150 χρόνια από τον θάνατο του Τζοακίνο Ροσσίνι

Ο «Ιταλός Μότσαρτ» που αγάπησε ο Βέγγος και το ελληνικό σινεμά
Το 1829 στα καλύτερά του και ως ο πιο επιτυχημένος «οπερικός» συνθέτης της εποχής του αποσύρθηκε διακριτικά απ’ την επικαιρότητα.

Είχε όμως καταφέρει να δημιουργήσει την οικονομική αυτονομία του με 38 όπερες στο ενεργητικό του ενώ είχε ανακηρυχτεί ως «Κύριος Κρεσέντο» για τον τρόπο που κλιμάκωνε την μουσική πλοκή του με κοφτές, επαναλαμβανόμενες φράσεις και άλλα ξεχωριστά και ιδιαίτερα…

Ο Τζοακίνο Ροσσίνι αποχαιρέτησε τον μάταιο ετούτο κόσμο στα 75 του. 

Στην εποχή του, τα έργα του ήταν συνώνυμο του «σουξέ». Δημιουργούσε με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία. Μεταξύ ανέκδοτου και σοβαρού λέγεται πως κάποτε είπε: «Δως μου το λογαριασμό της πλύστρας σου και θα του βάλω μουσική…». Ϊσως και γι' αυτό να χαρακτηρίστηκε ως ο «Ιταλός Μότσαρτ». 

Περίοπτη θέση, στο οπλοστάσιό του, έχουν η «Σταχτοπούτα», ο «Γουλλιέλμος Τέλλος» και φυσικά ο διάσημος «Κουρέας της Σεβίλλης».

Ένα μέρος του, αποτέλεσε «κυρίως πιάτο» για τους μουσικούς επιμελητές του ελληνικού κινηματογράφου. Ειδικά σε σκηνές κωμικής έντασης και… αλαλούμ. Πολλές από αυτές είχαν για πρωταγωνιστή τον Θανάση Βέγγο.

Άλλωστε στην εκρηκτική εκκίνησή του προς την κορυφή της τέχνης του, ο Τζοακίνο Ροσσίνι υπηρέτησε τόσο τη σοβαρή πλευρά της τέχνης του αλλά και την «operα buffα» που όμως είχε τις πηγές της στην Commedia dell'arte…

Κινήθηκε δηλαδή με αξιώσεις σε δύο κόσμους που, ειδικά στον καιρό του, είχαν διακριτές διαφορές.

Σαν τον Θανάση, δηλαδή, το δικό μας σπουδαίο «καλό μας άνθρωπο»!

Video

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!

ates