Κώστας Χατζής - Μαρινέλλα: «Ρεσιτάλ»

Ένα ηχητικό ντοκουμέντο, με σχόλια της Σώτιας Τσώτου.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
«Ρεσιτάλ». Τίτλος που αντικατοπτρίζει πλήρως έναν από τους δίσκους - σταθμούς στην ελληνική δισκογραφία. 28 Μαρτίου 1976 και στη μπουάτ «Σκορπιός» στην Πλάκα, το κινητό στούντιο ηχογραφήσεων της Autolab με ηχολήπτη το Γιάννη Σμυρναίο, καταγράφει την ιστορική παράσταση της Μαρινέλλας και του Κώστα Χατζή, που κυκλοφορεί σε τριπλό δίσκο από τη Philips (Polygram) σε παραγωγή του Φίλιππου Παπαθεοδώρου. Οι πωλήσεις ξεπερνούν τις 500.000 αντίτυπα.

Τα τραγούδια των δίσκων:
 
Α' πλευρά: Τραγουδά ο Κώστας Χατζής
1) Θυμάμαι (Μάνος Κουφιανάκης)
2) Γύρω σκοτάδι (Μάνος Κουφιανάκης)
3) Στο σινεμά (Σώτια Τσώτου)
4) Δεν ειμ’ εγώ (Σώτια Τσώτου)
5) Διπλά σ’ αγάπησα (Μάνος Κουφιανάκης)
6) Δεν ήθελα να δίνω (Μάνος Κουφιανάκης)
7) Άνθρωπος είσαι (Μάνος Κουφιανάκης)
8) Σπουδαίοι άνθρωποι αλλά… (Σώτια Τσώτου)
9) Η γη για μένα είναι σπίτι (Σώτια Τσώτου)
10) Συνηθισμένη ιστορία (Σώτια Τσώτου)
11) Κάτω απ’ το σύννεφο (Δημήτρης Χριστοδούλου)
12) Άκουσε ύπνε μου (Δημήτρης Χριστοδούλου)
13) Πικροί καιροί (Ηλίας Λυμπερόπουλος)
14) Ήταν για όλους αδελφός (Γιάννης Λογοθέτης)
15) Εσύ που ήρθες (Ούρσουλα Γιόρντη)
16) Αμήν (Σώτια Τσώτου)
17) Θέλω να πω ένα τραγούδι (Σώτια Τσώτου)
Β' πλευρά: Τραγουδά η Μαρινέλλα (συμμετέχει ο Κώστας Χατζής) 

1) Νεκρό μου όνειρο (Γιάννης Παύλου)
2) Όλος ο κόσμος είσαι συ (Σώτια Τσώτου)
3) Σ’ αγαπώ (Σώτια Τσώτου)
4) Σ’ απαρνήθηκα τρις (Σώτια Τσώτου)
5) Κι ύστερα (Σώτια Τσώτου)
6) Τώρα που στέγνωσαν τα δάκρυά μου (Ηλίας Λυμπερόπουλος)
7) Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει (Σώτια Τσώτου)
8) Όταν το φως της αγάπης θα σβήσει (Σώτια Τσώτου)
9) Γλυκό της νιότης μου πουλί (Σώτια Τσώτου)
10) Πάρε με μαζί σου τσιγγάνε (Σώτια Τσώτου)
11) Η αγάπη όλα τα υπομένει (Σώτια Τσώτου)

Γ' πλευρά: Τραγουδά η Μαρινέλλα

1) Ο γελαστός μου αδερφός (Ηλίας Λυμπερόπουλος)
2) Αν είσαι άνδρας με καρδιά (Ούρσουλα Γιόρντη)
3) Πόσο πικραμένη ειν’ η ματιά σου (Ούρσουλα Γιόρντη)
4) Λεβεντονιός (Ηλίας Λυμπερόπουλος)
5) Και μη ρωτήσεις πια (Σώτια Τσώτου)
6) Η τελευταία σελίδα (Σώτια Τσώτου)

Δ' πλευρά: Τραγουδά ο Κώστας Χατζής 

1) Κάποια μέρα σκεφτόμουνα (Αργυρώ Καλλιγά)
2) Μονολογούμε (Σώτια Τσώτου)
3) Αγαπώ-αγαπώ (Σώτια Τσώτου)
4) Όλη η ζωή είναι υπόθεσις χαμόγελο (Σώτια Τσώτου)
5) Η παλιά Εδέμ (Σώτια Τσώτου)
6) Δέκα εντολές (Σώτια Τσώτου)

Ε' πλευρά: Τραγουδούν η Μαρινέλλα και ο Κώστας Χατζής

1) Η συνείδηση (Ηλίας Λυμπερόπουλος)
2) Καλόβολη ετούτη η βραδιά (Μάνος Κουφιανάκης)
3) Ζητείται (Μάνος Κουφιανάκης)
4) Πώς να φύγεις (Ηλίας Λυμπερόπουλος)
5) Δάκρυ στο δάκρυ το πικρό (Τώνης Τσιρμπίνος)

Στ΄ πλευρά: Τραγουδούν η Μαρινέλλα και ο Κώστας Χατζής 

1) Ειν’ καράβια τα κορμιά μας (Γιάννης Παύλου)
2) Με λες τραγουδιστή (Γιάννης Παύλου)
3) Ξέχασα να πω (Ούρσουλα Γιόρντη)
4) Φοβάμαι (Ούρσουλα Γιόρντη)
5) Τρελός ή παλικάρι (Σώτια Τσώτου)


Η ενορχήστρωση στις τρεις πρώτες πλευρές είναι του Κώστα Χατζή. Στις πλευρές Α' & Β' βέβαια ακούγεται μόνο η κιθάρα του, η οποία, με τον τρόπο που παίζει ο Χατζής, αντικαθιστά άνετα μια ολόκληρη ορχήστρα… Στις πλευρές 4, 5 και 6 ενορχήστρωσε ο Κώστας Κλάββας.

Έπαιξαν οι μουσικοί: Στ. Πρωτόπαππας (φλάουτο), Μ. Αλεξίου (πιάνο), Α. Καραντάνης (φλάουτο-κλαρίνο-σαξόφωνο), Στ. Λαζάρου (Ηλ.Κιθάρα), Στ. Μαγκαφάς (12χορδη κιθάρα), Στ. Λαούδης (μπάσο), Γ. Λιβέρης (ντραμς), Μ. Μαύρος (κρουστά), Δ. Τουφεξιάδης (τσέλο), R. Favilli (melotron-synthi).

Τη μερίδα του λέοντος στην στιχουργική πίτα την κατέχει με 23 τραγούδια η Σώτια Τσώτου, η οποία υπογράφει τα γνωστότερα και πιο διαχρονικά κομμάτια του δίσκου. Υπάρχουν επίσης, εκτός των άλλων, στίχοι του Δημήτρη Χριστοδούλου, του Ηλία Λυμπερόπουλου, του Μάνου Κουφιανάκη, αλλά και της Δανάης Στρατηγοπούλου, η οποία υπογράφει με το ψευδώνυμο Αργυρώ Καλλιγά.

Από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία της παράστασης μια γυναικεία φωνή από το θερμότατο κοινό, που σε κάποια παύση του τραγουδιού «Σ’ αγαπώ» ακούγεται να φωνάζει στη Μαρινέλλα «Έχεις όλη την Ελλάδα!!!». Η φωνή αυτή είναι μια τραγουδίστρια, που δεν έγινε γνωστή, ονόματι Μπρέσκα.* Τόσο σ’ αυτό το σημείο όσο και σε ολόκληρη την ηχογράφηση φαίνεται, πως τότε δεν είχε εφευρεθεί ακόμα η διαδικασία της προσθήκης ηχογραφήσεων ή διορθώσεων στο στούντιο.

Νομίζω πως στην περίπτωση του ντουέτου «Μαρινέλλας-Χατζή» ισχύει η φράση «τα ετερώνυμα έλκονται». Κι αυτό, γιατί μέχρι τότε είχαν θητεύσει σε διαφορετικούς χώρους, υπηρετώντας τελείως διαφορετικό ρεπερτόριο. Ο Χατζής μεγαλουργούσε στις μπουάτ, ηχογραφώντας παράλληλα ζωντανά τους περισσότερους νέους δίσκους του, σε αντίθεση με τη Μαρινέλλα, η οποία μέχρι τότε και μετά από το χωρισμό της με τον Καζαντζίδη, τραγουδούσε κυρίως σε μεγάλα κοσμικά κέντρα, όπως το «Στορκ» και η «Νεράιδα». Θα έλεγα μάλιστα πως, ειδικά για τη Μαρινέλλα ήταν ευτύχημα η συνεργασία της με τον Κώστα Χατζή, αφού πέρα από τα τραγούδια του Ζαμπέτα, του Πλέσσα, κάποια του Κατσαρού και του Γιώργου Χατζηνάσιου και πολύ αργότερα του Κραουνάκη και του Βασίλη Δημητρίου, δε νομίζω πως έχει να επιδείξει κάτι σημαντικότερο, σε επίπεδο τουλάχιστον νέου υλικού. Είναι κι αυτή, κατά τη γνώμη μου, μια από τις περιπτώσεις μεγάλων φωνών με μικρό (ποιοτικά) ρεπερτόριο…. Η συνεργασία της με τον Κώστα Χατζή λοιπόν, τόσο στο «Ρεσιτάλ», όσο και αργότερα στο «Ταμ ταμ» και τη «Συνάντηση», της απέφερε μια μεγάλη προίκα από ωραία τραγούδια…

Στο εσώφυλλο του δίσκου υπάρχουν πολλές φωτογραφίες της Αλίντας Μαυρογένη και Εliot Landy από τη βραδιά της 28ης Μαρτίου στο «Σκορπιό»… Ο δίσκος κυκλοφόρησε αργότερα και σε cd σε διάφορες εκδόσεις και παραλλαγές.

*Μαρτυρία της Σώτιας Τσώτου στο ηχητικό ντοκουμέντο που συνοδεύει το κείμενο

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!