Η «Μέθοδος φωνητικής λαϊκού τραγουδιού» του Μίνωα…

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον βιβλίο με τίτλο «Μέθοδος φωνητικής λαϊκού τραγουδιού» από τον Μίνωα, καθηγητή φωνητικής και…
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
09/02/2014

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Θανάσης Γιώγλου


ρεπερτορίου, κυκλοφόρησε πρόσφατα. Ένα χρήσιμο εγχειρίδιο με τα βασικά στοιχεία για τη φωνητική τέχνη και την ερμηνεία στο λαϊκό τραγούδι, γραμμένα με απλό και κατανοητό τρόπο. Στο βιβλίο συμπεριλαμβάνονται επίσης, αναλυτική γραφή των λαϊκών δρόμων και ρυθμών, καθώς και λαϊκό σολφέζ.

Υπάρχει βέβαια και η άποψη που λέει πως το λαϊκό τραγούδι δεν διδάσκεται και πως για να τραγουδηθεί θα πρέπει να υπάρχουν τα απαραίτητα βιώματα… Σεβαστή και αυτή η άποψη… Υπάρχουν όμως και οι λαϊκοί τραγουδιστές (γνωρίζω κάποιους από αυτούς), που αν και έχουν πίσω τους μια σεβαστή καριέρα, κάνουν ακόμα μαθήματα φωνητικής και τραγουδιού, προκειμένου να χειριστούν καλύτερα τη φωνή τους.

Με καταγωγή από τη Μικρά Ασία και την Κρήτη, ο Μίνωας γεννήθηκε στην Αθήνα. Από νωρίς έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αγάπη για την μουσική. Έτσι, παράλληλα με τα πρώτα χρόνια στο σχολείο ξεκίνησε μαθήματα πιάνου και θεωρητικών. Αποφοίτησε από το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Τ.Ε.Ι. Καβάλας, και παράλληλα με τη μουσική, ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα στο χώρο του Management (συμμετοχές σε διεθνή συνέδρια, συντονισμός business projects, οργάνωση εκδηλώσεων κ.α.).

Σπούδασε κλασσικό τραγούδι στο Ωδείο Αθηνών με την Ιουλία Τρούσσα και αποφοίτησε με Δίπλωμα Μονωδίας. Επίσης, έχει παρακολουθήσει μαθήματα και σεμινάρια τραγουδιού με τους Γιώργο Ζερβάνο, Σοφία Κακουλίδου, Κώστα Πασχάλη, Jeannette Pilou, Anna Tomowa-Sintow, Nelly Miricioiu κ.α. Το 2011 εκδόθηκε στην Ελλάδα το βιβλίο του «Opera Management» (Edition Orpheus), η πρώτη μεγάλη έρευνα στη διεθνή βιβλιογραφία για την Ηγεσία στην Όπερα. Το έργο του στήριξαν εγγράφως διεθνείς προσωπικότητες του Management και της μουσικής, όπως ο Δήμαρχος του Μιλάνου, οι διευθυντές των μεγαλύτερων Θεάτρων της Ιταλίας (Teatro alla Scala, Opera di Roma, La Fenice di Napoli, Arena di Verona κ.α.) και έλαβε σημαντικές διακρίσεις. Η μεγάλη του αγάπη και η ενασχόληση σε βάθος με την ελληνική λαϊκή μουσική και τα μουσικά ρεύματα της Μεσογείου τον οδήγησε σταδιακά σε ένα ιδιαίτερο ερμηνευτικό ύφος και μια προσωπική ταυτότητα που τον κατέστησε αναγνωρίσιμο. Εμφανίζεται σε μουσικές σκηνές, συναυλιακούς χώρους, νυχτερινά κέντρα & clubs σε Αθήνα και περιφέρεια, καθώς και στο εξωτερικό. Είναι καθηγητής φωνητικής και ρεπερτορίου, επιμελείται μουσικά προγράμματα και συγγράφει βιβλία σχετικά με την μουσική. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τον αθλητισμό (κολύμβηση, fitness training) και την σύνθεση.
https://www.youtube.com/watch?v=L_ePQNXp13k&feature=youtu.be

Στο εισαγωγικό σημείωμα του βιβλίου ο Μίνωας γράφει:


Αθήνα, Σεπτέμβριος 2012 | 90 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Η ολοκληρωμένη φωνητική εκπαίδευση είναι απαραίτητη για κάθε τραγουδιστή, αλλά δυστυχώς αυτό είναι κάτι που συχνά παραμελείται και εσφαλμένα παραβλέπεται ως περιττό για το λαϊκό τραγούδι. Η βαθιά αγάπη μου για την τέχνη της Φωνής και η επιθυμία μου να βοηθώ τους τραγουδιστές είναι οι λόγοι που με οδήγησαν να ασχοληθώ με την διδασκαλία, και φέτος (90 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή) θέλησα να δημοσιεύσω το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας∙  ένα βοήθημα για την εκπαίδευση του λαϊκού τραγουδιστή.

Έτσι, σε ένα εγχειρίδιο μπορείτε να βρείτε συνοπτικά θεμελιώδεις αρχές και βασικά στοιχεία για την φωνητική τέχνη και ερμηνεία στο λαϊκό τραγούδι, που παρουσιάζονται και περιγράφονται με όσο το δυνατόν απλό και κατανοητό τρόπο. Μέσω οδηγιών και ειδικών ασκήσεων (πάντα στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης φωνητικής εκπαίδευσης με την καθοδήγηση του δασκάλου σας), ο τραγουδιστής αναπτύσσει σταδιακά μια στέρεα τεχνική στη φωνή και ταυτόχρονα καλλιεργεί το μουσικό αισθητήριο, μαθαίνει τους λαϊκούς δρόμους και ρυθμούς, γνωρίζει εκείνα που θα του επιτρέπουν να ανταποκριθεί με επιτυχία σε κάθε φωνητική πρόκληση του λαϊκού ρεπερτορίου.

Η μέθοδος αποτελείται από τα εξής: τον Πρακτικό Οδηγό (θεωρία), το πρώτο μέρος Φωνητικά Γυμνάσματα (ασκήσεις εκγύμνασης της φωνής), το δεύτερο μέρος Κλίμακες και Λαϊκοί Δρόμοι (ασκήσεις εκμάθησης των δυτικών κλιμάκων του τονικού συστήματος και των λαϊκών δρόμων), το τρίτο μέρος Λαϊκοί Ρυθμοί (ασκήσεις ρυθμικής ανάγνωσης βασικών λαϊκών ρυθμών), το τέταρτο μέρος Λαϊκό Σολφέζ (μελωδικές ασκήσεις προοδευτικής δυσκολίας βασισμένες σε πρωτότυπες μελωδίες και γνωστές μελωδίες παραδοσιακών λαϊκών τραγουδιών). Όπου κρίνεται αναγκαίο για λόγους κατανόησης, χρησιμοποιούνται ανέπαφοι οι ελληνικοί και οι ξενόγλωσσοι μουσικοί όροι (όπως έχουν κοινώς επικρατήσει) και εξηγούνται με σαφήνεια.

Με τις θερμότερες ευχές μου για πρόοδο και ευημερία, Μίνωας.

Υ.Γ. Η τέχνη της Φωνής δεν δύναται να καλυφθεί με ένα σύγγραμμα, ούτε να διδαχθεί ‘άνευ διδασκάλου’: Η μαθητεία και εξέλιξη είναι διαρκής, και η κάθε νέα γνώση αποτελεί την πρόκληση για περαιτέρω έρευνα και αναζήτηση. Εύχομαι το παρόν να είναι ένα ειλικρινές σημείο έμπνευσης για όλους εσάς, και να σας ανήκει ως ένας χρήσιμος οδηγός στην μακρά και συναρπαστική διαδρομή σας.

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!