Γιώργος Χατζηθωμάς - Ο μπουζουξής του Μεγάλου Ερωτικού

Ο Γιώργος Χατζηθωμάς ήταν ένα από τα 3-4 μπουζούκια του Μάνου Χατζιδάκι στην Αμερική.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
17/03/2011
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
Καμία εκδήλωση
Από τη, σχετικά, νεότερη γενιά μπουζουξήδων (μαζί με τον Φώτη Γκόνη και τον Δημήτρη Ντότη) που ξεχώρισαν πέρα απ’ τον Ατλαντικό.

Μια από τις πρώτες του εμφανίσεις ήταν στα μέσα της δεκαετίας του ’60 με το συγκρότημα του Αρμένη Eddie Mekjian. Ξεκίνησε μικρός γι αυτό τον φώναζαν και Γιωργάκη. Στη συνέχεια δούλεψε πολύ στα πάλκα και τους δίσκους με τον Γιάννη Παλαιολόγου συνοδεύοντας τον Μανώλη Αγγελόπουλο κ.ά. Για χρόνια, έπαιξε μ’ ένα βασικό συγκρότημα στο οποίο συμμετείχαν, εκτός από τον Παλαιολόγου, την περίοδο που βρέθηκε στην Αμερική (1967-1970), ο Στέλιος Κορσαβίδης, ακορντεονίστας του Γαβαλά και του Καζαντζίδη, που ακόμη ζει εκεί, ο πιανίστας και οργανίστας Τζέρυ Γιαννάτος, ο ντράμερ Μιχάλης Κολλιδάς, ο μπασίστας Λου Μαυρογιάννης ή Μαύρος και κατά διαστήματα γκεστ σολίστες όπως ο βιολονίστας Fred Elias, ο κλαριντζής Παναγιώτης Χαλιγιάννης κ.ά.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο Γιώργος Χατζηθωμάς ήρθε μόνιμα στην Ελλάδα και ήταν ο μπουζουξής που, τελικά, χρησιμοποίησε ο Χατζιδάκις, έστω κι αν η συμμετοχή του ήταν μικρή ή συμβολική στον Μεγάλο Ερωτικό! Ακόμη, έγραψε μουσική και τραγούδια σε στίχους του Πυθαγόρα για την ταινία Τι Κάνει Ο Άνθρωπος Για Να Ζήσει (1971) σε σενάριο Αλέκου Σακελλάριου και σκηνοθεσία Γιώργου Παπακώστα. Προηγουμένως, το 1970, είχε κάνει στην Αμερική και τον μοναδικό προσωπικό μεγάλο δίσκο του με επανεκτελέσεις σε τραγούδια της εποχής, αλλά, και με κάποιες δικές του οργανικές συνθέσεις. Ακούγοντας τον, τολμώ να εκφράσω, κάπως παρακινδυνευμένα, ίσως, την εικασία ότι βοήθησε σε αυτόν με κάποιες ιδέες του ο Μάνος Χατζιδάκις.

Για παράδειγμα, η χρήση του horpsichord ή harpsichord, ενός είδους πιάνου με αναγεννησιακό ήχο, του μεταλόφωνου κ.λ.π δηλώνουν ενορχηστρωτικές πινελιές Χατζιδακικής αντίληψης. Η αίσθηση μου αυτή περί την Χατζιδάκεια ηχητική αύρα (ακούστε την εισαγωγή από το Πρωινό στα νησιά) ενισχύεται, βεβαίως, και από το γεγονός ότι ο Χατζιδάκις έδωσε το παρών υπογράφοντας το σημείωμα του δίσκου:

«Εκείνο που χαρακτηρίζει τον Γεώργιο Χατζηθωμά και τον κάμει να ξεχωρίζει από τους άλλους, δεν είναι μόνο ο θαυμαστός τρόπος που παίζει μπουζούκι ή το τραγούδι του, που συνεχίζει την μεγάλη παράδοση των παλαιών γνησίων τραγουδιστών του είδους, αλλά και το ακριβό του γούστο. Όπως παίζει κι όπως τραγουδά. Φανερώνει το πανίσχυρο ένστιχτό του να πατά στεραιά μες στην ψυχή του λαϊκού τραγουδιού και να το αναδιπλώνει χωρίς να καταφεύγει σε φτηνές κι εξωτερικές εντυπώσεις.

Τον εξεχώρισα από την πρώτη στιγμή που τον άκουσα κι είμαι πολύ χαρούμενος σήμερα που ακούω τον πρώτο του αυτόν δίσκο, ξεχωριστό δείγμα της τέχνης του, και που σε κάμει να αισθανθείς ότι ο Γιώργος Χατζηθωμάς είναι κι όλας μια υπεύθυνη και σοβαρή προσωπικότητα του λαϊκού ελληνικού τραγουδιού. Δεν έχω παρά να τον συγχαρώ και να περιμένω με αληθινό ενδιαφέρον κι άλλους του δίσκους».

Τραγούδια:
Πρωινό στα νησιά (Γ. Χατζηθωμά) Ορχήστρα
Το άγαλμα (Μ. Πλέσσα – Λ. Παπαδόπουλου) Γ. Χατζηθωμάς

Ορχήστρα
Μπουζούκι: Γιώργος Χατζηθωμάς, Γιάννης Παλαιολόγου 
Cordovox: Μπιλ Μανιουδάκης 
Πιάνο & Horpsichord: Τζέρυ Γιαννάτος
Φλάουτο: Νίκος Χαλκιάς
Κιθάρα: Πέτρος Χαραμής
Ντραμς: Μπιλ Βαρδαμπίλιας
Μπάσο: Τέντ Κοτσάφτης

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!