Σταμάτης Κόκοτας: Τα 45άρια του

Η διαδρομή του ερμηνευτή και ο αναλυτικός κατάλογος της δισκογραφίας του στις 45 στροφές.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
«…1977, Γιε μου, γιε μου πάλι Καλδάρας και Λευτέρης Παπαδόπουλος. Έχουν αλλάξει πια τα πράγματα, έχουν φύγει οι 45 στροφές. Τίποτα δεν αλλάζει μόνο που χάνονται πολλά τραγούδια και πολλές μήτρες. Πετιούνται γιατί δε βγαίνει πια 45άρι. Μπορώ να πω ότι η αποχώρηση του δίσκου των 45 στροφών εμένα μου στοίχισε πέντε χρόνια καριέρας και πολύ περισσότερα στον Μπιθικώτση, την Πόλυ Πάνου, τη Γιώτα Λύδια, τον Καζαντζίδη κ.α. Το ρεπερτόριο χάνεται. Και τραγούδια που στην εποχή τους έκαναν επιτυχία…»

Σταμάτης Κόκοτας

Κάπως έτσι αποτιμά ο Σταμάτης Κόκοτας, ένας από τους τραγουδιστές των οποίων η καριέρα στηρίχθηκε κατά κόρον στα 45άρια, τη σχέση του μ’ αυτά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τελευταία πολύ μεγάλη επιτυχία του Κόκοτα υπήρξε το Γιε μου το 1977. Την εποχή δηλαδή που ο μικρός δίσκος είχε ήδη περάσει στο περιθώριο. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι από τότε δεν κατέθεσε αξιόλογα δισκογραφικά δείγματα, όπως τραγούδια του Καλδάρα, του Θεοδωράκη, του Τσιτσάνη, του Κατινάρη, του Μιχάλη Τερζή αλλά και ιδιαίτερες επανεκτελέσεις, που δεν πέρασαν όμως στο πλατύ κοινό.

Ο Σταμάτης Κόκοτας γεννήθηκε το Μάρτη του 1937 στην Αθήνα. Από πολύ μικρός πιάνει στα χέρια του την κιθάρα ενώ κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’60 φεύγει στο Παρίσι για σπουδές. Καταλήγει όμως σ’ ένα διαγωνισμό ταλέντων όπου και διακρίνεται παίζοντας μπουζούκι. Εκεί ηχογραφεί και τέσσερα τραγούδια, παίζοντας μπουζούκι ο ίδιος, μεταξύ των οποίων το Στρώσε το στρώμα σου για δυο των Θεοδωράκη - Καμπανέλλη, το οποίο το 1983 συμπεριλαμβάνεται στο δίσκο 30 Χρυσές Επιτυχίες Του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά και Τα δάκρυά μου είναι καυτά των Ξαρχάκου - Γκούφα, στα γαλλικά με τον τίτλο Ne leur dis pas (Μην τους το πεις) . Δυστυχώς δεν έχουν βρεθεί στοιχεία για τα υπόλοιπα τραγούδια.

Σ’ ένα καμπαρέ του Παρισιού που τραγουδούσε, τον βρήκε ο Σταύρος Ξαρχάκος και του πρότεινε να γυρίσει στην Ελλάδα για να γράψουν νέα τραγούδια. Έτσι το 1966 τραγουδά σε 45άρι αλλά και στο Lp Ένα Μεσημέρι στην Columbia, Στου Όθωνα τα χρόνια και Με τι καρδιά να σ’ αποχαιρετήσω σε στίχους Νίκου Γκάτσου, στη δισκογραφική μεταφορά των τραγουδιών από την ταινία του Γιώργου Σκαλενάκη Διπλοπενιές, όπου τα τραγούδια ακούγονταν από το Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Και μπορεί ο Κόκοτας να μην τραγούδησε στην ταινία, είχε όμως ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικό ρόλο ηθοποιού, παίζοντας μπουζούκι στο πλευρό του αξέχαστου Βασίλη Αυλωνίτη. Το Με τι καρδιά τον κόσμο ν ’αρνηθώ ηχογραφείται εκείνη την εποχή και με τη Βίκυ Μοσχολιού, με πιο λαϊκή ενορχήστρωση, πιο κοντά στην κινηματογραφική εκτέλεση του Παπαμιχαήλ. Σχετικά με Του Όθωνα τα χρόνια, δεν ξέρω κατά πόσο ευσταθεί η πληροφορία ότι η αλλαγή του στίχου «στο Μοναστηράκι Βαυαροί χωροφυλάκοι» όπως έγινε στην κινηματογραφική εκτέλεση του τραγουδιού σε «στο Μοναστηράκι δεκατρείς χωροφυλάκοι», επεβλήθη από τη λογοκρισία της εποχής. Το σίγουρο είναι πως το τραγούδι γνώρισε αρκετές επανεκτελέσεις, από τη Λάουρα έως τα Τρίο Belcanto και Hellenique.

To 1966 ξεκινά και η παρουσία του στη νυχτερινή Αθήνα, στην οποία θα γράψει μεγάλη ιστορία και πιο συγκεκριμένα στα παλιά Δειλινά της οδού Κέας μαζί με τον Μπιθικώτση, τη Μοσχολιού, το Χρηστάκη και το Νίκο Ξανθόπουλο, ενώ στη συνέχεια με τη μεσολάβηση του αφεντικού της Columbia Τάκη Λαμπρόπουλου, εμφανίζεται στα Ξημερώματα με το Γιώργο Ζαμπέτα, που λέει για τον Κόκοτα:

«Ο Κόκοτας, ο Κόκος -έτσι τον λέω- είναι το καλύτερο παιδί. Γεννήθηκε πλούσιος αυτός. Πλούσιος σε αισθήματα, όχι σε λεφτά. Γιατί αυτός τα λεφτά τα σκορπάει, δεν τους δίνει σημασία».

Τη διετία 1966-68 πραγματοποιεί μια σειρά ηχογραφήσεων μεγάλων και διαχρονικών επιτυχιών με τον Ζαμπέτα, το Δήμο Μούτση και τον Απόστολο Καλδάρα σε στίχους Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, Δημήτρη Χριστοδούλου, Γιώργου Παπαστεφάνου κυρίως όμως του Νίκου Γκάτσου. Ποιο μονοπάτι να διαβώ, Βρέχει ο Θεός (λίγο μετά ηχογραφείται με τον Μιχάλη Βιολάρη αλλά και τον Τony Pinelli), Πήρες το μεγάλο δρόμο, Στου Προφήτη Ηλία, Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα, Πλάι μου στάσου στη ζωή, την Πειραιώτισσα σε δυο εκτελέσεις, μια που βρίσκεται στο 45άρι με τη μπλε ετικέτα της Columbia και αριθμό SCDG 3745 και υπάρχει και στους μεγάλους δίσκους του Δήμου Μούτση Κάποιο Καλοκαίρι και 30 Χρυσές Επιτυχίες και μια ακόμη σε 45άρι με την άσπρη ετικέτα της εταιρείας και αριθμό 7 XCG 3108-3. Αυτή η ηχογράφηση μπήκε στους δίσκους Μαζί Με Το Σταμάτη και Αξέχαστες Επιτυχίες. Πρέπει να σημειώσουμε εδώ, πως συνήθως αναφέρουμε τις πρώτες εκδόσεις στις οποίες επανεκδόθηκαν τα τραγούδια, αφού ενδέχεται στο πέρασμα των χρόνων να συμπεριλήφθηκαν σε διάφορες συλλογές ων ουκ έστιν αριθμός.

Τo 1967 τραγουδά μια από τις 2-3 μεγαλύτερες επιτυχίες της καριέρας του, το Όνειρο απατηλό των Καλδάρα - Παπαγιαννοπούλου, ένα τραγούδι που θα γνωρίσει τότε πολλές επανεκτελέσεις, από τον Γιάννη Καλατζή και το Μιχάλη Βιολάρη, μέχρι το ντουέτο Γιάννη Βογιατζή - Τζένης Βάνου. A ργότερα θα γίνει και τίτλος κινηματογραφικής ταινίας του Γιώργου Αρίωνος, εκεί όπου ακούγεται ένα ακόμη τραγούδι του Καλδάρα που θα γράψει ο Σταμάτης Κόκοτας στις 45 στροφές, με τίτλο Γλάροι στ’ ανοιχτά. Είναι αρκετά τα τραγούδια του Καλδάρα που ακούγονται στα κινηματογραφικά πλατώ και στους δίσκους από το Νίκο Ξανθόπουλο, ενώ παράλληλα γίνονται επιτυχίες από το Σταμάτη Κόκοτα. Ο ξεριζωμός και το Πλάι μου στάσου στη ζωή σε στίχους της γριάς του ελληνικού τραγουδιού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, είναι δυο απ’ αυτά.

Η επιτυχία αυτών των τραγουδιών οδηγεί τις αντίπαλες εταιρείες και σε ορχηστρικές επανεκτελέσεις. Ένα μικρό δείγμα υπάρχει στο δίσκο Γαλάζια Καλοκαίρια του 1968 που κυκλοφόρησε από τη Μargo, όπου σε ενορχήστρωση Κώστα Σεϊτανίδη ακούγονται τα Πειραιώτισσα, Όνειρο απατηλό, Στου Προφήτη Ηλία και Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα. Τα δυο τελευταία ηχογραφήθηκαν εκείνη την εποχή και από τον Γιάννη Καλατζή.

Το 1968 τραγουδά για πρώτη και μοναδική φορά δυο συνθέσεις του Άκη Πάνου αλλά και κάποια τραγούδια του Λάκη Καρνέζη. Παράλληλα ξεκινά τη συνεργασία του με το Γιάννη Σπανό, αρχικά με το Πες πως μ’ αντάμωσες, που λίγο μετά θα ενταχθεί στο Lp Μια Κυριακή και στο πέρασμα των χρόνων με πολλές ακόμη επιτυχίες, όπως Ο τρελός, Δεν το μπορείς κλπ. Τότε κυκλοφορεί κι ένα 45άρι με δυο τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη, Το Παιδί απ’ το λιμάνι (Κάποιο αλάνι) και το Ψιλή βροχή στα μάτια σου, για το οποίο τα στοιχεία λένε πως ηχογραφήθηκε το 1965. Συνεχίζει παράλληλα να τραγουδά στις 45 στροφές Δήμο Μούτση και Απόστολο Καλδάρα αλλά και δυο τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου, το Έσβησε το τραγούδι με στίχους Ντίνου Δημόπουλου, το οποίο λίγο μετά θα ηχογραφήσει και η Βίκυ Μοσχολιού στο Lp Χρώματα και το Γαλανομάτα μου σε στίχους του Γκάτσου, που θα ξανακουστεί με άλλους στίχους του ποιητή και τίτλο Φρύνη στο δίσκο Ξαρχάκος + Κόκοτας. Εκείνη τη χρονιά κυκλοφορεί και ο πρώτος προσωπικός του δίσκος με τίτλο το όνομά του, με ηχογραφήσεις από τις 45 στροφές αλλά και το Φαρμάκι τα γεράματα των Μούτση - Γκάτσου που γράφεται παράλληλα και με τη Βίκυ Μοσχολιού και μάλιστα σε δυο εκτελέσεις, μια πάνω στην ίδια ορχήστρα και στον τόνο του Κόκοτα και μια σε κανονικό γυναικείο τόνο. Συμμετέχει ακόμη σε κάποιες από πολύ σημαντικές δουλειές της ελληνικής δισκογραφίας, όπως τα Κάποιο Καλοκαίρι των Μούτση - Γκάτσου, με 5 τραγούδια, Μάρκος Ο Δάσκαλός Μας με το Φοράς φουστάνι βυσσινί του Βαμβακάρη σε ενορχήστρωση Σταύρου Ξαρχάκου, Χρώματα του Ξαρχάκου με το υπέροχο ζεϊμπέκικο Έξω φυσάει και βρέχει σε στίχους Παπαδόπουλου και Επιλογή - ανέκδοτος σε cd - σε στίχους Θάνου Σοφού και μουσική Γιώργου Μαλλίδη και Κώστα Παπαδόπουλου, με 3 τραγούδια.

Το 1969 κυκλοφορεί το δεύτερο πορτρέτο του με τίτλο Μαζί Με Το Σταμάτη με ηχογραφήσεις και πάλι από τις 45 στροφές και από τις συμμετοχές του στους δίσκους των συνθετών. Ο Κόκοτας συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και τη διετία 1969-70. Στις συνεργασίες προστίθεται και ο Βαγγέλης Πιτσιλαδής, με τον οποίο μέχρι το 1975 γράφουν πολλά τραγούδια, ξεκινώντας με μια μεγάλη επιτυχία που λέει Στις 16 Μάη μήνα και εκτός από το 45άρι εντάσσεται στο Lp Πυροτεχνήματα κι αυτό ανέκδοτο σε cd . Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αρκετών ηχογραφήσεων εκείνης της εποχής και ειδικά αυτών του Πιτσιλαδή είναι ότι κινούνται από το κλασικό λαϊκό, όπως το Ποιος θεός θα με δικάσει, ως το μοντέρνο και ποπ τραγούδι της εποχής, όπως τα Στις 16 Μάη μήνα, Όσο κι αν κλάψεις, Ποιος θα μου πει, Η μάνα του Θανάση κ.α. τραγούδια δηλαδή που θα μπορούσαν να πουν οι Olympians , ο Σταύρος Ζώρας και άλλοι καλλιτέχνες του είδους. Την ίδια εποχή γράφει νέα 45άρια με τον Ζαμπέτα και το Μούτση ενώ συμμετέχει στους δίσκους Ένα Χαμόγελο των Μούτση - Γκάτσου, Μια Κυριακή και Σαββατόβραδο του Γιάννη Σπανού, ο πρώτος με επτά τραγούδια και ο δεύτερος εξ’ ολοκλήρου με στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου. Το 1969 κυκλοφορεί και το Lp Κόσμε αγάπη μου των Ξαρχάκου - Καμπανέλλη, με τα τραγούδια από την ταινία Γυμνοί Στο Δρόμο, που ενώ στο έργο απέδιδαν η Μαρινέλλα με το Νίκο Κούρκουλο, λόγω συμβολαίων τους με διαφορετικές εταιρείες, δισκογραφήθηκαν με τις φωνές των Μπιθικώτση, Μοσχολιού και Κόκοτα, που τότε αποτελούσαν τη δυνατή τριάδα της Columbia. Δεν είναι τυχαίο ότι στους περισσότερους από τους δίσκους που αναφέρουμε, εκτός του Κόκοτα συμμετέχουν και ο Μπιθικώτσης με τη Μοσχολιού. Με τον Ξαρχάκο ο Κόκοτας γράφει τον πρώτο ουσιαστικά προσωπικό δίσκο με νέο υλικό, το 1970, με τίτλο Ξαρχάκος + Κόκοτας. Τότε περίπου ηχογραφεί και τέσσερα τραγούδια των Χατζιδάκι - Γκάτσου, τα οποία τελικά δισκογραφήθηκαν με την ίδια ορχήστρα, υπό τη διεύθυνση του Δήμου Μούτση, αφού ο Χατζιδάκις έλειπε τότε στην Αμερική και τη φωνή του Γρηγόρη Μπιθικώτση στο lp Επιστροφή. Οι εγγραφές του Κόκοτα στα Φιλντισένιο καραβάκι, Ο τιμονιέρης, Δάμων και Φιντίας και Τι να γίνεται ο κυρ-Φώτης εκδόθηκαν τελικά το 2000 στο cd Τραγούδια Από Τις 45 Στροφές Νο 2, μαζί με μια ανέκδοτη ακόμα ηχογράφηση του 1967 στο Μαύρο πουλί των Ζαμπέτα - Γκούφα.

Το 1970 συμμετέχει με τα τραγούδια Γυρισμός και Αγάπη ξένη του Βαγγέλη Πιτσιλαδή με στίχους Νίκου Μαστοράκη στον ανέκδοτο σε cd δίσκο Το Ναυτικό Μας. Έχει ενδιαφέρον η μαρτυρία της Δήμητρας Γαλάνη, η οποία συμμετέχει επίσης:

«Εκείνη την εποχή μέχρι και σε δίσκο συμμετείχα, προκειμένου να δίνουν άδειες στον Αντώνη Βαρδή που έκανε τη θητεία του, -ήταν ναύτης- και παράλληλα έπαιζε κιθάρα στο ZOOM. Ο Δήμος Μούτσης του είχε μεγάλη αδυναμία και μας ήταν απολύτως απαραίτητος, γιατί ήταν ένας πολύ καλός μουσικός - κι αυτό αποδείχτηκε άλλωστε και στην πορεία. Ο Βαρδής δεν ήταν ένα παιδί που μπορούσε να ’χει συμβατική σχέση με το στρατό για να περάσει πιο άνετα και τον είχαν τσακίσει. Ήταν τότε στου Παλάσκα… Το ναυτικό, απ’ ότι ξέρουμε όλοι, ήταν κάπως έξω από τη χούντα, εθεωρείτο έως και αντικαθεστωτικό, δεν μπορούσαν να βρουν άνθρωπο να βάλουν αρχηγό…Θυμάμαι έναν πολύ ευγενικό άνθρωπο με τον οποίο η συναλλαγή μας ήταν άψογη. Το ναύαρχο Μαργαρίτη. Θαυμάσιος κύριος. Έτσι έγινε ο δίσκος Το Ναυτικό Μας, που τραγουδούσε ο Κόκοτας κι είχα κι εγώ μια συμμετοχή. Έγινε ο δίσκος, πήγα και κάνα δυο φορές σε κάτι χορούς της Λέσχης Αξιωματικών κι έτσι εξασφαλίστηκε η άδεια του Αντώνη».

Το 1970 επίσης, συναντιέται με τον Γιώργο Κατσαρό και τον Πυθαγόρα, αρχικά με δυο τραγούδια σε 45άρι και ένα χρόνο μετά στο Lp Μικρές Ώρες (ανέκδοτο σε cd) μαζί με την Αφροδίτη Μάνου στη δεύτερη δισκογραφική της εμφάνιση και τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, με τον οποίο καθώς και με τη Μαίρη Μαράντη, εκείνη τη χρονιά μοιράζεται και το δίσκο των Λυκούργου Μαρκέα-Θάνου Σοφού Χαλάλι Σου Ζωή. Το 1971 κυκλοφορεί ο δίσκος Κόκοτας Νο 3, συλλογή από ηχογραφήσεις της διετίας 1970-71, τραγουδά ξανά Γιώργο Ζαμπέτα, κάνοντας άλλη μια μεγάλη επιτυχία με το Ρωμιός αγάπησε ρωμιά, αλλά και Σπανό - Παπαδόπουλο σε 45άρια και στο δίσκο Μέρες Αγάπης που κυκλοφορεί σε δυο εκδόσεις. Στην πρώτη, που κυκλοφόρησε αργότερα και σε cd, υπάρχουν τα τραγούδια Νάνι-νάνι και Ένα πουλί στην ποταμιά, με τη Δήμητρα Γαλάνη, τα οποία στην δεύτερη αντικαταστάθηκαν από τα Οκτώ μικρά παιδιά και Ένα παλικάρι. Τότε ξεκινά μια συνεργασία που θα κρατήσει αρκετά χρόνια με το λαϊκό συνθέτη Αντώνη Κατινάρη. Τραγούδια του θα πει τόσο στις 45 στροφές όσο και στο Lp Συναναστροφές το 1974, ενώ σε διασκευή και ενορχήστρωση δική του θα κυκλοφορήσουν δυο μεγάλοι δίσκοι με επανεκτελέσεις ρεμπέτικων από τον Κόκοτα, τα Δώδεκα Φύλλα Της Καρδιάς το 1971και τα Παλιά Μεράκια το 1973. Με τον Κατινάρη θα ξανασυνεργαστούν το 1994 στο δίσκο Για Σας Τα Διάλεξα.

Παρόλο που η πρώτη τους μεγάλη επιτυχία είναι το Μια παρένθεση και μόνο σε στίχους Νίκου Βρεττού, η συνεργασία του Κόκοτα με το Γιώργο Χατζηνάσιο δεν θα αποτελέσει παρένθεση στην καριέρα του, αφού στη συνέχεια θα φέρει πολλά τραγούδια και μεγάλες επιτυχίες όπως το Να ’χα τα χρόνια σου και το Ας τους να λένε σε στίχους Γιώργου Κανελλόπουλου κ.α. Ο Σταμάτης Κόκοτας συμμετέχει στο 4, 5, 3 το 1972, στη Διαδρομή το 1973 ενώ το 1978 κάνει έναν ολόκληρο δίσκο με το Χατζηνάσιο με τίτλο Θα Σου Χρωστώ και πωλήσεις άνω των 50.000.

Το 1972 τραγουδά δυο συνθέσεις του Αντώνη Ρεπάνη ενώ το 1974 συναντιέται και με τη συνθετική πλευρά του Γρηγόρη Μπιθικώτση με τη Λίζα και το Λαβ στόρυ σε στίχους Κώστα Βίρβου. Το 1973 τραγουδά με τη διεύθυνση του συνθέτη τρία από τα «γυναικεία» τραγούδια του Τσιτσάνη, Το γράμμα, Το ομορφόπαιδο και τη Ζαίρα στο δίσκο Τα Ωραία Του Τσιτσάνη, όπου στα δυο τελευταία ο συνθέτης τον σιγοντάρει. Γράφει ακόμη τρία τραγούδια του Λουκιανού Κηλαηδόνη σε στίχους Νίκου Γκάτσου ενώ κυκλοφορεί το Lp Kόκοτας Νο 4 (ανέκδοτο σε cd) και πάλι με σκόρπιες ηχογραφήσεις της τελευταίας περιόδου, όπως και το Κόκοτας Νο 5 ή Εγώ Κι Ο Έρωτας που βγαίνει το 1974.

Μετά τις Συναναστροφές του με τον Κατινάρη το 1974, θα ξανασυναναστραφεί με τον Πιτσιλαδή και τον Γιάννη Κιούρκα στο δίσκο Θα Συναντηθούμε καθώς και με το Χάρη Λυμπερόπουλο στο Μια Ζωγραφιά που κυκλοφορούν το 1975 και μέχρι σήμερα παραμένουν μόνο στην έκδοση βινυλίου. Αυτές οι δουλειές θα περάσουν σχεδόν απαρατήρητες και φαίνεται τελικά πως όλες σχεδόν οι μεγάλες επιτυχίες του Κόκοτα γράφτηκαν πρώτα σε 45άρια.

Δέκα χρόνια μετά το Όνειρο απατηλό και εννιά μετά την τελευταία τους συνάντηση με την Πέτρινη καρδιά, Καλδάρας και Κόκοτας συναντιούνται ξανά το 1977 και σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου γράφουν την Τελευταία Νύχτα με το Γιε μου, γιε μου, να επισκιάζει όλα τα υπόλοιπα τραγούδια, μερικά από τα οποία όπως Η γειτονιά ή το Χριστέ μου αγάπα, ιδιαίτερα αξιόλογα. Σ’ αυτό το δίσκο, που ξεπερνά τις 50.000 πωλήσεις, ο Κόκοτας δίνει τη δική του εκδοχή και στο Γυάλινο κόσμο της Παπαγιαννοπούλου. Με τον Καλδάρα θα ξανασυνεργαστεί το 1980 στο Τραγουδά Για Όλους, απ’ όπου ακούγεται ιδιαίτερα το Αγριοκόριτσο από τον Περισσό σε στίχους Λ.Αποστόλου για το οποίο λέγεται πως ο στιχουργός αναφέρεται στο Κ.Κ.Ε. και το 1987 στο δίσκο Κάθε Τραγούδι Μου Για Σένα.

Η τελευταία καταγραφή της φωνής του Κόκοτα στις 45 στροφές γίνεται το 1979 με δυο τραγούδια των Ζαφειρίου - Κανελλόπουλου από το Lp Με Αγάπη Σταμάτης. Με εξαίρεση δέκα τραγούδια που δεν έχουν μπει σε κανένα lp ή cd, οι ηχογραφήσεις του στις 45 στροφές συμπεριλήφθηκαν στους προσωπικούς δίσκους εκείνης της εποχής, στις συλλογές Αξέχαστες Επιτυχίες Νο 1 (1982) & Νο 2 (1983), στα δυο cd’s Τραγούδια Από Τις 45 Στροφές Νο 1 (1997) & Νο 2 (2000), αλλά και σε συλλογές συνθετών όπως ο Μούτσης, ο Καλδάρας, ο Ζαμπέτας, ο Κηλαηδόνης κ.α.

Ο κύκλος του στην Columbia -για κείνη την εποχή- πριν φύγει για τη Μinos, κλείνει το Νοέμβρη του 1980. Τότε ο στιχουργός Νίκος Μπακογιάννης «ορίζει κυβέρνηση» με πρωθυπουργό τον Γιώργο Ζαμπέτα και αρχιπρόξενο της χώρας το Σταμάτη Κόκοτα, στο δίσκο Το Διάταγμα… Και Άλλα, που σηματοδοτεί την μετά από αρκετά χρόνια δισκογραφική συνεργασία του Κόκοτα με το λαϊκό συνθέτη, ο οποίος με το γνωστό σκωπτικό του τρόπο τραγουδά:

«Αν ήμουνα πρωθυπουργός,
θα δείτε μεγαλεία
θα μοίραζα εδώ κι εκεί
αβέρτα υπουργεία.

Τον Γκρέγκορυ τον σερ Μπιθί
τον λόρδο Μπιθικώτση
θα βάλω αντιπρόεδρο
τον Τάτσι μήτσι κότσι.

Τον Πάριο θα έστελνα
μια βόλτα στο Παρίσι
να βρει τραγούδια εμπορικά
να τα μεταγλωττίσει.

Και τον Σταμάτη Κόκοτα
σ' Ανατολή και Δύση
θ
α στείλω αρχιπρόξενο
να μας εκπροσωπήσει.

Τον Καζαντζίδη, θα 'στελνα
να βρούνε αν υπάρχει
στο πάλκο να τον φέρουνε
κι ας πάρει όσα λάχει.

Σκοπίμως επαρέλειψα
να δώσω υπουργεία
στους ντε κουλτούρ
του τραγουδιού και στην κουτσή Μαρία».

Μήπως ένα τέτοιο πρότυπο κυβέρνησης θα μας έβγαζε τελικά από την κρίση;

1) Κόκοτας, Τ.Β. Λαμπρόπουλος, Δ. Μούτσης (τέλη δεκαετίας ’60)
2) Χρηστάκης, Γ. Ζαμπέτας, Σ. Κόκοτας, Ρ. Κουμιώτη, Κ. Παπαδόπουλος (Πρόβα στα Δειλινά)
3) Ο Κόκοτας τραγουδά στα Δειλινά, ο Μπιθικώτσης χορεύει και ο Χρηστάκης, συμβολικά του φιλά τα πόδια
4) Πορτρέτο, κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ‘60
5) Στο γραφείο στο στούντιο Πανανίδη, μπροστά από τα πορτρέτα άλλων τραγουδιστών
6) Με τον Βασίλη Τσιτσάνη στα τέλη της δεκαετίας του ‘70
7) Μπιθικώτσης και Κόκοτας. Αμοιβαία αγάπη και σεβασμός. Αρχές της δεκαετίας του ‘90
8) Πορτρέτο του Κόκοτα στις αρχές της δεκαετίας του ‘90
9)1966 στα Ξημερώματα - Ζαμπέτας - Μανταλένα - Κόκοτας - Γ. Προβιάς
10) Στο γήπεδο του Παναθηναϊκού με τη Βίκυ Μοσχολιού και τον Χρηστάκη στις αρχές της δεκαετίας του ’70

1- 6: Από το βιβλίο του Τάκη Πανανίδη Τα θρυλικά του ’60-’65 και τ’ άλλα (εκδόσεις Ντέφι 2004)
7 & 8: από Το Χρυσό Άλμπουμ του Ζάπινγκ (1996)
9: Από το βιβλίο της Ιωάννας Κλειάσιου Γιώργος Ζαμπέτας - Βίος & Πολιτεία (εκδόσεις Ντέφι 1997)
10: Από το βιβλίο της Αρετής Γκόρντον Θυμάμαι τη Βίκυ Μοσχολιού (εκδόσεις Φερενίκη 2010)

Κατάλογος της Δισκογραφίας του Σταμάτη Κόκοτα στις 45 στροφές


Με αστερίσκο σημειώνονται τα τραγούδια που δεν έχουν επανεκδοθεί ποτέ σε δίσκο 33 στροφών ή

1) α) Με τι καρδιά τον κόσμο ν’ αρνηθώ (Σ. Ξαρχάκος - Ν. Γκάτσος) - από την ταινία Διπλοπενιές
β) Στου Όθωνα τα χρόνια (Σ. Ξαρχάκος - Ν. Γκάτσος) - από την ταινία Διπλοπενιές
(Columbia - SCDG 3622 - 1966)

2) α) Ποιος ήπιε δάκρυ για νερό (Γ. Ζαμπέτας - Γ. Παπανικολόπουλος)
β) Ποιο μονοπάτι να διαβώ (Γ. Ζαμπέτας - Γ. Παπανικολόπουλος) συμμετέχει χορωδία
(Columbia - SCDG 3641 - 1966)

3) α) Βρέχει ο Θεός (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
β) Πήρες το μεγάλο δρόμο (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - SCDG 3657 - 1967)

4) α) Βρέχει ο Θεός (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - 7 XCG 2925 - 1967)
β) Όταν σημάνει η ώρα (Άκης Πάνου) Γρηγόρης Μπιθικώτσης
(Columbia - 7 XGA 2802 - 1967)

5) α) Τα χρόνια σου (Γ. Ζαμπέτας - Δ. Χριστοδούλου)
β) Με την αυγή (Γ. Ζαμπέτας - Δ. Χριστοδούλου)
(Columbia - SCDG 3668 - 1967)

6) α) Στου προφήτη Ηλία (Δ. Μούτσης - Γ. Παπαστεφάνου)
β) Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - SCDG 3705 - 1967)

7) α) Στου Χαροκόπου και στην Καλλιθέα (Β. Βασιλειάδης - Πυθαγόρας) Γρ. Μπιθικώτσης - Στ. Κόκοτας - Χ. Λαμπράκη
β) Έντεκα και τέταρτο (Ζ. Δελμούζος - Ν. Δαλέζιος) Γρηγόρης Μπιθικώτσης
(Columbia - SCDG 3706 - 1967)

8) α) Πέσε στην αγκαλιά μου (Α. Καλδάρας - Γ. Παπανικολόπουλος) β’ φωνή Απόστολος Καλδάρας
β) Δεν ξέρω πόσο σ’αγαπώ (Α. Καλδάρας - Χ. Αργυρόπουλος) Βίκυ Μοσχολιού
(ΗΜ V - 7 PG 3669 - 1967)

9) α) Ο ξεριζωμός (Α. Καλδάρας - Ε. Παπαγιαννοπούλου) β’ φωνή Απόστολος Καλδάρας από την ταινία Ξεριζωμένη Γενιά
β) Δεν ξέρω πόσο σ’ αγαπώ (Α. Καλδάρας - Χ. Αργυρόπουλος) Βίκυ Μοσχολιού
(ΗΜ V - 7 PG 3676 - 1967)

10) α) Ήλιε μου καραβοκύρη (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
β) Φαρμάκι τα γεράματα (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος) Βίκυ Μοσχολιού
(ΗΜ V - 7 PG 3682 - 1967)

11) α) Πλάι μου στάσου στη ζωή (Α. Καλδάρας - Ε. Παπαγιαννοπούλου)
β) Όταν θυμάμαι εκείνη (Α. Καλδάρας) β’ φωνή Απόστολος Καλδάρας
(ΗΜ V - 7 PG 3691 - 1967)

12) α) Πρώτη μου φορά αγαπάω (Α. Καλδάρας) β’ φωνή Απόστολος Καλδάρας
β) Τι κατάλαβες (Α. Καλδάρας - Ε. Παπαγιαννοπούλου)
(ΗΜ V - 7 PG 3701 - 1967)

13) α) Όνειρο απατηλό (Α. Καλδάρας - Ε. Παπαγιαννοπούλου)
β) Λες κι οργώνω μες στα βράχια (Α. Καλδάρας - Δ. Ρήτας) Β. Μοσχολιού - Απ. Καλδάρας
(ΗΜ V - 7 PG 3724 - 1967)

4) α) Απόψε μην αργείς (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
β) Πειραιώτισσα (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - SCDG 3745 - 1968)

15) α) Πειραιώτισσα (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - 7 XCG 3108-3 - 1968)
β) Τώρα με μονή ταρίφα (Άκης Πάνου) Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Bούλα Γκίκα
(Columbia - 7 XGA 2793 - 1968)

16) α) Δεν τελειώνει η ζωή (Άκης Πάνου)
β) Θα κλάψω αύριο (Άκης Πάνου)
(Columbia - SCDG 3757 - 1968)

17) α) Δεν έχει τέρμα η ζωή (Λ. Καρνέζης - Η. Παπασιδέρης)
β) Μες στην ομίχλη χάθηκες (Λ. Καρνέζης - Η. Παπασιδέρης)
(Columbia - SCDG 3774 - 1968)

18) α) Άπονη καρδιά (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
β) Κάτω στα Πετράλωνα (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος) Ελένη Ροδά
(Columbia - SCDG 3780 - 1968)

19) α) Οι στρατιώτες (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
β) Στον Παράδεισο (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - SCDG 3781 - 1968)

20) α) Η Φανή (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
β) Κράτησα μια σπίθα στου σπιτιού μου τη γωνιά (Δ. Μούτσης - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - SCDG 3792 - 1968)

21) α) Στο κρασί (Λ. Καρνέζης - Τ. Παρισσινός)
β) Τ’ αστέρι (Λ. Καρνέζης - Τ. Παρισσινός)
(Columbia - SCDG 3805 - 1968)

22) α) Έσβησε το τραγούδι (Σ. Ξαρχάκος - Ντ. Δημόπουλος)
β) Γαλανομάτα μου (Σ. Ξαρχάκος - Ν. Γκάτσος)
(Columbia - SCDG 3816 - 1968)

23) α)Πέτρινη καρδιά (Α.Καλδάρας-Ε.Παπαγιαννοπούλου)
β)Στα πάνω τα Πετράλωνα (Α.Καλδάρας-Ε.Παπαγιαννοπούλου)
( Columbia - SCDG 3823 -1968)

24) α)Γειτονάκι μου (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
β)Πες πως μ’ αντάμωσες (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
( Columbia - SCDG 3824 -1968)

25) α) Είμαι ένας ήλιος (Λ.Καρνέζης-Ηρ.Παπασιδέρης)
β) Αν δεις φωτιά στον ουρανό (Λ.Καρνέζης-Ηρ.Παπασιδέρης)
(ΗΜ V - 7 PG 3737 – 1968)

26) α) Ένα φύλλο μαραμένο (Α.Καλδάρας)
β) Τ’ άγριο πρωτοβρόχι (Α.Καλδάρας-Χρ.Αργυρόπουλος)
(ΗΜ V - 7 PG 3766 – 1968)

27) α) Γλάροι στ ’ανοιχτά (Α.Καλδάρας-Ε.Παπαγιαννοπούλου)
από την ταινία Όνειρο Απατηλό
β) Εγώ θα ζω με τ ’όνειρο (Α.Καλδάρας-Ε.Παπαγιαννοπούλου) Β.Μοσχολιού-Απ.Καλδάρας
(ΗΜ V - 7 PG 3794 – 1968)

28) α) Ψιλή βροχή στα μάτια σου (Β. Τσιτσάνης) ηχογράφηση 1965
β) Το παιδί απ’το λιμάνι (Β.Τσιτσάνης)
(ΗΜ V - 7 PG 3797 – 1968)

29) α)Τι να μου κάνουν οι γνωστοί (Γ.Σπανός-Κ.Κωτούλας)
β)Κάποιο πρωινό * (Γ.Σπανός-Κ.Κωτούλας)
( Columbia - SCDG 3848 -1969)

30) α)Έρχομαι, έρχομαι (Γ.Ζαμπέτας-Πυθαγόρας)
β)Κάθε γυναίκα κι ένα δάκρυ (Γ.Ζαμπέτας-Μ.Θειόπουλος)
( Columbia - SCDG 3872 – 1969)

31) α)Στης καρδιάς σου τ’ ακρογιάλι (Δ.Μούτσης-Ν.Γκάτσος)
από την ταινία Η αριστοκράτισσα Κι Ο Αλήτης
β)Μην κάνεις πείσματα (Δ.Μούτσης-Ν.Γκάτσος) Βίκυ Μοσχολιού
( Columbia - SCDG 3674- 1969)

32) α)Μα τώρα είσαι πλάι μου * (Γ.Σπανός-Κ.Κωτούλας)
β)Τη χαρά μου έχεις φαρμακώσει (Γ.Σπανός-Κ.Κωτούλας)
( Columbia - SCDG 3883 -1969)

33) α) Στις 16 Μάη μήνα (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Τον ήλιο πού ’χεις μες στα χέρια (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας) Βίκυ Μοσχολιού
(ΗΜ V - 7 PG 3862 – 1969)

34) α) Πικρά φιλιά (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Θα κόψω το τηλέφωνο (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
(ΗΜ V - 7 PG 3871 – 1969)

35) αo δρόμο πήρες (Γ.Ζαμπέτας-Δ.Χριστοδούλου)
β)Οι μαχαλάδες (Γ.Ζαμπέτας-Μ.Θειόπουλος)
( Columbia - SCDG 3916 -1970)

36) α)Γιατί θαρρείς με κέφι (Σ.Ξαρχάκος-Λ.Παπαδόπουλος)
β)Το θαμπό φανάρι (Σ.Ξαρχάκος-Λ.Παπαδόπουλος)
( Columbia - SCDG 3952 – 1970)

37) α)Μη καλέ μου (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
β) Ο τρελός (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
( Columbia - SCDG 3967 – 1970)

38) α)Καλογεράκι (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
β) Οι άγγελοι (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
( Columbia - SCDG 3968 – 1970)

39) α) Ποιος θα μου πει * (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Όσο κι αν κλάψεις * (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
(ΗΜ V - 7 PG 3908 – 1970)

40) α) Πότε θα ‘ρθεις * (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Η μάνα του Θανάση * (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
(ΗΜ V - 7 PG 3916 – 1970)

41) α) Σε γύρεψα μα δεν σε βρήκα (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Ποιος Θεός θα με δικάσει * (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
(ΗΜ V - 7 PG 3917 – 1970)

42) α) Το ξέρω καρδιά μου (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Σε περιμένω (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
(ΗΜ V - 7 PG 3930 – 1970)

43) α) Όταν πονάς (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας) Λευτέρης Μυτιληναίος
β) Το βοτάνι (Ευ.Πιτσιλαδής-Φ.Ευαγγελινίδου)
(ΗΜ V - 7 PG 3933 – 1970)

44) α) Στο Μοναστηράκι (Γ.Κατσαρός-Πυθαγόρας)
β) Απόψε κάποιος δεν θα ‘ρθει (Γ.Κατσαρός-Πυθαγόρας)
(ΗΜ V - 7 PG 3939 – 1970)

45) α)Φεύγω (Γ.Λαβράνος-Σ.Κόκοτας)
β) Ένα δάκρυ σου (Γ.Λαβράνος-Κ.Κολυβιάρης)
( Columbia - SCDG 3988 – 1971)

46) α)Ο Παντελής * (Α.Κατινάρης-Η.Παπασιδέρης)
β) Η γειτονιά μου (Α.Κατινάρης-Η.Παπασιδέρης)
( Columbia - SCDG 4002 – 1971)

47) α)Μια παρένθεση και μόνο (Γ.Χατζηνάσιος-Ν.Βρεττός)
β) Ο καθρέφτης (Γ.Χατζηνάσιος-Ν.Βρεττός)
( Columbia - SCDG 4048 – 1971)

48) α)Μια βραδιά του Μαγιού (Γ.Σπανός- Λ.Παπαδόπουλος)
β) Μες τη νύχτα αυτή (Γ.Σπανός- Λ.Παπαδόπουλος)
( Columbia - SCDG 4052 – 1971)

49) α)Μες τη νύχτα αυτή (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
β) Μια Δευτέρα-Μια Τρίτη (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
( Columbia - SCDG 4055 – 1971)

50) α) Νυχτερινές ιστορίες (Γ.Ζαμπέτας-Δ.Χριστοδούλου)
β) Ρωμιός αγάπησε ρωμιά (Γ.Ζαμπέτας-Ξ.Φιλέρης)
(ΗΜ V - 7 PG 3966 – 1971)

51) α) Μη λυπηθείς (Γ.Ζαμπέτας-Αλ.Καγιάντας)
β) Τελευταία αγάπη (Γ.Ζαμπέτας-Σ.Κόκοτας)
(ΗΜ V - 7 PG 3981 – 1971)

52) α) Δεν ήταν από σύννεφο (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
β) Δεν το μπορείς (Γ.Σπανός-Λ.Παπαδόπουλος)
(ΗΜ V - 7 PG 8001 – 1971)

53) α) Έτσι είναι η ζωή (Α.Κατινάρης-Γ.Κιούρκας)
β) Περπατήσαμε στο κρύο * (Α.Κατινάρης-Ηρ.Παπασιδέρης)
(ΗΜ V - 7 PG 8028 – 1971)

54) α) Αν ήταν όνειρο (Λ.Μαρκέας-Θ.Σοφός)
β) Και σήμερα και αύριο (Λ.Μαρκέας-Θ.Σοφός) Γρηγόρης Μπιθικώτσης
(ΗΜ V - 7 PG 8066 – 1971)

55) α)Χωρίς μιλιά (Της νύχτας το κριτήριο) (Α.Ρεπάνης-Ελ.Λιάκου)
β) Το μελισσάκι (Α.Ρεπάνης-Μ.Γαβριηλίδης)
( Columbia - SCDG 4063 – 1972)

56) α) O παλιάτσος (Μ.Χριστόπουλος-Σ.Καπίρης)
β) Γελάτε με τον πόνο μου * (Μ.Χριστόπουλος-Σ.Καπίρης)
(ΗΜ V - 7 PG 8109 – 1972)

57) α) Το θέμα είναι να την βρω (Γ.Ζαμπέτας-Ξ.Φιλέρης)
β) Χαλάλι σου (Γ.Ζαμπέτας-Αλ.Καγιάντας)
(ΗΜ V - 7 PG 8125– 1972)

58) α)Εγώ ξηλώθηκα, εσύ μπαλώθηκες (Γ.Χατζηνάσιος-Κ.Ρουβηνέτης)
β) Η χειρότερη λύση (Γ.Χατζηνάσιος-Ν.Βρεττός)
( Columbia - SCDG 4093 – 1973)

59) α)Δυο λόγια ψεύτικα (Γ.Χατζηνάσιος-Τ.Οικονόμου)
β) Σ’ αγάπησα για μια φορά (Γ.Χατζηνάσιος-Σ.Τηλιακού)
( Columbia - SCDG 4109 – 1973)

60) α)Στο μαγαζάκι του Μηνά (Λ.Κηλαηδόνης-Ν.Γκάτσος)
β) Πειραιωτάκια (Λ.Κηλαηδόνης-Ν.Γκάτσος)
( Columbia - SCDG 4116 – 1973)

61) α)Ιστορία του μπεκρή (Γ.Χατζηνάσιος-Γ.Κανελλόπουλος)
β)Ο τρόπος που σ’αγάπησα (Γ.Χατζηνάσιος-Γ.Βρούβας)
( Columbia - SCDG 4141– 1973)

62) α)Θα ’ρθει μια μέρα να πονάς (Απ.Χατζηχρήστος)
β) Στα Υδρέικα (διασκευή Αν.Κατινάρης)
( Columbia - SCDG 4153 – 1973)

63) α)Να ’χα τα χρόνια σου (Γ.Χατζηνάσιος-Γ.Κανελλόπουλος)
β) Ας τους να λένε (Γ.Χατηνάσιος-Γ.Κανελλόπουλος)
( Columbia -Ε mi -70402 – 1973)

64) α) Ρίξε άγκυρα (Γ.Κατσαρός-Πυθαγόρας)
β) Κουτοπόνηρο (Γ.Κατσαρός-Πυθαγόρας)
(ΗΜ V - 7 PG 8152 – 1973)

65) α) Λίζα (Γ.Μπιθικώτσης-Κ.Βίρβος)
β) Λαβ-Στόρυ (Γ.Μπιθικώτσης-Κ.Βίρβος)
(ΗΜ V - 7 PG 8204 – 1974)

66) α)H αγάπη μας απόψε τέλειωσε (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Νιόβη (Ευ.Πιτσιλαδής- Γ.Κιούρκας)
( Columbia -Ε mi -70417 – 1974)

67) α)Κι εν τω μεταξύ (Αντ.Κατινάρης-Θ.Σοφός)
β) Πού πας μες στη νύχτα (Αντ.Κατινάρης-Θ.Σοφός)
( Columbia -Ε mi -70428 – 197 4 )

68) α)Αποφάσισα (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
β) Αυτό δεν θα’ ναι τρέλα (Ευ.Πιτσιλαδής-Γ.Κιούρκας)
( Columbia -Ε mi -70460 – 1975)

69) α)Γιε μου, γιε μου (Α.Καλδάρας-Λ.Παπαδόπουλος)
β) Όσα γίναν λησμόνα τα (Α.Καλδάρας-Λ.Παπαδόπουλος)
( Columbia -Ε mi -70546 -1977)

70) α)Θα θυμάσαι το Σταμάτη (Σ.Ζαφειρίου-Γ.Κανελλόπουλος)
β) Ναντίν (Σ.Ζαφειρίου-Γ.Κανελλόπουλος)
( Columbia -Ε mi -70561 -1979)

- Οι αφηγήσεις του Σταμάτη Κόκοτα, και κάποια από τα βιογραφικά στοιχεία προέρχονται από συνέντευξή του στο Γιώργο Τσάμπρα για Το Χρυσό Άλμπουμ του Ζάπινγκ (1996)
- Κ.Ματσούκας-Κ.Διαμαντής - Κατάλογοι 45 Στροφών Ελληνικής Δισκογραφίας Columbia - His master s voice 2009
- Ιωάννα Κλειάσιου Γιώργος Ζαμπέτας-Βίος & Πολιτεία (εκδόσεις Ντέφι 1997)
- Δήμητρα Γαλάνη 1969-1999 Εφ’ Όλης Της Ύλης (επιμέλεια Δήμητρα Γαλάνη, Γιώργος Τσάμπρας, Πέτρος Παράσχης – Universal 2000)
- Πέτρος Δραγουμάνος «Κατάλογος ελληνικής δισκογραφίας»

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τους φίλους Σιδερή Πρίντεζη, δημοσιογράφο & ραδιοφωνικό παραγωγό και Νίκο Παπανικήτα, ερευνητή της ελληνικής μουσικής για τη βοήθειά τους και το Θόδωρο Χαϊκάλη για την τεχνική επεξεργασία των εξωφύλλων των lp’s.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!