Του κόσμου το περίγελο… κατάντησε ο Παναθηναϊκός

Ίσως τελικά και όσοι προσπαθούν να διασώσουν όσα δεν σώνονται, να κάνουν κακό στο σύλλογο.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Ένας από τους δημιουργούς που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη του Στράτου Διονυσίου σε ερμηνευτή πρώτης γραμμής, είναι ο Άκης Πάνου. Ήταν εκεί στα τέλη της δεκαετίας του ’60, όταν το λαϊκό τραγούδι με αδρά σημάδια «κόπωσης» και «επανάληψης» αναζητούσε νέους εκφραστές που θα σκιαγραφούσαν τα δεδομένα των καινούργιων καιρών.

Ο Διονυσίου μέχρι τότε θεωρούνταν προικισμένος ερμηνευτής αλλά δεν είχε ακόμη αποκτήσει το ρόλο και το εκτόπισμα που άρμοζαν στις δυνατότητες του. Και εκεί ο Πάνου, στο δικό του παράλληλο δυναμικό βηματισμό, του πρόσφερε τις κατάλληλες πρώτες ύλες. Οι τίτλοι ορισμένων τραγουδιών που τους συνδέουν το διάστημα 1967-1973 μιλούν από μόνοι τους: Αχαριστία, Γιατί καλέ γειτόνισσα, Και τι δεν κάνω, Θα ρίξω ροδοζάχαρη, , Χαρά σ’ αυτόν που σ’έχει, Φέρτε το παιδί του χάρου, Να είχα το κουράγιο, Εγώ καλά σου τα ‘λεγα, Ήταν ψεύτικα, Στο σταθμό του Μονάχου…

Ένα ακόμη μεγάλο τραγούδι τους, το καμηλιέρικο ζεϊμπέκικο που κυκλοφόρησε το 1969 προκαλώντας μεγάλη αίσθηση στο κοινό αλλά και στους μουσικούς κύκλους, και για την αλήθεια των στίχων και για την περίτεχνη μελωδική πλοκή του:

Του κόσμου το περίγελο
Κατάντησε να γίνει…

Αυτό συμβαίνει με τον ποδοσφαιρικό Παναθηναϊκό που στην χιονισμένη Λαμία, ηττήθηκε από την τοπική ομάδα, με το εκκωφαντικό 4-1. Στο ποδόσφαιρο, μεγάλοι και τρανοί, όλοι έχουν υποστεί ταπεινωτικές ήττες σε διάφορες συγκυρίες της πορείας τους.

Μόνο που η συγκεκριμένη, για το «τριφύλλι», έρχεται σαν τη βαριά σταγόνα που ξεχειλίζει ακόμη περισσότερο ένα ήδη ξεχειλισμένο ποτήρι. Μπορεί όπως τόνισε και ο Ουζουνίδης να υπάρχει και η ρεβάνς, αλλά ανεξάρτητα αν οι πράσινοι καταφέρουν να πετύχουν ή όχι το πέρασμα στο επόμενο βήμα, που δεν το βλέπω, τα γενικότερα σημάδια δείχνουν πως η ομάδα καθημερινά βαδίζει προς το γκρεμό, δίχως επιστροφή. Ίσως τελικά και όσοι προσπαθούν να διασώσουν όσα δεν σώνονται, να κάνουν τελικά κακό στο σύλλογο, αφού δίνουν ψεύτικες ελπίδες βασανίζοντας ακόμη περισσότερο τον ήδη νεκρό ασθενή. Μπορεί να είναι και προτιμότερο να φωνάξουν «πεθάναμε» συμπληρώνοντας και τα ονόματα αυτών που έχουν την «ευθύνη» για το κατάντημα. Βέβαια ο Γολγοθάς μετά το φινάλε προϋποθέτει την Ανάσταση…

Η ιστορία του μαγαζιού είναι τεράστια, αλλά δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα ενδείξεις θαύματος. Μακάρι τα πράγματα να συμβούν αλλιώς…

Την ίδια ώρα, ένας άλλος Παναθηναϊκός, αυτός του μπάσκετ, βαδίζει σε εντελώς αντίθετες στράτες. Πρώτος στην Ελλάδα, κατόρθωσε να ισιώσει και στην Ευρώπη, όπου μετρά πλέον τη μία νίκη μετά την άλλη, και καταφέρνει να επικρατεί σε δύσκολες έδρες ακόμη και με σημαντικές ελλείψεις. Εκεί οι «ξένοι» έχουν γίνει ένα με την ομάδα και το ένδοξο παρελθόν της, αφού παρά ορισμένες «νευρικές» εξαιρέσεις, οι συνθήκες πριμοδοτούν αυτό το κλίμα.

Όλα κυλάνε ρολόι, όλοι πληρώνονται κανονικότατα και αδρότατα, γι’ αυτό και θεωρείται κατάκτηση και τιμή, το να φορέσει κανείς τη φανέλα με το «τριφύλλι» στο στήθος. Γιατί κακά τα ψέματα, όχι δεν φταίει ο Κουτρουμπής… που ο Παναθηναϊκός σέρνεται σαν τον ήρωα του τραγουδιού του Άκη Πάνου…

Του κόσμου το περίγελο
Περνά κι αναστενάζει
Έχει στα στήθια του φωτιά
Μα ποιος τη λογαριάζει…

*Το κείμενο προέρχεται από το σημερινό οπισθόφυλλο της Sportday (22-12-17) και είναι μια χορηγία της πίπας Herb.

Video

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!