Η Πέννυ Μπαλτατζή στο Ogdoo.gr

Με αφορμή την ξεχωριστή ιδέα της δημιουργίας του επερχόμενου δίσκου της.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

Λίγους μήνες και μια πανδημία πριν, η Πέννυ Μπαλτατζή κυκλοφόρησε τον τελευταίο της δίσκο. Σήμερα, μέσα από μια ιδαίτερη πρόταση, μας καλεί όλους να συμβάλουμε στη δημιουργία του επόμενου άλμπουμ της μέσω του crowd funding, συνοψίζοντας την ιδέα της στο γεγονός ότι "Τα όνειρα δεν αναβάλλονται".

Η ιδέα του νέου σου δίσκου γεννήθηκε πριν προκύψει η κρίση που έφερε η πανδημία;


Όχι, η ιδέα γεννήθηκε τις ημέρες του εγκλεισμού.  Άλλωστε ο προηγούμενος δίσκος μου (3ος στη σειρά και 1ος προσωπικός) είχε κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο.  Αλλά η ανάγκη για δημιουργία ήρθε νωρίς... Κι ήταν μεγάλη.

Πως ξεκίνησε το «χτίσιμο» της ιδέας του crowd funding μέχρι την υλοποίησή του και την ανάρτησή του στο https://www.giveandfund.com/ ;

Μου είχαν μιλήσει πρώτοι για αυτό δυο φίλοι, ο Ειρηναίος και ο Δημήτρης, την εποχή που συνεργαζόμασταν στο τότε Κ44 κι εκείνοι είχαν στήσει μια δική τους πλατφόρμα crowd funding. Όμως τότε δεν ένιωθα πως είναι η στιγμή για κάτι τέτοιο...
'Η απλά δεν ήμουν έτοιμη εγώ. Υπήρχε λοιπόν ως ιδέα στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου πολλά χρόνια τώρα. Και φέτος, τις μέρες του lockdown, μιλώντας με τον σύντροφο μου, τον Χρήστο, το ρίξαμε στο τραπέζι. Και, ναι... Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερο timing. 'Ετσι άρχισα να κάνω την έρευνά μου τσεκάροντας πλατφόρμες όπως το kickstarter και το indiegogo, ακόμη και του Facebook, αλλά μόλις ανακάλυψα το Give and Fund, που είναι ελληνικό, αποφάσισα να πάω εκεί και να στηρίξω, με αυτόν τον τρόπο, την ελληνική αγορά από όλες τις πλευρές.  Στήσαμε με το Χρήστο την ιδέα, κάναμε και τη φωτογράφηση για την παρουσίαση της καμπάνιας και την ανεβάσαμε. Μετά γράφτηκε το κείμενο, το Δελτίο Τύπου κλπ.

baltatzi.jpg

Ποιος είναι ο στόχος αυτής της κίνησης πέρα από το προφανές, την κυκλοφορία του νέου υλικού; Πόσοι είναι εκείνοι που θα βοηθηθούν;

Ο στόχος και το όραμα είναι να αλλάξει το τοπίο του πολιτισμού και ο τρόπος υλοποίησης πρότζεκτ και καινούριων ιδεών. Ως γνωστό, τα στάδια για την πραγματοποίηση ενός δίσκου είναι πολλά. Αρχικά, είναι η ιδέα, τα τραγούδια. Αν δεν τα γράφεις ο ίδιος ή δεν τα γράφεις όλα, σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται να πληρώσεις για να τα αποκτήσεις. Ορισμένα τραγούδια τα αγοράζεις, με άλλα λόγια. Ακολουθεί η προσέγγιση στον ήχο του δίσκου, η ενορχήστρωση, ο ενορχηστρωτής. Πολλές ώρες δουλειάς! Μετά, οι μουσικοί που θα παίξουν. Το κατάλληλο στούντιο, οι τεχνικοί, οι ηχολήπτες, οι "μαστεράδες" (υπεύθυνοι για το mastering του ήχου). Μετά, η δημιουργία του εικαστικού, οι γραφίστες, η φωτογράφιση, το/τα βίντεο (ζούμε στην εποχή της εικόνας). Επίσης, η κοπή του cd ή/και του βινυλίου. Τα έξοδα του τυπογραφείου και του εργοστασίου κοπής.

Και έχεις τον δίσκο στα χέρια σου, ωραία. Αν δεν τον διαφημίσεις, ποιός θα μάθει την ύπαρξή του;

Οπότε στην εικόνα μπαίνει το Γραφείου Τύπου & Επικοινωνίας, που αναλαμβάνει από τη συγγραφή και την αποστολή του Δελτίου Τύπου σε όλα τα media μέχρι την οργάνωση συνεντεύξεων και ό,τι άλλο χρειάζεται για την προώθηση της δουλειάς μας. Ακολουθεί ένα video clip, μετά ένα ακόμη και ίσως και τρίτο. Σκηνοθέτες, φωτογράφοι, κινηματογραφιστές, φωτιστές, μακιγιέζ, κομμωτές και στυλίστες - για να γίνει πραγματικότητα ένα video clip εργάζονται άτομα από όλες αυτές τις ειδικότητες. Και μην ξεχνάμε την παρουσία μας στο YouTube και τα social. Πληρωμένες καμπάνιες και διαφήμιση και εκεί. Και πάει λέγοντας. Και δεν τελειώνουν τα έξοδα!

Πιστεύεις πως θα ακολουθήσουν κι άλλοι καλλιτέχνες αυτή την ιδέα;

Το πιστεύω, το εύχομαι και το ελπίζω. Αυτό θέλω και για αυτό το λόγο δεν σκέφτομαι ούτε στιγμή το ενδεχόμενο να αποτύχει αυτή η ενέργεια!  Πρέπει να πετύχει, για να το πιστέψει κι ο πιο δύσπιστος και να το τολμήσει.  Συλλογικά και με αλληλεγγύη μπορούμε να κρατήσουμε τον πολιτισμό ζωντανό.

Πως αντιδράει ο κόσμος σε αυτή σου την κίνηση; Είναι κάτι πρωτόγνωρο για τους ακροατές;


Σαφώς και είναι πρωτόγνωρο και αυτό φαίνεται από το δισταγμό αρκετών να συμμετέχουν.  Είναι λογικό και αυτό το γνώριζα αλλά αποφάσισα να το τολμήσω. 'Αλλωστε, πως θα εξοικειωθεί ο κόσμος με τη φιλοσοφία του crowd funding αν δεν τους το συστήσει πρώτα κάποιος; Παρ' όλα αυτά, να πούμε ότι μέσα σε 10 μέρες έχουμε ήδη συγκεντρώσει 4.000 ευρώ.


Έχεις αποδείξει ότι παρά τις δυσκολίες, δε σταματάς να προσπαθείς και να δημιουργείς. Πως αντιμετωπίζεις την κατάσταση που επικρατεί στον καλλιτεχνικό τομέα αυτή την περίοδο;

Με υπομονή, ψυχραιμία, αλλά και με ανυπομονησία και αγωνία... Κάθε μέρα παίρνει φωτιά το κεφάλι μου, για νέες ιδέες και δημιουργία.

Υπάρχει συγκεκριμένη χρονική περίοδος κατά την οποία μπορεί ο ενδιαφερόμενος να καταβάλλει το ποσό που επιθυμεί στην παραπάνω πλατφόρμα;

Η λήξη του είναι στις 31 Ιουλίου. Γι΄ αυτό σας προσκαλώ όλους να συμμετάσχετε εγκαίρως και να στηρίξετε αυτό το όνειρο!

Πιστεύεις πως θα υπάρξουν κάποιοι που θα είναι αντίθετοι με την συγκεκριμένη πρωτοβουλία;

Ακόμη και αν υπάρχουν, δεν με αφορούν. Άλλωστε, υπάρχουν ιδέες για όλα τα γούστα και γούστα για όλες τις ιδέες. Αν με αφορούσε αυτό, δεν θα ξεκινούσα ποτέ την προσπάθεια.

Δε διστάζεις σε συνεντεύξεις σου να ανοιχτείς και να μιλήσεις όχι μόνο για τα «όμορφα» αλλά και για τα δύσκολα που έχεις αντιμετωπίσει. Αυτό πως λειτουργεί σε εσένα σε προσωπικό επίπεδο;

Πάνω και πέρα απ' όλα, είμαστε άνθρωποι, και όλα είναι για όλους, και τα καλά και τα δύσκολα.  Το να αγκαλιάσω κάθε πτυχή του εαυτού μου είναι το δικό μου στοίχημα. Αυτό και το να στέκομαι όρθια σε κάθε περίπτωση.  Και το ίδιο εύχομαι, με αγάπη, για όλους μας.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!