρησης, που θαρρώ πως δεν τη σώζουν ούτε ο μελαγχολικός και νοσταλγικός στίχος του Γεράσιμου, ούτε οι ερμηνευτικές ικανότητες-κορυφώσεις της Νατάσσας, μα ούτε και το ίδιο μουσικό μοτίβο, του Θέμη... Η μελαγχολία του χωρισμού, της αποτυχημένης σχέσης, της ανούσιας φιλίας, βαλμένες μες την παράξενη και δύσκολη εποχή που βιώνουμε, δοσμένη με θεατρική και ρετρό «σκηνοθεσία», θαρρώ πως δεν είναι το μόνο αιτούμενο και το μόνο σημαντικό, ώστε να επαναλαμβάνεται με τόση διάρκεια και ένταση...

Σίγουρα, υπάρχει ένα ισχυρό νεανικό κοινό, που ταυτίζεται και νιώθει να εξεγείρονται τα συναισθήματα του, μέσα από αυτά τα τραγούδια, όμως αυτή η στείρα επανάληψη, αισθάνομαι πως οδηγεί σε λήθαργο τελικά και συντήρηση... Ακούω πολύ συχνά το «Εν λευκώ», το «Κοίτα εγώ» και σπανιότερα το «Σ’ έχω βρει και σε χάνω», μου άρεσε πολύ η ερμηνεία της Νατάσας πρόσφατα στο Ηρώδειο, στα τραγούδια του Γιάννη Μαρκόπουλου, μου άρεσε και σε κάποια του Σταύρου Ξαρχάκου, όμως οι προσωπικές της δουλειές, δε μου δίνουν κάτι για να σταθώ, ν’ ακουμπήσω γερά, πέραν της αίσθησης, ότι αρέσουν και πουλάνε με μια δυναμική αξιοσημείωτη και η γνώμη των ΜΜΕ είναι θετική κι ευνοϊκότατη... Δε μπορώ να αναμασήσω εύκολα ότι μου δίνουν κι αδυνατώ να προχωρήσω πέρα από την «άνω τελεία», η συντήρηση κι η επανάληψη είναι έννοιες, που με κρατούν δέσμιο και με αφήνουν μακριά της... Πόσο δε όταν η επανάληψη προέρχεται από μια ερμηνεύτρια, που σίγουρα διαθέτει τις ικανότητες και τη δυνατότητα, μα και τη θέληση φρονώ, να μας προσφέρει καινούριες και αξιόλογες προτάσεις, έξω από την εύκολη λύση και την πεπατημένη...

Τα δύο καινούρια τραγούδια που ακούσαμε χθες βράδυ, στο Passport, το ομώνυμο «Άνω τελεία» κι ο «Μάγος Βιολιστής», σε μουσική Στάμου Σέμση και στίχους Γεράσιμου Ευαγγελάτου, ήταν πάλι παιγμένα στο «τερέν» της Νατάσσας, δεν περιείχαν κάτι διαφορετικό και καινοτόμο για τα δεδομένα της ερμηνεύτριας, δεν αποτελούν μια νεωτεριστική μουσική πρόταση. Η μουσική του Σέμση, στα κομμάτια που ακούσαμε δε διαφέρει αρκετά από εκείνη του Καραμουρατίδη, περιμένουμε την ακρόαση και των υπολοίπων κομματιών του δίσκου, για να εκφέρουμε πιο ολοκληρωμένη γνώμη (γιατί δεν τα ακούσαμε άραγε όλα τα νέα τραγούδια; Δε θα έπρεπε σε μια εκδήλωση-παρουσίαση νέου δίσκου;).
Οι δε στίχοι του Ευαγγελάτου, ίδιοι κι απαράλλαχτοι, στο μοτίβο που ανέλυσα παραπάνω! Σ’ αυτή τη βραδιά, που διοργάνωσε η νεόκοπη δισκογραφική εταιρεία, η οποία είναι και ο εκδότης, του νέου δίσκου της Νατάσσας Μποφίλιου, Feelgood Records, η αξιόλογη ερμηνεύτρια ερμήνευσε με τη συνοδεία του Στάμου Σέμση στο βιολί και το «Σ’ έχω βρει και σε χάνω», από την παλαιότερη συνεργασία της με τους Καραμουρατίδη - Ευαγγελάτο και το «Περιπλανώμενο» των Σέμση -Μωραΐτη, που έχουμε ακούσει από την Ανδριάνα Μπάμπαλη.

Παρόντες, να τιμήσουν τη φίλη και συνεργάτρια τους στο Passport, από εκείνους που μπορέσαμε να διακρίνουμε, ήταν η Γιώτα Νέγκα, ο Πάνος Μουζουράκης, ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, η Μαρία Παπαγεωργίου και ο ραδιοφωνικός παραγωγός Δημήτρης Βραχνός. Η Νατάσσα Μποφίλιου, ξεκινά τις αποκλειστικές εμφανίσεις της στο Passport, στις 26 Οκτωβρίου, όπου και θα βρίσκεται κάθε Σάββατο έως τις 14 Δεκεμβρίου. Καλοτάξιδη να είναι η «Άνω τελεία», Νατάσσα, κι ας ζητάω σε όσα ανέλυσα εδώ, το άνοιγμα «καινούριας παραγράφου»..!

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!