Οι νότες και οι …μπανκανότες

Το 1990, ένας άγγλος τραγουδιστής, ο George Michael ή, επί το ελληνικότερον Γεώργιος-Κυριάκος Παναγιώτου, κυκλοφόρησε μέσω της εφημερίδας Sunday Times το νέο του δίσκο...
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

«Listen…» λαμβάνοντας ο ίδιος μια συμβολική αμοιβή. Διατέθηκαν 3.000.000 δίσκοι σε μια μέρα, αριθμός πραγματικά εκπληκτικός. Όπως εξήγησε ο καλλιτέχνης, η ωφέλειά του υπήρξε πολύ σημαντική αλλά έμμεση: έχοντας ένα πυκνό πρόγραμμα ζωντανών εμφανίσεων και συναυλιών, εξασφάλισε δωρεάν μια τεράστια διαφήμιση, η οποία βοήθησε ώστε να πάνε εξαιρετικά οι ζωντανές εμφανίσεις του. Κι εδώ οι νότες οδήγησαν σε άφθονες μπανκανότες, αλλά με έναν τρόπο πρωτόγνωρο για τα ως τότε δεδομένα.

Σήμερα στην Ελλάδα – με τη δέουσα όσο και συνήθη καθυστέρηση - το δρόμο του George Michael ακολούθησαν κάποιοι καλλιτέχνες - πρόσφατο παράδειγμα ο Γιώργος Νταλάρας. Την Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012 ο κ. Νταλάρας κυκλοφόρησε με την εφημερίδα Real News, το νέο άλμπουμ «Τι Θα Πει Έτσι Είναι». Εδώ όμως τα αίτια αυτής της επιλογής φαίνεται πως είναι διαφορετικά και έχουν να κάνουν κυρίως με την κατάρρευση του συστήματος παραγωγής αλλά και, κυρίως, διανομής. Πράγματι, οι εταιρείες δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να αναλάβουν παραγωγή, διαφήμιση-υποστήριξη και διανομή. Τα δισκοπωλεία – όσα έχουν μείνει - κλείνουν το ένα πίσω από το άλλο καθώς δεν έχει ιδιαίτερο νόημα η ύπαρξή τους, εκτός αν ασχολούνται με ειδικά κοινά (π .χ. δίσκοι βινυλίου, μουσική τζαζ και κλασική κοκ). Άρα οι φτασμένοι καλλιτέχνες, αυτοί δηλ. που αναμένεται να ενισχύσουν και τις πωλήσεις της εφημερίδας, έχουν βρει με τον τρόπο αυτό μια λύση στο πρόβλημα της πανελλήνιας διανομής αλλά και της …εκμηδένισης του κόστους για τον πελάτη-θαυμαστή-αγοραστή!

Αλλά ως εδώ καλά. Αν όμως με τον τρόπο αυτό ή άλλους ανάλογους (π.χ. ελεύθερο downloading) οι δημοφιλείς καλλιτέχνες εγκαταλείψουν την κλασική δισκογραφική ιεροτελεστία και διαδικασία, θα την αδυνατίσουν ακόμα περισσότερο οδηγώντας έτσι το όλο σύστημα σε αμυντική συρρίκνωση. Οι πόρτες θα κλείσουν ερμητικά για τους νέους, η εξέλιξη των πραγμάτων θα παρεμποδιστεί. Οι νέοι καλλιτέχνες αναγκαστικά θα στραφούν 100% στο διαδίκτυο και τις δυνατότητες που προσφέρει θέτοντας έτσι την οριστική ταφόπλακα σε αυτό που λέμε «μουσική βιομηχανία» μια ώρα αρχύτερα.

Υπάρχει κάποια πρόταση; Ίσως οι εταιρείες να αποφασίσουν να εκδίδουν ένα CD σε δυο ποιότητες, μια απλή, σε χάρτινη θήκη γα εφημερίδες ή για διάθεση με πολύ φτηνή τιμή και μια πληρέστερη και πολυτελή με βιβλιαράκι, πληροφορίες, στίχους, φωτογραφικό υλικό κλπ. Παράλληλα, θα πρέπει ο αγοραστής δίσκου να αποκτά αυτομάτως το δικαίωμα ελεύθερου downloading υψηλής ανάλυσης και ποιότητας ή ringtones για το κινητό του κοκ. Οι καιροί ου μενετοί για όσους δεν θέλουν να δουν τη μουσική βιομηχανία να πεθαίνει…


ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!