«Να δανείζεσαι από τα δανεικά και να κλέβεις από τα κλεμμένα»

Η αστακομακαρονάδα διαδέχτηκε τη φασολάδα, το σούσι τις φακές, τα Κοχίμπα τα Καρέλια, η βότκα τη ρετσίνα, η πισίνα την υπαίθρια ντουζιέρα, η εξωτική Νατάσα τη…
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

Μαριγούλα ως υπηρέτρια, η Καγιέν το φιατάκι, η Μύκονος την Αίγινα, η Αράχωβα το Άνω Κατσικοχώρι.

Από τα τέλη της δεκαετίας του ‘80 η ελληνική κοινωνία εισήλθε σοσιαλιστικά στον αστερισμό ενός πολυδιάστατου «εκσυγχρονισμού», μιας νέας «φιλοσοφίας ζωής», με…

κύριο εκφραστή τα τότε γνωστά περιοδικά life style . Θεότητες αυτής της νέας φιλοσοφίας ζωής, της «Ωραίας Ζωής», αναδείχθηκαν το άτομο, η διασκέδαση, η χαλαρότητα, το cool και η κατανάλωση, ως αυτοσκοπός και λόγος ύπαρξης. Όσοι εξέφραζαν ιδεο-λογική διαφωνία για τη μη μετατροπή του πολίτη σε πελάτη και της κοινωνίας σε project , θεωρήθηκαν μέλη του «σωματείου της εθνικής κλάψας» και στιγματίστηκαν ως άτομα συμπλεγματικά «απέναντι στο success symbol »του εκσυγχρονισμού.
Η TV, η σόου μπιζ, οι ημίγυμνες και πρόθυμες μοντέλες, η μόδα, τα περιοδικά life style , η «δημιουργική δουλειά» σε διαφημιστικές ή στην τηλεόραση, το χρηματιστήριο και το «κόμμα» του, τα φορητά τηλέφωνα, η εικόνα ως υποκατάστατο της ουσίας, ήταν τα προνομιακά πεδία των «ευφυών» Ελλήνων έναντι των «ηλιθίων». Αυτή η νέα Ελλάδα του θεάματος, της μόδας, των μοντέρνων «επαγγελμάτων», του shopping και του clubbing, του βιταλισμού, του καταναλωτισμού και της εικόνας ανακηρύχθηκε σε… μόδα: «Η Ελλάδα είναι μόδα»!
Τα πεδία ενδιαφέροντος του μοδάτου Έλληνα ήταν συγκεκριμένα: το σεξ, τα μουσικά είδωλα, η αέναη διασκέδαση, η φτηνή τηλεόραση, η φορητή τηλεφωνία, η λαμογιά, η φοροκλοπή, η μίζα και το… fitness, ως προϋπόθεση επιτυχίας στο γκομενοκυνήγι. Η Ελλάδα ήταν πλέον μια αταξική νησίδα. Η μεσαία τάξη των στελεχών, των νέων επαγγελματιών, των γιάπηδων και των golden boys , κονιορτοποίησε τα σύνορα. Σε διπλανά τραπέζια, στο κλαμπ, συναντούσε κανείς τον εραστή δυτικών προαστίων και το γόνο των βόρειων προαστίων. Φυσικά, άβολα ζητήματα όπως η οικολογία, το ασφαλιστικό, το χρέος, τα δανεικά, η κατάρρευση της παραγωγής και άλλα πολλά, προσπεράστηκαν με χαρακτηριστική ευκολία, ως out of fashion.
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν σε ένα νέο, τύπου τραλαλά (αλλά όχι λιγότερο επικίνδυνο!) εθνικισμό. Αφού η Ελλάδα είναι μόδα και οι νέοι Έλληνες εμφορούνται από τη νέας κοπής εθνοφυλετική ανωτερότητα, τι συγκρίσεις να γίνουν με «υποδεέστερους»; Στο στόχαστρο, (παρά την προφανή αντίφαση!), οι πολύ πιο «προηγμένες» (με τα ίδια κριτήρια!) δυτικές κοινωνίες. Οι ξενέρωτοι Άγγλοι, οι καθυστερημένοι Γάλλοι, οι εργασιομανείς Αμερικάνοι, οι μονόχνωτοι Γερμανοί, οι μοναχικοί Σκανδιναβοί κ.ο.κ. «Say it loud. I’ m Greek and I’ m proud», αναφωνούσαν οι γηραλέοι και παλιμπαιδίζοντες πατριάρχες της νέας εποχής!
Όπως είναι φυσικό, ακολούθησαν πολλές μεταβολές. Η αστακομακαρονάδα διαδέχτηκε τη φασολάδα, το σούσι τις φακές, τα Κοχίμπα τα Καρέλια, η βότκα τη ρετσίνα, η πισίνα την υπαίθρια ντουζιέρα, η εξωτική Νατάσα τη Μαριγούλα ως υπηρέτρια, η Καγιέν το φιατάκι, η Μύκονος την Αίγινα, η Αράχωβα το Άνω Κατσικοχώρι. Φεύγεις από την Ελλάδα της μιζέριας και περνάς στην Ελλάδα της Ωραίας Ζωής, φτάνει να έχεις και να πληρώνεις. Δηλαδή, να δανείζεσαι από τα δανεικά και να κλέβεις από τα κλεμμένα. Κάπου εκεί ήρθε η Τρόικα. Και οι εισαγγελείς.


 

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!