Πολυκανδριώτης: Τα τραγούδια μου «ερεθίζουν» αρκετούς μαέστρους κλασικής παιδείας

«Το μπουζούκι δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα τα έγχορδα της συμφωνικής μουσικής».
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Ο Θανάσης Πολυκανδριώτης για μια ακόμη φορά «πάντρεψε» τις πενιές του μπουζουκιού με τους ήχους της συμφωνικής ορχήστρας.

Ο ίδιος έχει πρωτοταστήσει αυτό το «προξενιό» -από έρωτα όμως- εδώ και αρκετές δεκαετίες.

Ο λόγος σ’ εκείνον:

Το μπουζούκι συνάντησε τη Συμφωνική μετά το κάλεσμα της ασφαλιστικής εταιρείας Ergo στην αίθουσα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Ήταν καθαρά δική τους έμπνευση και πρωτοβουλία αυτή η σύμπραξη, γεγονός που τους τιμά καθώς σκέφτηκαν με καλλιτεχνικό και δημιουργικό τρόπο. Μεγάλη μου χαρά και τιμή που συνεργάστηκα με τον σπουδαίο μαέστρο Πάνο Βλάχο και τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Συγκελάκη, την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου, τον εξαίρετο πιανίστα Γιώργο Παπαχριστούδη και την Φωτεινή Δάρρα που έντυσε με τη φωνή της εμβληματικά τραγούδια της σύγχρονης ελληνικής μουσικής ιστορίας και όχι μόνο. Ήταν η πρώτη φορά για το Μουσικό Σύνολο των 20 μπουζουκιών μου, η σύμπραξη με Συμφωνική Ορχήστρα. Σίγουρα είναι ένα μουσικό γαλόνι γι’ αυτά τα παιδιά, το οποίο θέλω να πιστεύω πως θα διευρύνει τις μουσικές τους προσλαμβάνουσες.
MIKRI poly
Το μπουζούκι θα μπορούσε να έχει σταθερή σχέση σε μια συμφωνική ορχήστρα;
Και βέβαια θα μπορούσε να έχει σταθερή σχέση αλλά έχει ένα μικρό μειονέκτημα. Το ότι δεν έχουν γραφεί κάποια έργα κλασικού ρεπερτορίου όπως μια σπουδή, ένα κονσέρτο κ.λ.π και βλέπουμε ότι οι μεγάλοι μουσουργοί το χρησιμοποίησαν μόνο για τα έργα τους δηλαδή τα τραγούδια τους.

Ακόμη κι όταν πρόκειται να αποδοθούν έργα διεθνούς ρεπερτορίου;
Τότε το μπουζούκι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα έγχορδα της συμφωνικής μουσικής.

Γιατί πέρα από τη δική σας «τομή» στο θέμα αυτό κι ορισμένες «αποσπασματικές» καταθέσεις που ακολούθησαν δεν υπήρξε μια σταθερή ανάλογη πρόταση με λειτουργικότητα και αντίκτυπο;
Γιατί δεν κάθεται κανείς να ψάξει, να ερευνήσει το μουσικό τοπίο, να θελήσει να δει και να ακούσει τη σύμπραξη του μπουζουκιού με άλλα είδη και ύφη μουσικής. Και είναι τόσο εύκολο πιστέψτε με.

Πως «μεταμορφώνονται» τα δικά σας τραγούδια μέσα από τη σύμπραξη με μια συμφωνική; Τι «κερδίζουν» και ενδεχομένως «τι χάνουν»;
Πραγματικά είναι μια άλλη διάσταση στο άκουσμα αλλά μόνο όταν ο ενορχηστρωτής κάνει τη σωστή μουσική μετάφραση. Μεγάλο κομμάτι του συνθετικού μου έργου, έχει δυτικότροπα στοιχεία. Ακόμα και μέσα στα αμιγώς λαϊκά τραγούδια μου μπορείς να βρεις αυτά τα στοιχεία (δυτικότροπα). Ίσως γι’ αυτό το λόγο τα τραγούδια μου «ερεθίζουν» αρκετούς μαέστρους κλασικής παιδείας να ντύσουν τις συνθέσεις μου με συμφωνικές ορχήστρες.

Υπάρχουν και «ενστάσεις», σχετικά με την «καθαρότητα» του οργάνου κι ότι δεν έχει ανάγκη από τέτοια «παντρέματα». Τι απαντάτε;
Το όργανο δεν έχει καμία ανάγκη. Οι συνθέτες, οι μουσικοί και η μουσική το έχουν ανάγκη να το εντάξουν σε άλλες μουσικές εκφάνσεις.

Πέρα από τη συγκεκριμένη συναυλία, δουλεύεται πάνω σε αυτό το «σκοπό»;
Ναι, εδω το όνειρο μου γίνεται πραγματικότητα με τη συγκεκριμένη σύμπραξη 20 μπουζουκιών με Συμφωνική Ορχήστρα. Το επόμενο μου είναι μια νέα σύνθεση μου, μια τριλογία με συμφωνικό άκουσμα για μπουζούκι, τζουρά, μπαγλαμά
img 2294
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου και μαέστρο τον Παναγιώτη Διαμαντή σε συνθέσεις δικές του
Johanesburg
Τον Ιούνιο του 2014 ο Πολυκανδριώτης με τη συνοδεία της «Richard Cock’s Johannesburg Festival Orchestra» και τη συμμετοχή σπουδαστών στο μπουζούκι της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ , παρουσίασε το συμφωνικό κοντσέρτο για μπουζούκι στο «Linder Auditorium» στο Γιοχάνσεμπουργκ, υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελλάδας στην Πρετόρια..

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!