σύμφωνα με το έγκυρο και έγκριτο βρετανικό περιοδικό Sight & Sound.
Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις ταινίες μυθοπλασίας, ανάμεσα σε 1000 ντοκιμαντέρ επιλέχτηκαν κατόπιν ψηφοφορίας από μέρους των ειδικών τα 10 σημαντικότερα για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Στην πρώτη θέση με περισσότερες από 100 ψήφους βρέθηκε το «Man With the Movie Camera» του Τζίγκα Βερτόφ (1929), υπογραμμίζοντας την ιστορική σημασία ενός πρωτοποριακού ντοκιμαντέρ.
Αναλυτικότερα η λίστα με τα 10 καλύτερα ντοκιμαντέρ όλων των εποχών:
Man With the Movie Camera του Τζίγκα Βερτόφ (1929)
Shoah του Κλοντ Λανζμάν (1985)
Sans soleil του Chris Marker (1982)
Νύχτα και Καταχνιά του Αλέν Ρενέ (1955)
The Thin Blue Line του Ερολ Μόρις (1989)
Chronique d'un Eté των Ζαν Ρους και Εντγαρ Μοράν (1961)
Ο Νανούκ του Βορρά του Ρόμπερτ Φλάχερτι (1922)
Les Glaneurs et la Glaneuse της Ανιές Βαρντά (2000)
Don't Look Back του Ντ. Α. Πενεμπέικερ (1967)
Grey Gardens των Αλμπερτ και Ντέιβιντ Μέισλς, Ελεν Χόιντ και Μάφι Μέγιερ (1975)
Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις ταινίες μυθοπλασίας, ανάμεσα σε 1000 ντοκιμαντέρ επιλέχτηκαν κατόπιν ψηφοφορίας από μέρους των ειδικών τα 10 σημαντικότερα για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Στην πρώτη θέση με περισσότερες από 100 ψήφους βρέθηκε το «Man With the Movie Camera» του Τζίγκα Βερτόφ (1929), υπογραμμίζοντας την ιστορική σημασία ενός πρωτοποριακού ντοκιμαντέρ.
Αναλυτικότερα η λίστα με τα 10 καλύτερα ντοκιμαντέρ όλων των εποχών:
Man With the Movie Camera του Τζίγκα Βερτόφ (1929)
Shoah του Κλοντ Λανζμάν (1985)
Sans soleil του Chris Marker (1982)
Νύχτα και Καταχνιά του Αλέν Ρενέ (1955)
The Thin Blue Line του Ερολ Μόρις (1989)
Chronique d'un Eté των Ζαν Ρους και Εντγαρ Μοράν (1961)
Ο Νανούκ του Βορρά του Ρόμπερτ Φλάχερτι (1922)
Les Glaneurs et la Glaneuse της Ανιές Βαρντά (2000)
Don't Look Back του Ντ. Α. Πενεμπέικερ (1967)
Grey Gardens των Αλμπερτ και Ντέιβιντ Μέισλς, Ελεν Χόιντ και Μάφι Μέγιερ (1975)