Ο Ray Charles όμως τον Οκτώβρη του 1959 είναι στα καλύτερά του.
Έχει δουλέψει πολύ σαν μουσικός και σαν πρωταγωνιστής, έχει γνωρίσει την επιτυχία κι ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά του σε ένα νέο χρυσοφόρο δισκογραφικό συμβόλαιο απόλυτης σχεδόν καλλιτεχνικής ελευθερίας.
Ο τίτλος του άλμπουμ, τα λέει όλα The Genius of Ray Charles…
Τον αγόρασα καμιά 30 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του. Εγώ ήμουν στα 21 με 22. Άκουγα σαν τρελός, ροκ, μπλουζ, λαϊκά, έντεχνα (αληθινά), τραγουδοποιούς (φουλ Παπάζογλου) μέχρι… Mina, Celentano, Battisti, Caruso και Callas.
Αφορμή ήταν το τελευταίο κομμάτι στη δεύτερη πλευρά του δίσκου 33 στροφών…μοιραία και στο cd. Το γράφω γιατί το ξαναγόρασα και… ψηφιακά.
Come Rain Or Come Shine… Απ’ τ’ αγαπημένα μου ever. Το λάτρευα με τη Billie Holiday… αλλά εδώ ράγισα. Είπα: Am I Blue…
Κι ακούγοντας όλο αυτό το άλμπουμ, το πρώτο του Ray Charles υπό big band ενορχηστρωτική ματιά (χωρίς να το γνωρίζω τότε) συνειδητοποίησα πως στην μουσική, όπως και στην τέχνη και τη ζωή γενικότερα, δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές και στεγανά, όταν υπάρχει το… χάρισμα και η φλόγα του «θέλω να τα πω».
The Genius of Ray Charles δεν περιλαμβάνει τα τρανά singles του «τυφλού σαμάνου». Έχει όμως ατόφια την αλήθεια του κι ας μιλάμε για τη ματιά του σε στιγμές άλλων.
Σαν «μασίφ» ηχογράφημα, ακόμη και στις μέρες μας θεωρείται, ένα απ’ τα καλύτερα όλων των εποχών.
Κρατά «ανάσες» απ’ την ουσία της ρήσης του Charles: «Γεννήθηκα με τη μουσική μέσα μου. Αυτή είναι η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω...»
Έχει δουλέψει πολύ σαν μουσικός και σαν πρωταγωνιστής, έχει γνωρίσει την επιτυχία κι ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά του σε ένα νέο χρυσοφόρο δισκογραφικό συμβόλαιο απόλυτης σχεδόν καλλιτεχνικής ελευθερίας.
Ο τίτλος του άλμπουμ, τα λέει όλα The Genius of Ray Charles…
Τον αγόρασα καμιά 30 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του. Εγώ ήμουν στα 21 με 22. Άκουγα σαν τρελός, ροκ, μπλουζ, λαϊκά, έντεχνα (αληθινά), τραγουδοποιούς (φουλ Παπάζογλου) μέχρι… Mina, Celentano, Battisti, Caruso και Callas.
Αφορμή ήταν το τελευταίο κομμάτι στη δεύτερη πλευρά του δίσκου 33 στροφών…μοιραία και στο cd. Το γράφω γιατί το ξαναγόρασα και… ψηφιακά.
Come Rain Or Come Shine… Απ’ τ’ αγαπημένα μου ever. Το λάτρευα με τη Billie Holiday… αλλά εδώ ράγισα. Είπα: Am I Blue…
Κι ακούγοντας όλο αυτό το άλμπουμ, το πρώτο του Ray Charles υπό big band ενορχηστρωτική ματιά (χωρίς να το γνωρίζω τότε) συνειδητοποίησα πως στην μουσική, όπως και στην τέχνη και τη ζωή γενικότερα, δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές και στεγανά, όταν υπάρχει το… χάρισμα και η φλόγα του «θέλω να τα πω».
The Genius of Ray Charles δεν περιλαμβάνει τα τρανά singles του «τυφλού σαμάνου». Έχει όμως ατόφια την αλήθεια του κι ας μιλάμε για τη ματιά του σε στιγμές άλλων.
Σαν «μασίφ» ηχογράφημα, ακόμη και στις μέρες μας θεωρείται, ένα απ’ τα καλύτερα όλων των εποχών.
Κρατά «ανάσες» απ’ την ουσία της ρήσης του Charles: «Γεννήθηκα με τη μουσική μέσα μου. Αυτή είναι η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω...»