Γιώργος Γεωργόπουλος – «Σπάζοντας τα στερεότυπα του μπουζουκιού»

(ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ) Συνομιλήσαμε με τον νεαρό αλλά ήδη αναγνωρισμένο σολίστα του μπουζουκιού με την ευκαιρία της εμφάνισής του στο…
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
24/04/2014

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Παντελής Σιβρής

διεθνές μουσικό φεστιβάλ της Κροατίας.

Ο Γιώργος Γεωργόπουλος, γεννημένος το 1983, έχει ήδη κερδίσει την εκτίμηση των συναδέλφων του, αλλά και φανατικούς θαυμαστές. Συμμετείχε παίζοντας μπουζούκι στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας μαζί με τον Θανάση Πολυκανδριώτη και την ορχήστρα του και συνεργάστηκε με διακεκριμένους  Έλληνες τραγουδιστές όπως ο Μανώλης Μητσιάς, ο Βασίλης Λέκκας ,ο Δημήτρης Μπάσης, ο Γεράσιμος Ανδρεάτος, ο Κώστας Μακεδόνας κ.ά. Τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να χαράξει μουσικά σταυροδρόμια με ακούσματα από το παγκόσμιο ρεπερτόριο. Του αρέσει να παίζει με το μπουζούκι του συνθέσεις των Django Reinhardt, Astor Piazzolla, Al di Meola, καθώς και κομμάτια Βαλκανικής και κινηματογραφικής μουσικής. 
 
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχεις σε διεθνές φεστιβάλ. 
Αν δεν κάνω λάθος είναι η τρίτη πρόσκληση που δέχεσαι. Θύμισε μας τις άλλες δυο;
Η πρώτη ήταν στο Guitar Art Festival τον Μάρτιο του 2012 στο Βελιγράδι μετά από πρόσκληση του διεθνούς φήμης κιθαρίστα Κώστα Κοτσιόλη και η δεύτερη στις 14 του Αυγούστου του 2012 στο Μαυροβούνιο για δύο συναυλίες.

Αυτή λοιπόν τη φορά στην Κροατία. Περί τίνος πρόκειται; Ποια η ταυτότητα του φεστιβάλ, ποιες οι συμμετοχές και που ακριβώς θα γίνει; 
Ένα ακόμα φεστιβάλ με κεντρικό άξονα την κλασσική κιθάρα και όχι μόνο, θέλησε να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό την μέρα που θα κλείσει τις πύλες του. Έτσι έχουμε την τιμή για μια ακόμα φορά να περνάμε τα σύνορα για δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Το όνομα του festival - Omis guitar festival και γίνεται στο Omis της Κροατίας, μια πανέμορφη πόλη που μοιάζει τόσο πολύ με Ελλάδα από τις φωτογραφίες που είδα. Καλεσμένοι επίσης θα είναι πολλοί διακεκριμένοι μουσικοί. 

Εσύ με ποιο σχήμα θα εμφανιστείς και τι κομμάτια θα παίξετε;
Έχω την τιμή να συμπράττω με δύο εξαίσιους μουσικούς που εκτιμώ βαθύτατα, τον Βασίλη Προδρόμου στη φωνή και την κιθάρα και τον Γιάννη Καρακαλπακίδη στο μπάσο. Το ρεπερτόριο για μια ακόμη φορά θα κάνει ένα ταξίδι στα σαλόνια της παγκόσμιας μουσικής σκηνής καταδεικνύοντας τις απεριόριστες δυνατότητές των λαϊκών μας οργάνων (συγκεκριμένα του μπουζουκιού) που μπορεί άνετα το ηχόχρωμά του να ταιριάξει πλάι σε παγκόσμια μουσικά ρεύματα . Παράλληλα όμως θα προσπαθήσουμε να δώσουμε ένα άρωμα Ελλάδας που σκοπό μας είναι να μην ταυτιστεί με αναμενόμενα ακούσματα. 

Τι σημασία έχουν οι διεθνείς εμφανίσεις; Σκέφτεσαι κάποιου είδους καριέρα στο εξωτερικό;
Οι εμφανίσεις στο εξωτερικό είναι απλά ένα ακόμη βήμα για να εκφράζουμε τις ανησυχίες μας. Πιστεύω ότι είναι μεγάλη χαρά να υπάρχουν άνθρωποι να τις μοιραζόμαστε μαζί τους, ακόμα και στο διπλανό καφενείο τις γειτονιάς. Το όνειρό μου είναι να μπορώ συνεχώς να σπάω στερεότυπα και όντας σε νέα πλαίσια να δηλώνομαι κάθε φορά με ένα καινούριο, κακώς ή καλώς εννοούμενο τρόπο.

Ελλάδα Κροατία Βαλκάνια. Σε ποιο σημείο συναντιούνται οι μουσικές και ποια η θέση του μπουζουκιού; 
Το μπουζούκι όπως προείπα έχει ένα πολύ μεγαλύτερο φάσμα υφολογικών και τεχνικών δυνατοτήτων που κατά την γνώμη μου παρόλο το ένδοξο παρελθόν του έχει να μας δώσει πάρα πολλά ακόμη. Οι μουσικές του κόσμου πλέον συναντιούνται τόσο ακαριαία που δεν προλαβαίνουμε να διακρίνουμε τις διασταυρώσεις και τις επιρροές. Η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη από αυτό το γεγονός. Πάντα με σεβασμό και γνώση για το παρελθόν τα βήματα θα είναι πιο επιτυχημένα στα νέα πειραματικά πλαίσια. 

«Εκεί που σμίγει η Δύση κι' η Ανατολή». Πόσο σε επηρεάζουν οι Βαλκανικοί ήχοι; 
Τα Βαλκάνια διακατέχονται από μία έντονη λαϊκή παράδοση που πολλές φορές κύριο στοιχείο της είναι η δεξιοτεχνία. Με γοήτευσαν πολύ στο παρελθόν τα πολυποίκιλα ρυθμικά και οι εκπληκτικές δεξιότητες των οργανοπαιχτών. Βέβαια τώρα είμαι σε μία διαφορετική φάση εσωτερίκευσης της ενέργειας όλου αυτού του φάσματος. Νομίζω ότι ένα στάδιο της αναζήτησης ενός μουσικού -και όχι μόνο- έχει να κάνει με την τεχνοκρατία αλλά ποτέ δεν πρέπει να γίνεται αυτοσκοπός του. Όπως διαπιστώνω σιγά σιγά οι λαϊκές παραδόσεις έχουν και έναν έντονο εσωτερισμό στην εκδήλωση των εκάστοτε προβληματισμών τους πράγμα το οποίο για να κατανοηθεί χρειάζεται η μελέτη της ευρύτερης πολιτισμικής κληρονομιάς καθώς και της ιστορίας του κάθε λαού.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!