Γιώργος Ρήγας – Με αργά και σταθερά βήματα… βλέποντας το τραγούδι αλλιώς…

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Σπούδασε μουσική στο Δημοτικό Ωδείο Νίκαιας παρακολουθώντας μαθήματα κλασσικής κιθάρας και θεωρίας και αρμονίας της μουσικής αλλά και μπουζουκιού, που ήταν και παραμένει η μεγάλη του αγάπη.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

Στην πορεία αποφοίτησε από ιδιωτική σχολή ηχοληψίας στην Αθήνα και συνέχισε τις σπουδές του στην Μεγάλη Βρετανία στο Salford University (Music , Acoustics and Recording) και στο University of Liverpool (Music Industry Studies).
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνεργάστηκε με τον Μίμη Πλέσσα. Είναι μέλος του μουσικού συνόλου «Οι Επόμενοι» που εμπνεύστηκε ο Θανάσης Πολυκανδριώτης. Ο τελευταίος έχει γράψει την μουσική σε δύο από τα πέντε τραγούδια που περιλαμβάνονται στην πρώτη δισκογραφική απόπειρα του Ρήγα, σε ρόλο ερμηνευτή, με τίτλο Άδεια Καφενεία. Οι στίχοι σε αυτά είναι του Γιώργου Λεκάκη. Τα υπόλοιπα τρία υπογράφουν συνθετικά ο Τάσος Χρηστίδης (δύο) και ο Γιώργος Παχής και στιχουργικά ο Γιάννης Νικολαίδης. Λαϊκά και ξάστερα στην δομή τους όπως και ο ίδιος ο Ρήγας.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που συναντά σήμερα ένα πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης προκειμένου να καταθέσει τη δουλειά του;
Είναι γεγονός και μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, ότι οι δυσκολίες είναι πολλές.Ζούμε σε μια δύσκολη εποχή που τα πάντα κινούνται γύρω από το χρήμα, με ελάχιστες εξαιρέσεις . Δεν υπάρχει εκείνος ο ρομαντισμός που υπήρχε κάποτε στην μουσική. Τώρα για να καταφέρεις να κάνεις μια δουλειά πρέπει να ξοδέψεις αρκετά. Το πόσο βέβαια εξαρτάται και από το είδος τραγουδιού που θέλεις να πεις και από το πόσο γρήγορα θέλεις να ολοκληρώσεις την δουλειά σου. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι συναντάμε καθημερινά «αστεράκια» στο χώρο του τραγουδιού τα οποία μας σερβίρονται από την τηλεόραση και από τα ραδιόφωνα, κάνουν μια επιτυχία και μετά εξαφανίζονται. Αυτοί οι άνθρωποι όμως εξυπηρετούν άλλους σκοπούς, είναι αναλώσιμοι, γι αυτό και εξαφανίζονται. Όταν κάτι έχει αξία, μένει. Δεν είμαι σε θέση να κρίνω και να κατακρίνω αυτές τις καταστάσεις, απλά δεν τις επιλέγω. Εγώ λοιπόν σκέφτομαι ακόμα ρομαντικά και θέλησα να πω πράγματα που να με αντιπροσωπεύουν και να έχουν και κάποια αξία. Οι δυσκολίες είναι πολλές, αλλά πιστεύω πολύ σε αυτό που κάνω και θέλω να έχει διάρκεια. Με ενδιαφέρει η αργή και σταθερή πορεία παρόλο που αυτός είναι πιο δύσκολος δρόμος. Αν η δική μου η γενιά δεν προσπαθήσει να αλλάξει την κατάσταση, να μην κινούμαστε δηλαδή γύρω από το χρήμα, σε όλους τους τομείς είτε αυτό λέγεται τραγούδι, είτε επιστήμη, είτε σε οτιδήποτε, τότε πρέπει να πάψουμε να παραπονούμαστε για την άσχημη κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και απλά να το αποδεχτούμε. Προσωπικά δεν το αποδέχομαι και προσπαθώ για το καλύτερο.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να γίνει ευρέως γνωστή η εργασία ενός νέου καλλιτέχνη, ώστε το ενημερωμένοι πια κοινό, να την αγκαλιάσει ή να την απορρίψει;
Τα ραδιόφωνα σχεδόν όλα λειτουργούν με playlist συγκεκριμένο και κονσερβοποιημένο, το οποίο καθορίζεται από τις δισκογραφικές εταιρείες και από μια σειρά πραγμάτων και καταστάσεων, lifestyle περιοδικά, κουτσομπολιά, το οποίο έχει να κάνει για μια ακόμα φορά με το χρήμα. Δεν θέλω να ακουστώ σκληρός και δεν λέω ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο συμβαίνουν πράγματα, αλλά είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία λειτουργεί έτσι. Ο άλλος τρόπος απαιτεί υπομονή, «γερό στομάχι», και επιμονή.Θα συνεχίσω την προσπάθειά μου με αυτόν τον τρόπο… τον δύσκολο!

Ποια είναι τα πρότυπα και επιρροές που έχεις δεχτεί στην μέχρι τώρα πορεία σου;
Πρέπει πρώτα να ζυγίζουμε τους εαυτούς μας, να γνωρίζουμε τις ικανότητες και τις δυνατότητες μας και μετά να προσπαθούμε να φτάσουμε τα πρότυπα μας, αλλιώς κινδυνεύουμε να χάσουμε το είναι μας και να γίνουμε δυστυχισμένοι και όχι μόνο εμείς που ασχολούμαστε με την τέχνη, αλλά ο καθένας που ξεκάνει την καριέρα του σε οποιοδήποτε τομέα και προσπαθεί να φτάσει κάπου. Εγώ λοιπόν μεγάλωσα ακούγοντας πολύ μουσική στο σπίτι μου και επιτρέψτε μου να πω, καλή μουσική. Θαυμάζω πολλούς καλλιτέχνες και πιο παλιούς αλλά και νεότερους. Ξεχωρίζω τον Γιώργο Νταλάρα, τον θαυμάζω για τον επαγγελματισμό του, τις επιλογές του και τις απόψεις του. Θεωρώ ότι είναι ένας άνθρωπος με γενικότερη παιδεία και δούλεψε πολύ γι αυτό. Δεν μπορώ όμως να παραλείψω να αναφέρω την Χαρούλα Αλεξίου, τον Γιάννη Πάριο, την Γλυκερία από του παλαιότερους και από την νέα γενιά καλλιτεχνών τον Δημήτρη Μπάση, τον Μανώλη Λιδάκη, την Μελίνα Κανά και πολλούς ακόμα! Αυτοί οι άνθρωποι είναι τα πρότυπα μου αυτούς άκουγα μεγαλώνοντας.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες και τα καλλιτεχνικά σου απωθημένα;
Φιλοδοξίες έχω πολλές και αλλοίμονο αν στο ξεκίνημα μου δεν είχα φιλοδοξίες. Απωθημένα δεν μπορώ να πω πως έχω, εκτός κι αν δεν είμαι εγώ σε θέση να καταλάβω αν έχω απωθημένα. Η φιλοδοξία μου είναι να έχει η δουλειά μου διάρκεια. Όπως είπα και πιο πριν δεν με ενδιαφέρει η εφήμερη επιτυχία γι’ αυτό και επέλεξα αυτό το συγκεκριμένο ύφος τραγουδιών και όχι κάτι διαφορετικό. Φιλοδοξία μου επίσης είναι το να συνεργαστώ με ανθρώπους που θαυμάζω και εκτιμώ, και ερμηνευτές αλλά και δημιουργούς, και αυτό πιστεύω πως κερδίζεται σιγά σιγά και πως κάποια στιγμή θα έρθει.

Τι σημαίνει για σένα η έννοια λαϊκό τραγούδι;
Το λαϊκό τραγούδι είναι για μένα μία έννοια τόσο σύνθετη και συγχρόνως πολύ απλή. Αρκετοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι λαϊκό τραγούδι είναι αυτό που απευθύνεται στο λαό. Δεν μπορώ όμως να δεχτώ ότι στην κατηγορία του λαϊκού τραγουδιού ανήκουν όλα αυτά που μας σερβίρουν τα μέσα στην σημερινή εποχή. Το να χρησιμοποιείς μια συγκεκριμένη «λούπα» και ένα μπουζούκι με έναν ελληνικό στίχο δεν σημαίνει κατά την (ταπεινή) μου γνώμη ότι αυτομάτως το αποτέλεσμα αυτό εντάσσεται στην κατηγορία του λαϊκού τραγουδιού. Αν το εντάξουμε σε αυτή την κατηγορία, τότε να βρούμε και μία άλλη στην οποία θα πρέπει να βάλουμε όλους εκείνους τους δημιουργούς που πριν από χρόνια έγραψαν τη μουσική ιστορία του τόπου και εκείνους που σήμερα εξακολουθούν να δημιουργούν λαϊκό τραγούδι πάνω στις συντεταγμένες των προηγούμενων. Πιστεύω λοιπόν, πως αυτό που εννοούμε λαϊκό τραγούδι πρέπει να έχει συγκεκριμένες ενορχηστρωτικές γραμμές και ξεκάθαρα στιχουργικά νοήματα.

Σχεδιάζεις εμφανίσεις και νέα δισκογραφικά βήματα;
Ήδη προσπαθώ να συγκεντρώσω το υλικό για το επόμενο δισκογραφικό μου βήμα. Σκοπός είναι να μπορέσω να πω καλά τραγούδια. Φέτος είναι μια δύσκολη χρονιά για τα καλλιτεχνικά δρώμενα και είναι γεγονός ότι έμεινα λίγο πίσω όσον αφορά το θέμα των εμφανίσεων. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι μας σε συνδυασμό με την προώθηση του δίσκου στην επαρχία με κράτησαν μακριά από τις εμφανίσεις που θα ήθελα πολύ να κάνω. Τώρα όμως μπορώ να πω ότι ωρίμασε λίγο περισσότερο μέσα μου το τι θέλω να παρουσιάσω στο κοινό και το πως, και σκοπός μου είναι να κάνω μια σειρά συναυλιών στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Ξεκινάω στις 23 Μαΐου στην μουσική σκηνή ΑΥΛΑΙΑ στο Βοτανικό.


www.giorgosrigas.gr


ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!