Γιώργος Καραδήμος - «Δε λέω όχι στις προκλήσεις!»

(ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ) Γελάσαμε πολύ με το Γιώργο όταν μετρήσαμε τα χρόνια του στο τραγούδι...
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
01/05/2013

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Κίκα Α. Ρόκα
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σχεδόν είκοσι ολόκληρα χρόνια - «ευτυχώς που δεν ασπρίσανε πολύ τα μαλλιά μου» είπε. Ο Γιώργος Καραδήμος είναι συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής και όλα αυτά τα χρόνια δραστηριοποιείται με συνέπεια κι αξιοπρέπεια στο χώρο. Έχει συνεργαστεί με κορυφαία ονόματα, όπως το Σταμάτη Κραουνάκη, την Άλκηστη Πρωτοψάλτη, το Δημήτρη Μητροπάνο, το Μάνο Πυροβολάκη, τη Μελίνα Ασλανίδου κ.α. και έχει στο ενεργητικό του δύο προσωπικές δισκογραφικές δουλειές, μια συμμετοχή σε πρωταγωνιστικό ρόλο του μιούζικαλ “Rent”, ένα ντουέτο με τη Δήμητρα Γαλάνη και άλλα πολλά. Τώρα ετοιμάζει το επόμενο δισκογραφικό βήμα του και μια ενδιαφέρουσα παράσταση στο Ρυθμό. Για όλα αυτά, μας μίλησε στα γραφεία του Ogdoo Music Group και εσείς μπορείτε να τα διαβάστε εδώ!

Μίλησε μας για την παράσταση στο Ρυθμό στις 13 Μαΐου 2013.
Είναι μια παράσταση που συνδέει διαφορετικά μουσικά είδη μέσα από μια funky μπάντα. Αυτό είναι το ξεχωριστό της παράστασης, μια μπάντα η οποία δένει σε μια κοινή αισθητική από Τσιτσάνη μέχρι Nina Simone, όπως λέγεται και η παράσταση και βλέπεις πώς ισχύει αυτό το κοινότυπου που λέμε, ότι η μουσική είναι μία, αρκεί να την αντιμετωπίζεις με σεβασμό και αισθητική. Έχουμε πάρει κομμάτια τα οποία είτε έχουν πολύ καιρό να ακουστούν είτε τα έχουμε μάθει αλλιώς και τα ξανασυστήνουμε, δηλαδή όταν μπαίνει το κομμάτι, δε θα αναγνωρίσετε ποιο είναι (γελάει). Αλλά έχω την πεποίθηση ότι το αίσθημα είναι κοινό στο τέλος. Δεν έχουμε κάνει διασκευές που να σε πηγαίνουν σε άλλη λογική από άποψη αισθήματος και για μένα είναι πολύ σημαντικό αυτό.

Ποιοι είναι οι συνεργάτες σου;
Την ενορχήστρωση έχει κάνει ο Ματί Παλαιολόγος, στο μπάσο ο Πέτρος Βασιλειάδης, στην ηλεκτρική κιθάρα ο Άγγελος Τσιμιδάκης που κάνει και φωνητικά και τραγουδάει γιατί είναι εξαιρετικός τραγουδιστής, στα τύμπανα ο Δημήτρης Μποσινάκος και στα πλήκτρα ο Ματί Παλαιολόγος. Γενικά είμαι πολύ χαρούμενος μ’ αυτή τη μπάντα γιατί είναι παιδιά με πολύ μεράκι και πολλή αγάπη. Το 80% του προγράμματός μας είναι διασκευές και αμφιβάλω αν άλλοι μουσικοί θα ασχολούνταν με τόσο μεράκι, πείσμα και αγάπη για το υλικό.

Τους έχεις βαφτίσει κιόλας.
Ναι, ναι Groovy People! Τους ονόμασα μετά γιατί ήθελα να έχουν μια υπόσταση!

Πώς, από δημοσιογράφος, κατέληξες στο τραγούδι;
Είχε κάτι κοινό, το θέμα της γραφής που πάντα μ’ άρεσε και το ότι ήθελα να ασχοληθώ με κάτι το οποίο να είναι περιπετειώδες, ας το πούμε έτσι. Δε θα μπορούσα ποτέ να κάνω ένα επάγγελμα όπου κάθε μέρα ξέρεις τι σε περιμένει… Μεγάλη μου αγάπη ήταν πάντα η μουσική και η δημιουργία γενικότερα. Από πιτσιρικάς έγραφα κειμενάκια, ποιηματάκια, ιστορίες, μ’ άρεσε να γράφω. Η απόφασή μου η πρώτη ήταν να ασχοληθώ με τη δημοσιογραφία ως κάτι πιο ρεαλιστικό, αφού δεν υπήρχε στο περιβάλλον μου κανείς απ’ το χώρο για να πω ότι θα γίνω τραγουδιστής, απλά οι συγκυρίες τα έφεραν έτσι!

Και τα καταφέρνεις μια χαρά απ’ ότι φαίνεται. Είσαι ευχαριστημένος;
Είμαι ευχαριστημένος γιατί έχω κάνει μέχρι στιγμής αυτό που αγαπάω με αξιοπρέπεια. Δεν κοιτάω πίσω να πω «γιατί το έκανες αυτό»… Το θέμα της αξιοπρέπειας ήταν η πρώτη μέριμνα που είχα όταν ξεκίνησα, δηλαδή να μην κάνω πράγματα για τα οποία θα ντρέπομαι και τα οποία δε θα με εκφράζουν απλά και μόνο για να πετύχω τους στόχους μου. Γι’ αυτό και άργησα να βγω στη δισκογραφία, ενώ θα μπορούσα να έχω βγει νωρίτερα ή με άλλο τρόπο. Η μουσική είναι κάτι που αγαπάω και δεν τη βλέπω απλά σαν μια δουλειά. Είμαι πολύ τυχερός από την άποψη ότι μπορώ να τα βγάζω πέρα, έστω και πολύ δύσκολα όπως όλοι, κάνοντας αυτό που αγαπάω.

Έχεις λάβει μέρος σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις, αλλά και σε μιούζικαλ. Προτιμάς να συνδυάζεις το θέατρο με τη μουσική ή απλά δε λες όχι στις προκλήσεις;
Ακριβώς αυτό, το δεύτερο! Η πρώτη μου επαφή με το μουσικό θέατρο ήταν με τη Σπείρα Σπείρα του Κραουνάκη, όπου πέρασα από οντισιόν. Ήμουν πιτσιρικάς, στο ξεκίνημά μου κι επειδή διάβασα ότι γινόταν αυτό είπα ας πάω, ως τραγουδιστής βέβαια, δεν είχα γνώσεις από μουσικό θέατρο. Αυτός ο ένας χρόνος που έκανα παραστάσεις με τη Σπείρα Σπείρα μου δίδαξε πάρα πολλά πράγματα. Ο Σταμάτης είναι πολύ μεγάλο σχολείο. Εκεί γνώρισα και την Άλκηστη Πρωτοψάλτη – άλλο μεγάλο σχολείο – που με πήρε μαζί της για τα επόμενα 3-4 χρόνια και κάναμε περιοδείες κι έτσι ψήθηκα πάνω στη σκηνή, με πολύ κόσμο από κάτω κι όλα αυτά. Ύστερα ήρθε η πρόκληση του Rent, που ήταν τελείως διαφορετικό απ’ ότι είχα κάνει προηγουμένως με τη Σπείρα, γιατί είχα πρωταγωνιστικό ρόλο και ήταν ένα καθαρό μιούζικαλ, δεν ήταν μουσικό θέατρο, ήταν πολύ πιο απαιτητικό μπορώ να πω. Και το γεγονός ότι μου προτάθηκε ένας ρόλος πολύ κόντρα σε μένα με ξάφνιασε, με πείσμωσε και μ’ ενθουσίασε! Έβαλα τα δυνατά μου, δούλεψα πάρα - πάρα πολύ και στο θέμα της ερμηνείες γιατί είχε και πρόζα και νομίζω το έφερα εις πέρας με αξιοπρέπεια.

Έχεις συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες στην πορεία σου. Εγώ προσωπικά σε «γνώρισα» δίπλα στο Δ. Μητροπάνο. Θες να μοιραστείς μαζί μας 2-3 πράγματα σχετικά;
Ήταν αξέχαστη εμπειρία η συνεύρεση μου στο στούντιο με τη Δήμητρα Γαλάνη και να τραγουδάμε ένα ντουέτο το οποίο ακούγεται ακόμα και σήμερα. Αυτός είναι και ο στόχος μου ξέρεις, όταν γράφω τραγούδια. Δε μ’ ενδιέφερε ποτέ να βγάζω σουξεδάκια των 2-3 μηνών που μετά δεν τα θυμάται κανείς. Είναι πάρα πολύ δύσκολο βέβαια, αλλά έχει κι ενδιαφέρον. Τις δυσκολίες πρέπει να τις επιδιώκουμε κιόλας καμιά φορά. Μετά ήταν η περιοδεία εκείνης της χρονιάς με τη Γαλάνη, ε για το Μητροπάνο τι να πω… Ήταν ένας πάρα πολύ απλός άνθρωπος, κι αληθινός. Αλλά, μ’ ένα τρόπο μέσα από τις σιωπές του και τον τρόπο ζωής του, το πώς σε κοίταζε και πώς χαμογελούσε, σου μετέδιδε ένα ήθος το οποίο είναι δύσκολο να το βρεις γενικότερα. Για τι φωνή του τι να πω, ήταν απ’ τους τελευταίους μεγάλους λαϊκούς, πραγματικά μεγάλος.

Είχες δηλώσει συμμετοχή στη Eurovision. Μια που πλησιάζουν και πάλι οι μέρες για τη διεξαγωγή της, ποια είναι η γνώμη σου, τελικά, για το θεσμό;
Κοίτα, καλές αναμνήσεις έχω από τη Eurovision γιατί πήγα με τους όρους μου, δεν πήγα να προσαρμοστώ σε κάτι διαφορετικό. Πήγα με ένα τραγούδι το οποίο θα έβγαινε έτσι κι αλλιώς, από το δίσκο που θα έβγαινε λίγο μετά κι έτσι δε χρειάστηκε να τρέχω σε πρωινάδικα. Την προηγούμενη χρονιά είχε κερδίσει εκείνος ο φοβερός Νορβηγός με το βιολί του κι ένα πολύ ωραίο τραγούδι κι είχα την εντύπωση ότι πάει να γίνει μουσικός διαγωνισμός, πράγμα το οποίο αργότερα διαψεύστηκε. Δε μετάνιωσα βέβαια, δε μετανιώνω για τίποτα, γιατί πήγα απλά να δώσω το στίγμα μου.

Έχεις ήδη κυκλοφορήσει ένα single και 2 δίσκους. Ετοιμάζεις κάποια άλλη δουλειά τώρα;
Έχω καινούριο υλικό και είμαι σε καλό στάδιο ενορχήστρωσης και παραγωγής. Είναι τραγούδια για τα οποία είναι πραγματικά υπερήφανος, νομίζω πως είναι ό,τι καλύτερο έχω γράψει. Από μια άποψη βοηθάει η εποχή, από μια άλλη άποψη βοηθάει και η ωριμότητα γιατί λογικά, όσο περνάν τα χρόνια σκέφτεσαι πράγματα πιο ψύχραιμα και ώριμα και το αποτέλεσμα είναι πιο ουσιώδες. Προπομπός της δουλειάς αυτής είναι το «Άγρυπνο Κώμα» σε στίχους της Sunny Μπαλτζή. Μόλις βγήκε και πηγαίνει πολύ καλά. Υπάρχει αντίθεση ανάμεσα στο μπουζούκι και το στίχο και πάντα αυτό επιδιώκω, να παντρεύονται τα αντίθετα μεταξύ τους. Έχουμε μια μελωδία γλυκιά και μελαγχολική με πολύ αιχμηρούς στίχους. Στο τέλος βγαίνει μια χαρμολύπη που μ’ αρέσει πάρα πολύ. Είμαι σε μια καινούρια εταιρεία τώρα, τη Heaven Music και είμαι πραγματικά πολύ ικανοποιημένος γιατί υπάρχει εξαιρετική επικοινωνία και συνεννόηση με τα παιδιά.

Ασχολείσαι ήδη πολλά χρόνια με το τραγούδι και τη μουσική, έτσι;
Το 1994 πήγα πρώτη φορά σε ένα διαγωνισμό μουσικής του χοροθεάτρου Ροές της Σοφίας Σπυράτου. Μόλις είχα μάθει κιθάρα και είχα γράψει τα πρώτα 5-6 κομμάτια. Ακόμα τότε ήμουν μέσα στη δημοσιογραφία και πλέον έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια! Απίστευτο!

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!