Ο Ian Anderson παρουσιάζει την Κατερίνα Τσιρίδου και τα τραγούδια του Τούντα

Ο Ian Anderson γράφει σε κορυφαίο περιοδικό ethnic μουσικής για την Κατερίνα Τσιρίδου και τον Παναγιώτη Τούντα.

«Αμάν Κατερίνα»

 

Τα περασμένα Χριστούγεννα κυκλοφόρησε ένας ξεχωριστός δίσκος με τίτλο «Αμάν Κατερίνα μου» με 17 τραγούδια του Παναγιώτη Τούντα, ερμηνευμένα από την Κατερίνα Τσιρίδου, ενώ συμμετείχαν τραγουδώντας ο Ζαχαρίας Καρούνης, η Αρετή Κετιμέ, ο Αγάθωνας και ο Σωτήρης Παπατραγιάννης.

Ο Ian Anderson για την Κατερίνα στο fROOTS

Ο δίσκος ενθουσίασε τόσο τον Ian Anderson, έτσι ώστε να τον παρουσιάσει στο βρετανικό fROOTS, ένα από τα μεγαλύτερα περιοδικά για την ethnic μουσική. Εκτός αυτού, το «Αμάν Κατερίνα» βρέθηκε στην κορυφή των επιλογών του περιοδικού για την playlist του Μαΐου.
13029419 1212774822074031 4667539046217379086 o 1

Γράφει λοιπόν ο Ian Anderson:


“Ο συνθέτης Παναγιώτης Τούντας, (1886-1942), μεγάλωσε και ξεκίνησε την μουσική του καριέρα στην Σμύρνη, μέχρι που αυτός ο πολυπολιτισμικός παράδεισος καταστράφηκε με την τραγωδία του 1922. Όπως πολλοί Έλληνες πρόσφυγες της Μικράς Ασίας, μετεγκαταστάθηκε στον Πειραιά, ένα από τα δύο λίκνα του ρεμπέτικου των αρχών του 20ού αιώνα, και σύντομα έγινε ο τοπικός διευθυντής διεθνών δισκογραφικών εταιρειών της εποχής, όπως Odeon, Columbia και HMV. Τα τραγούδια του ερμηνεύθηκαν και ηχογραφήθηκαν από μεγάλους καλλιτέχνες του ρεμπέτικου όπως ο Στέλιος Περπινιάδης, η Ρόζα Εσκενάζυ και η Ρίτα Αμπατζή.

Αυτός ο δίσκος αφιέρωμα στον Παναγιώτη Τούντα της Κατερίνας Τσιρίδου - ίσως περισσότερο γνωστής εδώ για τη δουλειά της με το γκρουπ Kompania (βλ. παλιότερη κριτική στο fRoots) και την εμφάνιση της στην ταινία για την Ρόζα Εσκενάζυ «Καναρίνι μου γλυκό», είναι το «απόλυτο πετράδι» των πραγματικά σωστών ρεμπέτικων συγκροτημάτων. Κορυφαίοι μουσικοί, «διαβασμένοι» όσο δεν πάει άλλο, μας δίνουν αυξανόμενα κύματα από μπουζούκι, μπαγλαμά, μαντολίνο, κιθάρα, βιολί, ακορντεόν, κανονάκι και κρουστά, ενώ, σε τέσσερα από τα δεκαεφτά τραγούδια πλαισιώνεται από guest τραγουδιστές. Αξιοσημείωτη η υπέροχη νεαρή Αρετή Κετιμέ.

Το παίξιμο ομοιογενώς καταπληκτικό, υπό την εξαίρετη διεύθυνση του Νίκου Πρωτόπαπα, σε ένα επίπεδο, που άνετα ανταγωνίζεται οποιονδήποτε κορυφαίο Jazz μουσικό, ενώ είναι παράλληλα ζωντανό και ασυγκράτητο, όπως θα άκουγε κάποιος σε οποιαδήποτε ζωντανή παράδοση.


Ωστόσο το καλύτερο όργανο από όλα είναι η φωνή της Κατερίνας: εκφραστική, ειλικρινής, ευέλικτη, συνομιλεί με ευαισθησία με όλη την εγγενή δυναμική της ρίζας του κλασσικού ρεμπέτικου, όπου η Δύση συναντά την Ανατολή”.

Στο φινάλε ο Ian Anderson εξηγεί, πως όντας ξεκομμένος από τις καθημερινές εξελίξεις των ελληνικών μουσικών πραγμάτων, δεν μπορεί να θέσει την κριτική του ως «θέσφατο». Του λείπει ο μακαρίτης Άκης Παττάλης, ιδιοκτήτης του δισκάδικου «Τρεχαντήρι», τον οποίο θα συμβουλευόταν και ήταν ο μέντοράς του για την ελληνική μουσική. Θα του έκανε όμως μεγάλη έκπληξη, αν δεν ο συγκεκριμένος δίσκος δεν ήταν ένας από τους καλύτερους της τελευταίας δεκαετίας, που σχετίζονται με καινούργιες εκτελέσεις, ρεμπέτικων της «παλαιάς σχολής».

Video

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!

ates