Ένα χρόνο μετά μπαίνει στη δισκογραφία και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης. Και το 1955, ξεκινά η μακρόχρονη συνεργασία του με τον Κώστα Βίρβο, με το «Χαράματα θα φύγω» που τραγουδά η Ρένα Ντάλλια. Από τότε, δεν είναι λίγες οι φορές που ο Μπιθικώτσης θα τραγουδήσει στίχους του Βίρβου, πάνω σε μουσική διαφόρων συνθετών, από τον Καλδάρα, τον Δερβενιώτη, τον Μπακάλη και τον Καπλάνη, ως το Μίκη Θεοδωράκη. Προς τα τέλη της δεκαετίας του ’60, ξεκινώντας με τον «Κυρ-Θάνο» και το διάσημο «Ουζερί του Μπελαμή», οι μελωδίες του «Σερ» παντρεύονται με τους στίχους του Βίρβου, με αποτέλεσμα οκτώ μεγάλους δίσκους (από το 1971 ως το 1980)* και αρκετά σκόρπια τραγούδια. Ανάμεσά τους πολλές και μεγάλες επιτυχίες. Οι δυο τους εκτός από καλλιτεχνική, είχαν και φιλική σχέση. Ο Βίρβος μάλιστα, αν δεν απατώμαι, είχε βαφτίσει τον μικρό Γρηγόρη Μπιθικώτση.
Ο μεγάλος λαϊκός στιχουργός θυμάται:
Για ποιον να γράψω το σημείωμα αυτό; Για τον φίλο; τον ανεπανάληπτο ερμηνευτή: Τον μεγάλο λαϊκό συνθέτη και κάπου-κάπου στιχουργό; ή για τον αριστοτέχνη εκτελεστή; Μα… για όλους αυτούς. Το γράφω για τον Γρηγόρη Μπιθικώτση! Τρελοκόριτσο, Του Βοτανικού ο μάγκας, Ρωμιοσύνη, Άξιον Εστί, Άπονη ζωή, Ειμ’ αητός χωρίς φτερά, Στου Μπελαμή το ουζερί, Ένα αμάξι με δυο άλογα, Ο κυρ Θάνος, Εγνατίας 406.
Ο Γρηγόρης μόνος του καλύπτει την ιστορία του μάγκικου, του ρεμπέτικου, του λαϊκού και του έντεχνου τραγουδιού μας. Απλός και απέριττος και στη φωνή και τους τρόπους, αγαπημένος και σαν ερμηνευτής και σαν άνθρωπος, χιουμορίστας και θυμόσοφος!
-Εγώ είμαι ο αρχηγός της Αστυνομίας, ο Καζαντζίδης της χωροφυλακής.
-Ποιος είναι ο καλύτερος τραγουδιστής, Γρηγόρη;
-Έχεις μπροστά σου τον Ιησού Χριστό και ρωτάς για τους μαθητές του;
Ποτέ δεν τραγουδούσε αβασάνιστα κάτι. Ακόμα και στην πρώτη ακρόαση του «Επιτάφιου», που τότε με κόπο έβγαζε το μεροκάματο, όταν άκουσε πρωτόγνωρα πράγματα, φοβήθηκε και δεν δίστασε να πει του Χιώτη:
-Μανώλη πάμε να φύγουμε γιατί θα γίνουμε ρεζίλι.
Δεν έγινε βέβαια ρεζίλι αλλά γνώρισε την παγκόσμια καταξίωση κοντά στο άλλο ιερό τέρας: τον Μίκη Θεοδωράκη
Δεν έπαψε όμως να ερμηνεύει και να γράφει τα λαϊκά του. Το «ψωμί» του όπως τα λέει. Έγραψα μαζί του γύρω στα 200 τραγούδια και είμαι περήφανος γι’ αυτό. Γιατί ο Μπιθικώτσης είναι ο ένας, ο μοναδικός. Για πάρα πολλά χρόνια θα τραγουδιέται και πολλά, πάρα πολλά χρόνια θα περάσουν για να βγει ένας νέος Γρηγόρης, αν βγει. Όπως το ευλογημένο κρασί ευφραίνει την καρδιά κάθε ανθρώπου, έτσι και το ευλογημένο τραγούδι του Μπιθικώτση αγαλλιάζει τις καρδιές μας.
Όταν είμαι στενοχωρημένος ή χαρούμενος ή σε ώρες πλήξης Μπιθικώτση ακούω. Μπιθικώτση σιγοψιθυρίζω. Είναι ο Τραγουδιστής που συντροφεύει ολόκληρο το μερόνυχτό μας! Ολόκληρη τη ζωή μας!
Κώστας Βίρβος (1)
Ο πρώτος μεγάλος δίσκος της συνεργασίας τους κυκλοφορεί το 1971 με τίτλο «Α-Ω». Όμως, λόγω συμβολαίου που είχε τότε ο Βίρβος με τη Minos, το όνομά του δεν αναγράφεται στο εξώφυλλο, όπως και στον επόμενο δίσκο το «Ουράνιο τόξο». Ο δίσκος βινυλίου κυκλοφόρησε σε μικρό χρονικό διάστημα σε δυο εκδόσεις. Στη δεύτερη μπήκαν στο εσώφυλλο και οι στίχοι των τραγουδιών, πάντα στο όνομα του Μπιθικώτση, όπως και στην επανέκδοση του σε cd, που έγινε στη δεκαετία του ’90. Σε διάφορες συλλογές βεβαίως, που υπάρχουν κάποια από τα τραγούδια αυτά, η «βλάβη» αποκαταστάθηκε και το όνομα του Βίρβου μπήκε κανονικά. Δεύτερες φωνές κάνει το, επί σειρά ετών, μόνιμο σεκόντο του Μπιθικώτση, η Βούλα Γκίκα, ενώ συμμετέχει με δυο τραγούδια η, χωρίς μεγάλη καριέρα τραγουδίστρια, Λουΐζα Γαΐτη, με φωνή που το ηχόχρωμα της, θύμιζε κάπως αυτό της Βίκυς Μοσχολιού.Ο δίσκος περιέχει τα τραγούδια:
1) Α-Ω
2) Φέρε μια καλή
3) Ναυάγιο της ζωής
4) Νυχτερινός σταθμάρχης (Λουΐζα Γαΐτη - Βούλα Γκίκα)
5) Χίλιες φορές στον άλλο κόσμο
6) Το θύμα ο Νικόλας
7) Στο καπηλειό της Μαριγώς
8) Απολογούμαι (Λουΐζα Γαΐτη)
9) Σάντα Μαρία
10) Πες μου πού πήγες
11) Έξη χορδές, έξη καρδιές
Η τελευταία καταγραφή της συνεργασίας Βίρβου και Μπιθικώτση, γίνεται το 1990, με δυο τραγούδια, που συμπεριλαμβάνονται σε ένα maxi - single, μαζί με το δίσκο «Άγνωστος θεός», το ομώνυμο και το «Η ταυτότητά μου».
*Oι μεγάλοι δίσκοι της συνεργασίας του Γρηγόρη Μπιθικώτση με τον Κώστα Βίρβο:
1) Α-Ω (1971)
2) Ουράνιο τόξο (1972)
3) Πράσινο φως (1973)
4) Μικροί καϋμοί (1975)
5) Στη μεγάλη λεωφόρο (1976)
6) Χαμένες αγάπες (1977)
7) Πατέρα μου (1979) (Δέκα τραγούδια με στίχους του Βίρβου, ένα του Τάσου Λειβαδίτη και ένα οργανικό)
8) Μεγαλοπρέπεια (1980)
9) Σήμερα (1986) (Ο Κώστας Βίρβος συμμετέχει με 4 τραγούδια)
Πηγή:
1: Από το βιβλίο «Κώστας Βίρβος - Λαϊκή Στιχουργική Ανθολογία» (Βιβλιοεκδοτική Αναστασάκη-1989)
Οι φωτογραφίες 1-5 προέρχονται από το εσώφυλλο του δίσκου. Στην 5 είναι η Λουΐζα Γαΐτη.
Η κεντρική είναι από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 και προέρχεται από το βιβλίο του Κώστα Βίρβου.
Ηχητικό:
«Ναυάγιο της ζωής», «Το θύμα ο Νικόλας», «Στο καπηλειό της Μαριγώς» (Γ. Μπιθικώτσης - Κ. Βίρβος) με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση.