Χάρις Αλεξίου - Ακυκλοφόρητες ηχογραφήσεις του BBC

«Φουλ, λοιπόν, ντουγρού και πάμε… στου Κλουβάτου… για πενιές». Και δύο μοναδικές ανέκδοτες ηχογραφήσεις με την Χάρις Αλεξίου!
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
13/01/2012
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
Καμία εκδήλωση

Ένας από τους ωραίους συνθέτες και εκφραστές του λαϊκού τραγουδιού και ύφους της δεκαετίας του ’50 ήταν ο Γεράσιμος Κλουβάτος. Η καταγωγή του ήταν από την Κεφαλονιά, γεννήθηκε, όμως, στον Κινίδαρο της Νάξου, έναν τόπο που έβγαλε αρκετούς παραδοσιακούς οργανοπαίκτες. Σε μικρή ηλικία βρέθηκε στον Πειραιά, στη Χαραυγή. Μπουζούκι έμαθε με δάσκαλο τον Στεφανάκη Σπιτάμπελο. Επαγγελματικά ξεκίνησε παίζοντας πλάι στον Μανώλη Χιώτη, τον Απόστολο Χατζηχρήστο και τον Χάρη Λεμονόπουλο.

Η πρώτη του εμφάνιση σε κέντρο έγινε το 1938 στου «Δερέμπεη» στο Αιγάλεω. Στη δισκογραφία μπήκε αμέσως μετά τον πόλεμο με το τραγούδι «Η ώρα πέρασε» σε στίχους του Χαράλαμπου Βασιλειάδη ή Τσάντα που τραγούδησε ο Δημήτρης Περδικόπουλος και κυκλοφόρησε από την Odeon. Στα επόμενα χρόνια ηχογράφησε και για την Columbia κερδίζοντας αμέσως θέση ανάμεσα στους κεντρικούς συνθέτες της εποχής, γράφοντας με τη Μαρίκα Νίνου, τον Πρόδρομο Τσαουσάκη, τη Στέλλα Χασκήλ, τον Γιάννη Τζιβάνη, τη Ρένα Στάμου, τον Στέλιο Καζαντζίδη, τη Σεβας Χανούμ, τη Ρένα Ντάλλια, τη Μαίρη Λίντα, τη Γιώτα Λύδια, τον Βαγγέλη Περπινιάδη, τον Πάνο Γαβαλά, τον Σπύρο Ζαγοραίο κ.α. Μεγάλη επιτυχία γνώρισε στα 1953-54 με το τραγούδι «Ποτέ τη μάνα μην πικραίνεις» σε στίχους Κώστα Βίρβου και Χρίστου Κολοκοτρώνη που τραγούδησαν η Καίτη Γκρέυ και ο Δημήτρης Ρουμελιώτης. Στη δεκαετία του 50 κατά περιόδους συνεργάστηκε και με τις δύο μεγάλες εταιρείες. Το 1958 έγραψε τη μεγάλη επιτυχία «Άναψε το τσιγάρο».

Έμενε στον Περισσό, κοντά στην Columbia, στις αίθουσες της οποίας βρισκόταν τακτικά για φωνοληψίες. Πέριξ του εργοστασίου εκείνα τα χρόνια υπήρχαν πασίγνωστα κέντρα στα οποία ο Κλουβάτος με τα συγκροτήματά του έγραψε ιστορία. Στου «Θείου» στου Βλάχου, έχοντας μαζί του τα ανερχόμενα αστέρια του λαϊκού τραγουδιού: το νεαρό Στέλιο Καζαντζίδη το 1951, τον Μανώλη Αγγελόπουλο το 1958, αλλά και τον Πάνο Γαβαλά και τον Μιχάλη Μενιδιάτη (τους οποίους και βοήθησε στο ξεκίνημά τους (όπως και αρκετές άλλες σημαντικές φωνές του λαϊκού τραγουδιού) ο οποίος θυμάται:

«Στο πάλκο ανέβηκα για πρώτη φορά, παρά τις έντονες αντιρρήσεις του πατέρα μου, το 1953, στη «Δροσιά» του Δημήτρη Γκίκα στο Μενίδι, όπου εμφανιζόντουσαν ο Μιχάλης Δασκαλάκης, ο Τάκης Μπίνης, ο Γιώργος Λαύκας και ο Γεράσιμος Κλουβάτος. Ένα ωραίο καλοκαιρινό μαγαζί, ένας όμορφος κήπος, όπου όλη η Αθήνα ερχόταν για να διασκεδάσει. Είχε μια γραφικότητα, αφού δίπλα περνούσε το ποταμάκι που πότιζε τα περιβόλια και σχημάτιζε μία λιμνούλα και μπορούσες ν' απλώσεις το χέρι να κόψεις ένα σύκο, ένα ρόδι. Στου «Γκίκα» υπήρχε πλήρης κουζίνα, κρασί, ούζο, μαυροδάφνη, μπύρα, κονιάκ, λικέρ για τις κυρίες. Με τον Κλουβάτο παίξαμε και στο ραδιοφωνικό σταθμό. Πολύ γλυκός άνθρωπος, συνθέτης και μαέστρος, με δυνατά σουξέ. Δικό του ήταν το τραγούδι με το οποίο έκανα το ντεμπούτο μου στην Odeon, το «Θα χτίσω μια καλύβα», αλλά δικό του ήταν και το πρώτο επίσημο τραγούδι που είπα πάνω στο πάλκο».

Ακόμη, έπαιξε στην «Παλόμα», στην «Κομπαρσίτα» και στου «Αλεξανδριανού» στη Νέα Φιλαδέλφεια. Στο «Ζέφυρο», στου «Ξυπολυτάκου» και στην «Χαβάη» στο Νέο Ηράκλειο κ.α. Κέντρα στα οποία έπαιξαν γερά συγκροτήματα, όπως η Σωτηρία Μπέλλου με τον Σπύρο Καλφόπουλο, ο Απόστολος Καλδάρας με τον Τσαουσάκη και τον Γαβαλά και βεβαίως ο Γ. Κλουβάτος με τον Καζαντζίδη, την Κ. Γκρέυ κ.ά. Αυτή η κατάσταση με τα μπουζούκια, στην εν λόγω περιοχή, ουσιαστικά τελείωσε με το τέλος της δεκαετίας του ’50. Ακόμη, εργάστηκε στο κέντρο «Παράδεισος» στου Ζήρου, στην οδό Θηβών. Στα 1956 ένα από τα τραγούδια που έδιναν ανάγλυφα το κλίμα της εποχής με τις πενιές του Γεράσιμου (Μάκη) Κλουβάτου ήταν το « Βάλε μπρος Σωφέρ τ’ αμάξι » για την ηχογράφηση του οποίου, απουσία ηχητικών εφέ, «επιστρατεύτηκε» η μοτοσυκλέτα ενός μουσικού, η οποία πέρασε το κατώφλι του στούντιο της Columbia και πήρε μπρος για τις ανάγκες του τραγουδιού! Το τραγούδησαν ο Β. Περπινιάδης και η Β. Γκίκα ενώ στην πρόζα του ακουγόταν και ο Κλουβάτος με το μάγκικο τρόπο του.

Β. Γκίκα: «Τι θα γίνει Μάκη, θα πάμε πουθενά σήμερα
Γ. Κλουβάτος: «Και δεν πάμε ρε κορίτσι μου, το κορόιδο κάνεις; Σωφέρ! Βάλε μπρος τ’ αμάξι». (ήχος μοτοσυκλέτας)
Β. Περπινιάδης: «Φουλ, λοιπόν, ντουγρού και πάμε… στου Κλουβάτου… για πενιές».

Ο Γεράσιμος Κλουβάτος εκτός από συνθέτης πρώτης γραμμής, μιας και τα χρόνια εκείνα υπήρξε ισότιμος των μεγάλων του λαϊκού τραγουδιού, με τους περισσότερους από τους οποίους υπήρξε φίλος και συνεργάτης, ήταν και καλός μπουζουξής. Ως εκτελεστής της Columbia την περίοδο του 1950 έπαιξε μπουζούκι σε δεκάδες φωνοληψίες μαζί με τον Βασίλη Τσιτσάνη («Καίγομαι-καίγομαι»), τον Γιάννη Παπαϊωάννου («Ήθελα να ‘μουνα πασάς», «Είμαστε φίλοι», «Έννοια σου, έννοια σου», «Ο φυλακισμένος», «Μάτωσε-μάτωσε»), τον Γιάννη Τατασόπουλο («Κυνηγημένος από τους νόμους», «Κι εγώ που θυσιάστηκα», «Πλήγωσέ με, όσο θέλεις»), τον Απόστολο Καλδάρα («Το στεφάνι πετώ μες στη φωτιά», «Δεν ζούμε εμείς οι μάγκες», «Η κατάρα της μάγισσας», «Θέλω βαριά να κοιμηθώ»), τον Σπύρο Καλφόπουλο («Ένας μάγκας στο Βοτανικό», «Βύθισε μου το μαχαίρι») εξαιρετικά λαϊκά τραγούδια και ιστορικές ηχογραφήσεις, και, ακόμη, με τους: Ανέστη Αθανασίου, Γιαννάκη Αγγέλου, Βασίλη Σπηλιόπουλο, Μάρκο Μιχαλά, Πάνο Γαβαλά, Σταύρο Τζουανάκο κ.α.

Το 1958 πήγε στην Αμερική όπου και έμεινε μέχρι το 1962. Κυρίως, δούλεψε στο Σικάγο, στη Νέα Υόρκη και στη Βαλτιμόρη. «Τον περισσότερο καιρό, όμως, τον διέθεσε για τη διασκέδαση των αστέρων του Χόλλυγουντ. Από τα κέντρα που εμφανιζόταν πέρασαν ο Μάρλον Μπράντο, ο Γκρέγκορυ Πεκ, η Σίρλευ Μακλέην, η Όντρει Χέμπορν, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και πολλές άλλες διασημότητες της Μέκκας του κινηματογράφου» (από δημοσίευμα στον περιοδικό τύπο της εποχής). Γυρίζοντας από την Αμερική προσπάθησε να ενταχτεί και πάλι στο δυναμικό του τραγουδιού και να γράψει τραγούδια στο νέο ύφος του λαϊκού τραγουδιού, που, όμως, δεν είχε σχέση με το τραγούδι που υπηρέτησε εκείνος και, κυρίως, με το κλίμα που υπήρχε στην παλιότερη δισκογραφία. Τα ήθη είχαν αλλάξει. Το 1967 αποσύρθηκε και παρέδιδε μαθήματα μπουζουκιού στο σπίτι του στον Περισσό, όπου και έζησε μέχρι και το τέλος της ζωής του. Στη δεκαετία του ’70 έκανε και τις τελευταίες ζωντανές εμφανίσεις του, μαζί με άλλους παλιούς μουσικούς, στις ρεμπέτικες βραδιές που οργάνωσε και παρουσίασε ο Τάσος Σχορέλης , στη «Ρεμπέτικη ανθολογία» του οποίου, μεταξύ άλλων, υπάρχει μια ιδιόχειρη επιστολή του Στέλιου Καζαντζίδη από την περίοδο που υπηρετούσε τη θητεία του στη Μακρόνησο και από την οποία φαίνεται ο σεβασμός και η αναγνώριση, εκ μέρους του, προς τον Κλουβάτο και τα τραγούδια του. Άλλωστε, η πρώτη περίοδος του Καζαντζίδη οφείλει πολλά εκτός από τον Γιάννη Παπαϊωάννου, στον Στέλιο Χρυσίνη, στον Χρίστο Κολοκοτρώνη και στον Γεράσιμο Κλουβάτο, που, παρά την αλλοτινή δύναμή του και την αξία του ως λαϊκός καλλιτέχνης, έφυγε από τη ζωή σχεδόν ξεχασμένος, στις 31 Μαρτίου του 1979 σε ηλικία 65 ετών.


Υ.Γ. Ο μοναδικός δίσκος πορτρέτο του συνθέτη κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 σε ανεξάρτητη παραγωγή και όχι από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάστηκε χρόνια και τους χάρισε μεγάλες επιτυχίες. Γνωρίζω πολλές περιπτώσεις δημιουργών που έτρεχαν στις εταιρείες, σχεδόν παρακαλώντας, για να τους ξαναβγάλουν τα παλιά τους τραγούδια, στην εποχή των μεγάλων δίσκων, αλλά εκείνες αδιαφορούσαν. Και όταν κάποιος μερακλής ιδιώτης (όπως στην περίπτωση του εν λόγω δίσκου) πλήρωνε, όχι και λίγα χρήματα τότε, για να τιμήσει κάποια παλιά δόξα επανεκδίδοντας ορισμένα από τα παλιά, χαμένα και θαμμένα τραγούδια, οι εταιρείες έκαναν χρήση των νομικών δικαιωμάτων τους προκειμένου να αποσυρθεί ο δίσκος, όχι, βεβαίως, για να τιμήσουν εκείνες τον δημιουργό, με σωστό και επίσημο τρόπο (γιατί τότε θα είχαν εκτός από τη νομική και την ηθική δικαίωση), αλλά για να τον ξαναρίξουν στη λήθη της ιστορίας και τον βιολογικό και καλλιτεχνικό μαρασμό.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ

Ο κατάλογος συντάχτηκε βάσει των στοιχείων και της γραμματικής των παλιών δίσκων.

78 ΣΤΡΟΦΕΣ 1947-1959
ODEON GA -
PARLOPHONE B -
HIS MASTERS VOICE AO -
COLUMBIA DG -

1947
GA-7372 Η ΩΡΑ ΠΕΡΑΣΕ (Χ. Ταμβάκης) Δημήτρης Περδικόπουλος

1948
GA-7449 ΤΟ ΠΥΡΟΦΑΝΙ (Χ. Βασιλειάδης) Σούλα Πασαλάρη, Γιάννης Σταμούλης
GA-7449 ΕΛΑ ΜΑΖΥ ΜΟΥ Σ. Πασαλάρη, Γ. Σταμούλης

1951
AO-2995 ΚΑΙΓΟΜΑΙ-ΚΑΙΓΟΜΑΙ Πρ. Τσαουσάκης
AO-5011 ΠΟΝΕΣΑ ΜΕΣ’ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ Μ. Νίνου
AO-5011 ΜΑΣ ΧΩΡΙΣΑΝ ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΕΣ Σουζάνα Λαζαρίδου, Νίκος Καλλέργης, Νίκος Βούλγαρης
AO-5031 ΕΣΒΥΣΑ-ΕΣΒΥΣΑ Πρ. Τσαουσάκης
AO-5031 ΜΕΣ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΣΕΝΑ Πρ. Τσαουσάκης, Ρ. Ντάλλια
GA-7620 ΚΑΙΓΟΜΑΙ-ΚΑΙΓΟΜΑΙ Στέλλα Χασκήλ, Τάκης Μπίνης (2η εκτέλεση)
B-74232 ΣΑΠΙΟ ΣΑΝΙΔΙ ΠΑΤΗΣΑ Σούλα Καλφοπούλου, Τ. Μπίνης, Γ. Σταμούλης

1952
AO-5049 ΑΝΘΡΩΠΕ ΓΛΕΝΤΑ ΤΗ ΖΩΗ Πρ. Τσαουσάκης, Μ. Γρίλλη
AO-5049 ΤΟ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟ ΒΛΕΜΜΑ Πρ. Τσαουσάκης, Ρ. Στάμου
AO-5064 Ο ΥΠΟΔΙΚΟΣ Πρ. Τσαουσάκης, Ρ. Στάμου
AO-5064 ΚΑΘΕ ΣΠΙΤΙ ΚΙ ΕΝΑΣ ΠΟΝΟΣ Πρ. Τσαουσάκης, Ρ. Στάμου, Ν. Καλλέργης
AO-5080 ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΑ Ι. Τζιβάνης, Σ. Λαζαρίδου
AO-5087 ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΦΟΥΣΤΑΝΙ Ρ. Ντάλλια, Ν. Καλλέργης, Ν. Βούλγαρης
AO-5087 ΕΞΩ ΦΤΩΧΕΙΑ Δ. Ρουμελιώτης, Ν. Γιαννοπούλου, Γ. Λυκούδης
DG-6949 ΠΟΙΟΣ ΠΕΡΠΑΤΑ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ Ρ. Στάμου, Ν. Καλλέργης, Ν. Βούλγαρης
DG-6956 ΠΩΣ ΒΑΣΑΝΙΖΟΜΑΙ Πρ. Τσαουσάκης, Ρ. Στάμου
DG-6956 ΒΑΛΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ Πρ. Τσαουσάκης, Ρ. Στάμου
DG-6971 ΤΟ ΜΑΡΑΖΙ Πρ. Τσαουσάκης, Αφρούλα
DG-6972 ΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΙΟΥ ΤΟ ΠΑΛΑΜΙΔΙ Ι. Τζιβάνης, Σουζάνα
DG-6985 ΑΧ! ΑΧ! ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑ Πρ. Τσαουσάκης, Αφρούλα
DG-6985 ΠΑΕΙ ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ Δ. Ρουμελιώτης, Ι. Τατασόπουλος
DG-7001 Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ (ΜΙΑ ΜΑΝΝΑ ΚΛΑΙΕΙ) Στ. Καζαντζίδης, Ζωή Γαβαλά

1953
DG-7001 ΜΕ ΜΙΑ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΣΣΑ (Χρ. Κολοκοτρώνης) Δ. Ρουμελιώτης, Στ. Καζαντζίδης
DG-7021 ΕΧΟΥΜΕ ΚΕΣΑΤΙ Μιράντα, Δ. Ρουμελιώτης, Ν. Βούλγαρης
DG-7021 ΠΑΣΟΥΜΑΚΙΑ ΚΕΝΤΗΜΕΝΑ Μ. Γρίλλη, Ι. Τζιβάνης
DG-7031 ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΑΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ Ι. Τζιβάνης, Μ. Γρίλλη
DG-7031 ΤΟ ΑΝΗΛΙΚΟ Στ. Καζαντζίδης, Μ. Γρίλλη
DG-7042 ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΕΓΩ ΓΙΑ ΠΑΝΤΡΕΙΑ Στ. Καζαντζίδης, Δ. Ρουμελιώτης
DG-7042 Μ’ ΕΚΑΨΕΣ ΜΕ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΣ Στ. Καζαντζίδης, Βιολέττα
AO-5098 ΑΤΣΙΓΓΑΝΕΣ ΜΕΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΑ Ι. Τζιβάνης, Μ. Γρίλλη
AO-5103 ΒΥΘΙΣΕ ΜΟΥ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ Στ. Καζαντζίδης, Μ. Γρίλλη
AO-5111 ΟΤΙ ΚΑΝΩ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ Ι. Τζιβάνης, Μ. Γρίλλη
AO-5126 ΟΛΑ ΕΔΩ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ Στ. Καζαντζίδης, Μ. Γρίλλη
AO-5126 ΜΟΙΡΑ ΜΟΥ Μ’ ΕΧΕΙΣ ΜΙΣΗΣΕΙ Στ. Καζαντζίδης, Μ. Γρίλλη
AO-5151 ΠΟΤΕ ΤΗ ΜΑΝΝΑ ΜΗΝ ΠΙΚΡΑΙΝΗΣ (Χρ. Κολοκοτρώνη – Κ. Βίρβου) Κ. Γκρέυ, Δ. Ρουμελιώτης
AO-5151 ΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΟΣ Πρ. Τσαουσάκης, Μ. Γρίλλη
DG-7240 Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΜΟΥ ΘΑΣΑΙ Ι. Τζιβάνης, Μ. Γρίλλη (κυκλοφορία 1956)

1954
AO-5166 ΜΟΝΑΧΑ ΕΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣΕΙ Τρίο Τέμπο
AO-5166 ΤΟ ΣΤΟΛΙΔΙ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ Κ. Γκρέυ, Δ. Ρουμελιώτης
AO-5175 ΠΑΛΗΟΖΩΗ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙΣ Στ. Καζαντζίδης, Βιολέττα
AO-5175 ΒΑΣΤΑ ΠΟΝΕΜΕΝΟ ΜΟΥ ΚΟΡΜΙ Ι. Τσομίδης, Κ. Γκρέυ
AO-5197 ΟΤΑΝ ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΜΟΥ ΘΑ ΣΤΑΞΗ Πρ. Τσαουσάκης, Μ. Γρίλλη
AO-5197 ΜΕΙΝΕ ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΖΗΤΩ Κ. Γκρέυ
AO-5219 ΤΙ ΕΦΤΑΙΞΑ Γ. Λύδια, Δ. Ρουμελιώτης
AO-5219 ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΡΑ Γ. Λύδια, Στρ. Ατταλίδης
GA-7752 ΠΟΤΕ ΤΗ ΜΑΝΝΑ ΜΗΝ ΠΙΚΡΑΙΝΗΣ (Χρ. Κολοκοτρώνη – Κ. Βίρβου) Άννα Χρυσάφη, Αθανάσιος Ευγενικός (2η εκτέλεση)
DG-7059 ΑΠ’ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΚΡΥΑ Κ. Γκρέυ, Ι. Κυριαζής, Δ. Ρουμελιώτης
DG-7059 ΠΑΨΤΕ ΝΑ ΚΛΑΙΤΕ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ Πρ. Τσαουσάκης
DG-7086 ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΝΑ ΠΩ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΜΟΥ Κ. Γκρέυ
DG-7086 ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΙΚΟ Κ. Γκρέυ, Έλενα
DG-7103 ΟΠΟΙΟΣ ΠΟΛΛΑ ΕΧΕΙ ΒΑΣΑΝΑ Γ. Λύδια, Δ. Ρουμελιώτης
DG-7103 ΚΑΠΟΙΑ ΦΩΝΗ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ Γ. Λύδια, Στρ. Ατταλίδης

1955
GA-7859 ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΜΑΝΝΑ ΑΝΑΣΤΕΝΑΖΕΙ Ρούλα Γιαννουλάτου, Ευάγγελος Σοκορέλης
GA-7859 ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΩ ΜΠΟΕΜΙΚΑ Στέλιος Σουγιουλτζής, Βούλα Γκίκα
GA-7883 ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΑΓΓΕΛΩ, ΓΕΙΑ ΣΟΥ Γ. Μπλανά, Β. Γκίκα, Ρ. Γιαννουλάτου
GA-7883 ΣΗΚΩ ΝΑ ΧΟΡΕΨΕΙΣ ΛΙΓΟ Εύα Στυλ, Β. Γκίκα, Ρ. Γιαννουλάτου
GA-7887 ΔΩΣ’ ΤΟΥ, ΔΩΣ’ ΤΟΥ ΝΑΝΙ-ΝΑΝΙ Μαρίκα Νίνου
GA-7887 ΠΑΡΑΠΟΝΑ, ΠΑΡΑΠΟΝΑ Μ. Νίνου, Π. Γαβαλάς, Ρ. Γιαννουλάτου
GA-7908 ΠΑΙΔΕΥΟΜΑΙ Ο ΔΥΣΤΥΧΗΣ Στ. Σουγιουλτζής, Μαίρη Τζιτζιράκη
B-74366 ΤΟ ΠΟΤΗΡΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΡΟΣ Π. Γαβαλάς, Ρ. Γιαννουλάτου
B-74366 ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΘΡΕΦΕΤΕ ΠΑΙΔΙΑ Π. Γαβαλάς, Ρ. Γιαννουλάτου
DG-7163 ΟΙ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ Κ. Γκρέυ, Ι. Κυριαζής, Δ. Ρουμελιώτης

1956
DG-7240 Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΥ ΠΕΝΙΑ Ι. Κουλουκάκης
GA-7908 ΒΑΛΕ ΜΠΡΟΣ ΣΩΦΕΡ Τ’ ΑΜΑΞΙ Β. Περπινιάδης, Β. Γκίκα, Γ. Κλουβάτος, Στ. Σουγιουλτζής, Μ. Τζιτζιράκη
GA-7922 ΜΗ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΓΚΙΟΥΛΕΚΑ Μαίρη Αστέρη, Β. Γκίκα
GA-7922 ΑΤΣΙΓΓΑΝΕΣ Μαρία Στέφενς, Ευάγ. Σοκορέλης
B-74396 ΑΠΟΨΕ ΕΧΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΣΟΥΞΕ Β. Γκίκα, Ευάγ. Σοκορέλης
B-74396 ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΑΣΗ ΤΑ ΞΕΝΑ Ευάγ. Σοκορέλης, Β. Γκίκα

1957
GA-7932 Η ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΑ Ζωή Νάχη
GA-7932 ΑΡΓΑ ΤΡΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ Μαρία Στέφενς, Ευάγ. Σοκορέλης
B-74420 Η ΜΑΝΝΑ ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΕΝΙΕΤΑΙ Π. Γαβαλάς, Β. Γκίκα
B-74420 ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ ΤΟ ΜΑΛΑΜΑ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ Π. Γαβαλάς, Β. Γκίκα
B-74440 ΣΑΝ ΣΕ ΔΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΗΣ ΜΠΑΜ Σπ. Ζαγοραίος, Β. Γκίκα, Ζωή Ζαγοραίου
B-74440 ΜΕ ΙΔΡΩΤΑ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟ ΨΩΜΙ Σπ. Ζαγοραίος, Σούλα Κυρμεζή

1958
GA-8016 Η ΜΠΑΝΑΝΑ Σεβάς Χανούμ, Σπ. Ζαγοραίος, Αντ. Μουστάκας
GA-8016 ΤΟ ΚΟΥΡΕΛΙ Σεβάς Χανούμ, Σπ. Ζαγοραίος
GA-8026 ΓΟΡΓΟΝΑ ΤΗΣ ΞΗΡΑΣ (Ηλ. Μεγαλούδη) Β. Περπινιάδης, Σπ. Ζαγοραίος
GA-8026 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ (Ηλ. Μεγαλούδη) Σπ. Ζαγοραίος, Φ. Δερμιτζόγλου
B-74440 ΑΝΑΨΕ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ Σπ. Ζαγοραίος, Γ. Ανδρεάδου
B-74440 ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ Σπ. Ζαγοραίος, Γ. Ανδρεάδου, Σπ. Καλφόπουλος
B-74464 ΦΤΩΧΟΠΑΙΔΟ ΚΙ ΑΡΧΟΝΤΟΠΟΥΛΑ Σπ. Ζαγοραίος
B-74482 ΕΧΩ ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Σπ. Ζαγοραίος, Ο. Ανδρεάδου
B-74482 ΚΑΙ ΣΙΔΕΡΟ ΝΑ ΗΜΟΥΝΑ Σπ. Ζαγοραίος, Ο. Ανδρεάδου
AO-5509 ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟ ΧΑΡΤΙ Κ. Γκρέυ, Σπ. Ευσταθίου
AO-5509 ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ Μ. Αγγελόπουλος
DG-7412 ΑΝΑΨΕ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ Κ. Γκρέυ (2η εκτέλεση)

1959
GA-8046 ΑΣΕ ΜΕ ΝΑ ΣΕ ΦΙΛΗΣΩ Μαίρη Λίντα, Σπ. Ζαγοραίος (ταυτόχρονα ηχογραφήθηκε και με την Έλσα Λάμπο και τον Σπύρο Ζαγοραίο και κυκλοφόρησε στην Aμερική σε δίσκο Linerty)
GA-8046 ΔΥΟ ΠΟΝΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ Μαίρη Λίντα
GA-8054 ΓΙΟΥΛΑΛΑΜ Μαίρη Λίντα
GA-8054 ΟΤΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Μαίρη Λίντα
B-74514 ΘΑ ΧΤΙΣΩ ΜΙΑ ΚΑΛΥΒΑ Μιχάλης Καλογράνης
B-74514 ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΓΑΠΗΣΑ (ΣΑΝ ΣΚΥΛΑΚΙ) Σπ. Ζαγοραίος

45 ΣΤΡΟΦΕΣ 1961-1966
COLUMBIA (SCDG)
HIS MASTER’S VOICE (7PG)

1961
7PG 3008 ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ ΤΣΙΓΓΑΝΑ Γ. Λύδια, Χρηστάκης
7PG 3008 ΑΛΟΜΑ Γ. Λύδια, Χρηστάκης

1963
7PG 3313 ΧΙΛΙΟΙ ΚΑΫΜΟΙ ΣΑΝ ΚΕΡΑΥΝΟΙ Μιχ. Μενιδιάτης, Ρ. Κούρτη, Μ. Χιώτης
7PG 3313 ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ Γ. Λύδια
7PG 3342 ΕΦΥΓΕΣ ΚΑΙ Σ’ ΕΧΑΣΑ (Γ. Κονιτόπουλου) Μιχ. Μενιδιάτης, Σοφ. Κολλητήρη
7PG 3342 ΑΓΑΠΗ ΖΗΛΕΙΑ ΠΟΝΟΣ Π. Πάνου
7PG 3354 ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ Στρ. Διονυσίου, Μ. Χιώτης
7PG 3354 ΚΕΝΝΕΝΤΥ Μιχ. Μενιδιάτης, Β. Γκίκα
7PG 3359 ΓΥΡΙΣΕ ΞΑΝΑ, ΓΥΡΙΣΕ ΞΑΝΑ Γ. Ξηρός, Ρ. Κούρτη, Μ. Χιώτης

1964
7PG 3359 ΗΤΑΝ ΣΦΑΛΜΑ ΜΟΥ ΒΑΡΥ (Σαρ. Τσιλιβερδή) Μιχ. Μενιδιάτης, Σοφ. Κολλητήρη
7PG 3372 Η ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΠΟΥΛΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑ Μιχ. Μενιδιάτης, Β. Μοσχολιού
7PG 3372 ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΝΑ ΠΗΓΕΣ Π. Γαβαλάς, Ρ. Κούρτη
7PG 3423 ΑΣΕ ΜΕ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΜΟΥ Απ. Νικολαϊδης, Β. Γκίκα
7PG 3423 ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΛΑΤΙΑ (Γ. Κονιτόπουλου) Μιχ. Μενιδιάτης, Β. Γκίκα
7PG 3512 ΠΕΣ ΜΟΥ ΤΙ ΣΟΥ ΖΗΛΕΨΑ (Θ. Γελαδάκη) Γ. Ξηρός, Β. Γκίκα
7PG 3512 ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟ (Π. Αλαφούζου) Γ. Λύδια
SCDG 3332 ΔΩΣΕ ΤΟΠΟ ΣΤΗΝ ΟΡΓΗ Ρ. Κούρτη, Μ. Χιώτης
SCDG 3332 ΑΓΑΠΑ ΜΕ ΟΣΟ Σ’ ΑΓΑΠΩ Γ. Λύδια, Στρ. Ατταλίδης, Μ. Χιώτης
SCDG 3396 ΧΡΙΣΤΕ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΙΑ (Ν. Δαλέζιου) Μιχ. Μενιδιάτης, Β. Γκίκα
SCDG 3396 Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ (Ν. Δαλέζιου) Θ. Σιναϊδης, Β. Γκίκα
SCDG 3437 ΑΝΑΨΕ ΦΩΤΙΑ Κ. Γκρέυ
SCDG 3437 ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΟΥ ΣΦΙΧΤΑ Απ. Νικολαϊδης, Β. Γκίκα
SCDG 3540 ΕΛΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΣΤΑ ΛΟΓΙΚΑ ΣΟΥ (Γ. Κονιτόπουλου) Μιχ. Μενιδιάτης, Φ. Δημητρίου

1966 (ODEON)
3239 ΠΕΦΤΕΙ ΣΙΓΑΝΗ ΒΡΟΧΟΥΛΑ Σπ. & Ζωή Ζαγοραίου
3239 ΣΑΠΙΟ ΣΑΝΙΔΙ ΠΑΤΗΣΑ Σπ. Ζαγοραίος (2η εκτέλεση)
3311 ΚΑΙΓΟΜΑΙ-ΚΑΙΓΟΜΑΙ Σπ. & Ζωή Ζαγοραίου
3311 ΑΧ! ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ Σπ. & Ζωή Ζαγοραίου

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!