H Coca Cola επαναφέρει την αποτυχημένη συνταγή της

Η ανακοίνωσε προκάλεσε ανησυχία στους φανατικούς της
23/05/2019

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Ogdoo.gr
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το 1984 η Coca-Cola αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα από τον μεγάλο της ανταγωνιστή, την Pepsi Cola, χάνοντας σημαντικό μερίδιο στην αγορά από τις πωλήσεις. Η Pepsi είχε παρουσιάσει στο καταναλωτικό κοινό στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα πολύ έξυπνο τρόπο για να προωθήσει τα αναψυκτικά της.

Με την καμπάνια «Take the Pepsi challenge», η εταιρεία είχε στήσει πάγκους σε διάφορα σημεία των πόλεων και προέτρεπε τους καταναλωτές να δοκιμάσουν τα δύο αναψυκτικά, ένα από κάθε εταιρεία, χωρίς όμως να γνωρίζουν ποιο ήταν Coca-Cola και ποιο ήταν Pepsi. Τα αποτελέσματα, στην πλειοψηφία των δοκιμών, ήταν συντριπτικά υπέρ της Pepsi, με αποτέλεσμα το μερίδιο της Coca-Cola στην αγορά να έχει συρρικνωθεί χαμηλότερα του 24%.

Στην προσπάθεια τους να ανατρέψουν το σκηνικό, οι διοικούντες της Coca-Cola αποφασίζουν να πάρουν την πιο ρηξικέλευθη απόφαση στην ιστορία του πιο διάσημου αναψυκτικού στον κόσμο. Να αλλάξουν την συνταγή μετά από 99 χρόνια.

Η ανακοίνωση πέφτει σαν κεραυνός εν αιθρία στους καταναλωτές, που αδυνατούν να πιστέψουν πως κάτι τέτοιο μπορεί ποτέ να συμβεί. Στα πηγαδάκια ανάμεσα στοκ κόσμο κυριαρχούσε μία και μόνο ερώτηση. «Ποιος αλλάζει την συνταγή του καλύτερου αναψυκτικού;».

Η Coca- Cola αποφασίζει το προϊόν της να είναι περισσότερο Pepsi και λιγότερο Coca-Cola. H New Coke όπως θα ονομαζόταν το καινούργιο αναψυκτικό, θα είχε λιγότερο ανθρακικό και θα ήταν πιο γλυκό στην γεύση. Το κουτί του, σε χρώμα έντονο κόκκινο της φωτιάς, μαζί με μία ασημένια λουρίδα κατά μήκος του.

Ηταν τέτοια η αντίδραση του αγοραστικού κοινού και των φανατικών οπαδών της Coka-Cola που τα υπόγεια των σπιτιών γέμισαν με κιβώτια από την πρωτότυπη συνταγή, πριν αυτή αποσυρθεί οριστικά.

Οι διαφημίσεις της New Coke ήταν συνεχόμενες στην τηλεόραση με πρωτοκλασάτους αστέρες όπως ο Μπιλ Κόσμπι και ο πλασματικό ήρωα της εποχής, Μαξ Χέντρουμ.

Η New Coke έμεινε στην ζωή μας για 79 μέρες. Τόσο άντεξε. Μόνο που το πιο αποτυχημένο προϊόν της Coca-Cola έμελλε να είναι και το πιο επιτυχημένο. Την ημέρα που η εταιρεία αποφάσισε να ρίξει τους τίτλους τέλους της New Coke και να αποκαταστήσει την τάξη με την επαναφορά της πρωτότυπης συνταγής, οι πωλήσεις του αυθεντικού αναψυκτικού, εκτινάχθηκαν στα ύψη, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.

Η New Coke δεν έφτασε ποτέ στην Ελλάδα όπως και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, αφού οι αντιπρόσωποι της αρνήθηκαν να την εισάγουν καθώς πίστευαν πως δεν θα έβρισκε ανταπόκριση στους καταναλωτές.

Για πολλά χρόνια η Coca-Cola όπως την γνωρίζουμε έφερε στο πάνω μέρος της συσκευασίας της την λέξη Classic, έτσι ώστε να υπενθυμίζει στον καταναλωτή, πως αυτή ήταν, η πρωτότυπη συνταγή.

Tην Τρίτη 21 Μαϊου, η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφαση της να επαναφέρει, 34 χρόνια αργότερα, το πλέον αμφιλεγόμενο αναψυκτικό της, με αφορμή την σειρά του Netflix, Stranger Things, στην οποία και κάνει την εμφάνιση του, στην τρίτη του σεζόν, που θα προβληθεί τον Ιούλιο.

Η εποχή που διαδραματίζεται η τρίτη σεζόν του Stranger Things, τοποθετείται στο καλοκαίρι του 1985, την ίδια ακριβώς χρονιά που, η Coca-Cola αποφάσισε να λανσάρει την New Coke. Τόσο η ίδια η Coca-Cola όσο και οι δημιουργοί της σειράς, Stranger Things, είναι πεπεισμένοι πως η δεύτερη προσπάθεια θα στεφθεί με επιτυχία.

Η καμπάνια γύρω από την προώθηση της New Coke, η οποία θα βασίζεται στην ίδια συνταγή που χρησιμοποιήθηκε το 1985, θα έχει περιορισμένη χρονική διάρκεια και θα αποτελεί μέρος ενός πακέτου αγοράς. Για να αποκτήσει κανείς το κουτάκι των 330ml της New Coke, θα πρέπει να αγοράσει μαζί, τουλάχιστον δύο εκδόσεις της πρωτότυπης Coka-Cola, στο γυάλινο μπουκάλι των 237ml, με το λoγότυπο της σειράς, Stranger Things.

Η πρώτη μέρα κυκλοφορίας της New Coke θα γίνει την Πέμπτη 23 Μαϊου στις 5 το απόγευμα (μεσάνυχτα ώρα Ελλάδας) από τον ιστότοπο, cokestore.com.

Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Coca-Cola, στην Βόρειο Αμερική, η έμπνευση για επαναφορά στην αγορά της New Coke, προήλθε από το σλόγκαν της τηλεοπτικής σειράς του Netflix,«One summer could change everything». (Ενα καλοκαίρι μπορεί να τα αλλάξει όλα)

Θα πρέπει να αναφερθεί πως μετά την ανακοίνωση για την επιστροφή της New Coke, μετά από περισσότερες από τρεις δεκαετίες, η αντίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δείχνουν την ανησυχία του αγοραστικού κοινού.

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!

ates