Τίτλοι τέλους για την Alitalia μετά από 74 χρόνια

Στη θέση της η ΙΤΑ
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Πέφτει η αυλαία για τη γνωστή ιταλική αεροπορική εταιρεία Αlitalia και αιτία της κατάληξης αυτής είναι τα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η Ιταλία, λέει «αντίο»στον εθνικό της αερομεταφορέα, που ταυτίσθηκε με την κομψότητα των αεροσυνοδών, τα ζεστά μακαρόνια, τις σταρ που έρχονταν στην Τσινετσιτά για να γυρίσουν εκατοντάδες έργα, αλλά και όλα τα ταξίδια του Πάπα. «Δεν υπήρξε η αναγκαία βούληση για να σωθεί. Μας παρουσίασαν ως προνομιούχους, ενώ κάναμε πάρα πολλές θυσίες» δηλώνει πικραμένη μια αεροσυνοδός στον ιταλικό Τύπο. Χθες η εταιρεία κατέβαλε στους υπαλλήλους τα τελευταία χρήματα, δηλαδή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Από σήμερα την Alitalia θα αντικαταστήσει μια νέα εταιρεία, η ITA, η οποία θα ελέγχεται, πάντα, από το ιταλικό Δημόσιο, αλλά πλέον με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές: οι μισθοί θα περικοπούν μέχρι και κατά σχεδόν 50%. Ενας κυβερνήτης στα αεροσκάφη της Alitalia έπαιρνε, μεικτά, περίπου 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, στη νέα εταιρεία, περιορίζεται στις 6.200 ευρώ. Οι αεροσυνοδοί και οι ιπτάμενοι, κατά μέσον όρο, θα περάσουν από τα 2.600 στα 1.680 ευρώ, ενώ οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι είναι δυσαρεστημένοι.

7.000 εργαζόμενοι χωρίς δουλειά.

Ειδικότερα, τα συνδικάτα αμφισβητούν την όλη διαδικασία, διότι μεγάλο μέρος του προσωπικού της Alitalia δεν πρόκειται να επαναπροσληφθεί. Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς, συνολικά 7.000 εργαζόμενοι θα μείνουν χωρίς δουλειά. Για τον λόγο αυτό, τις περασμένες ημέρες οι εργαζόμενοι μπλόκαραν και τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την ιταλική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο «Φιουμιτσίνο – Λεονάρντο ντα Βίντσι» Η ITA προς το παρόν περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζομένους. Πολλοί φοβούνται ότι μεσοπρόθεσμα η νέα αυτή εταιρεία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί κολοσσούς, όπως είναι η Air France και η Lufthansa, και ότι θα τεθεί στο περιθώριο και από τις εταιρείες χαμηλού κόστους.

Μία από τις αιτίες «θανάτου»του εμβληματικού ιταλικού αερομεταφορέα είναι και τα τρένα της γείτονος χώρας. Η Ιταλία διαθέτει εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ οι υπερταχείες της συμπεριλαμβάνονται στις γρηγορότερες του κόσμου. Ειδικά οι υπερταχείες Frecciarossa 1000 αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 394 χιλιομέτρων την ώρα. Το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Ιταλίας έκανε το ντεμπούτο του το 2008, αλλάζοντας εντελώς το τοπίο. Μέχρι τότε υπήρχαν αργά τρένα, που δεν ήταν ακριβή. Το πόσο έχει διεισδύσει ο σιδηρόδρομος στις μετακινήσεις εντός Ιταλίας φαίνεται από το ότι πάνω από τα 2/3 όσων ταξιδεύουν μεταξύ Ρώμης και Μιλάνου προτιμούν αυτό το μέσο και όχι το αεροπλάνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 από την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων, ο αριθμός των επιβατών που παίρνουν τον συρμό από το Μιλάνο προς τη Ρώμη έχει σχεδόν τετραπλασιαστεί σε μια δεκαετία, από 1 εκατομμύριο το 2008 σε 3,6 εκατομμύρια το 2018. Μήπως, λοιπόν, οι υπερταχείες συνέβαλαν στην παρακμή της Alitalia; Στο ερώτημα αυτό, που έθεσε το CNN, απάντησε καταφατικά ο επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Policy Sonar, Φραντσέσκο Γκαλιέτι. «Η Alitalia, αν και διεθνής αερομεταφορέας, ήταν πολύ επικεντρωμένη στην εγχώρια αγορά» σημείωσε. «Οπότε, ήταν ευάλωτη στον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και επίσης από τα τρένα υψηλών ταχυτήτων»

Τι θα γίνει με τα εισιτήρια

Η Alitalia, η οποία τελεί υπό Έκτακτη Διαχείριση από τα μεσάνυχτα της 25 Αυγούστου δεν πωλούσε πλέον εισιτήρια για πτήσεις από τις 15 Οκτωβρίου 2021. Είχε αποστείλει ενημέρωση, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στους πελάτες που είχαν αγοράσει εισιτήρια για πτήσεις που αναχωρούσαν από τις 15 Οκτωβρίου. Η ενημέρωση περιελάμβανε οδηγίες για τη διαχείριση των εισιτηρίων.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης προστασία των καταναλωτών, θα δοθεί η δυνατότητα αντικατάστασης της πτήσης με άλλη αντίστοιχη που πραγματοποιεί η Alitalia έως τις 14 Οκτωβρίου. Διαφορετικά, θα είναι δυνατή η πλήρης επιστροφή των χρημάτων του εισιτηρίου.

Σύμφωνα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, οι κάτοχοι εισιτηρίων Alitalia (055) των οποίων η πτήση είναι προγραμματισμένη:
μετά τις 24 Αυγούστου 2021,με ημερομηνία ταξιδιού από 15 Οκτωβρίου 2021, από και προς οποιονδήποτε προορισμό παγκοσμίως και έχει ακυρωθεί, υπάρχουν οι εξής εναλλακτικές δυνατότητες:

-Αλλαγή κράτησης (επανακράτηση ή τροποποίηση του δρομολογίου για να φτάσετε στον αρχικό προορισμό ή να επιστρέψετε στο σημείο προέλευσης του ταξιδιού), χωρίς ενοποίηση ναύλου, σε πτήση που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο επιβάτης, έως τις 14 Οκτωβρίου 2021( τελική ημερομηνία επιστροφής) ·

-Αλλαγή προορισμού με πιθανή ενσωμάτωση ναύλου, για να ταξιδέψετε έως τις 14 Οκτωβρίου 2021 (τελική ημερομηνία επιστροφής). Δεν υπάρχει επιστροφή χρημάτων για διαφορές στον ναύλο.

Η αλλαγή προορισμού θα είναι δυνατή μόνο για εισιτήρια στην Ιταλία, για προορισμούς που βρίσκονται στην Ιταλία και για εισιτήρια που είναι διεθνή, για προορισμούς που είναι διεθνείς.

Για να προσαρμόσουν ή να αλλάξουν την κράτηση, οι επιβάτες μπορούν να καλούν τους τοπικούς αριθμούς που διατίθενται στον ιστότοπο της Alitalia (www.alitalia.com) ή εναλλακτικά να επικοινωνήσουν με το ταξιδιωτικό γραφείο που εξέδωσε το εισιτήριο.

Εάν δεν μπορούν ή δεν ενδιαφέρονται για αλλαγή εισιτηρίων, οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν την πλήρη επιστροφή χρημάτων, χωρίς πρόστιμο, στην τιμή στην οποία αγοράστηκε το εισιτήριο ή στην υπολειπόμενη αξία του εισιτηρίου για το ταξίδι που δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!