100 χιλιάδες Έλληνες είδαν «Το Αυτό»

Τις τέσσερις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του στις ελληνικές αίθουσες «Το Αυτό» έκοψε 100 χιλιάδες εισιτήρια.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Τι είναι αυτό που προσελκύει τους θεατές στα θρίλερ;

Ο Στίβεν Κινγκ, που δημιούργησε «Το Αυτό» ένα από τα πλέον αγαπημένα βιβλία τρόμου με φανατικούς αναγνώστες σε όλο τον κόσμο, που πλέον γνώρισε και κινηματογραφική έκδοση σε σκηνοθεσία Άντι Μουσιέτι («Mama»), λέει απαντώντας στο παραπάνω ερώτημα: «Οι ταινίες τρόμου είναι ισχυρές. Στους ανθρώπους αρέσει να φοβούνται σε μία κινηματογραφική αίθουσα επειδή αισθάνονται ότι είναι σ’ ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου μπορούν να βιώσουν συναισθήματα που δεν μπορούν να έχουν στην πραγματική τους ζωή. ΤΟ ΑΥΤΟ κάνει και κάτι παραπάνω. Δίνει στους θεατές την ευκαιρία να ξαναζήσουν κάποια έντονα συναισθήματα που είχαν, ως παιδιά. Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους πιστεύω ότι η ταινία είναι επιτυχημένη».

Ο σκηνοθέτης της ταινίας Άντι Μουσιέτι, ο οποίος μετέφερε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη, το διάσημο μπεστ σέλερ του Στίβεν Κινγκ, του οποίου ο αινιγματικά σύντομος τίτλος αναφέρεται στον κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας, τον σατανικό κλόουν, Πένιγουαϊζ, λέει σχετικά: «Όλοι μας φοβόμαστε κάτι, οπότε μπορούμε να ταυτιστούμε εύκολα με την ιστορία. Δεν υπάρχει τίποτα πιο τρομακτικό από κάτι που σου επιτίθεται χρησιμοποιώντας αυτό που σε φοβίζει περισσότερο». Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει καλύτερος συγγραφέας για ν’ αντιπαραβάλλει τον τρόμο με την εμπειρία του να μεγαλώνεις, από τον Στίβεν Κινγκ.

Ο Μπιλ Σκάρσγκαρντ, ο οποίος ανέλαβε το ρόλο του Πένιγουαϊζ, λέει: «Ήμουν πολύ εξοικειωμένος με τον χαρακτήρα του Πένιγουαϊζ, από παιδί. Μου είχε κάνει πολύ εντύπωση το ότι επειδή θεωρούσε ότι ο φόβος νοστιμίζει τη σάρκα, προσπαθούσε να κάνει τα παιδιά να φοβηθούν, πριν τα καταβροχθίσει».

Στήνοντας την ταινία, η ομάδα παραγωγής γνώριζε ότι η πρόκληση του να μεταφέρει ένα διάσημο και ταυτόχρονα πολυσέλιδο βιβλίο στη μεγάλη οθόνη θα ήταν τεράστια. Γι’ αυτό, αποφάσισε να επικεντρωθεί στο πρώτο μισό του βιβλίου, όταν δηλαδή τα μέλη της Λέσχης των Λούζερ είναι ακόμα παιδιά.
Υπήρξε μια ακόμη σημαντική αλλαγή που αποφασίστηκε να γίνει στην προσαρμογή του σεναρίου. Αν και ο Κινγκ είχε τοποθετήσει το πρώτο μέρος του μυθιστορήματός του στη δεκαετία του 1950, αποφασίστηκε να μετατοπιστεί η ιστορία στη δεκαετία του 1980.

Η Μπάρμπαρα Μουσιέτι εξηγεί: «Η δεκαετία του '50 είναι η δεκαετία στην οποία μεγάλωσε ο Στίβεν Κινγκ και η γενιά του, οπότε και το βιβλίο αντικατοπτρίζει τους φόβους εκείνων των χρόνων. Ο ίδιος ο Κινγκ πάντα έλεγε ‘Να γράφεις μόνο για ό,τι γνωρίζεις’. Έτσι και εμείς, αποφασίσαμε να κάνουμε μια ταινία γι’ αυτό που γνωρίζουμε - τη δεκαετία του '80 - και να θυμηθούμε εκείνα που μας φόβιζαν τότε». Ο Άντι Μουσιέτι προσθέτει: «Στη δεκαετία του '50, τα παιδιά φοβόντουσαν πολύ διαφορετικά πράγματα, όπως τα τέρατα που έβλεπαν στις ταινίες της εποχής, και γι΄ αυτό και ο Πένιγουαϊζ παίρνει συχνά τη μορφή τους στο βιβλίο».

Ο συγγραφέας Στίβεν Κινγκ σημειώνει: «Η ταινία διαφοροποιείται αρκετά από το βιβλίο, αλλά το σημαντικό είναι ότι διατηρήθηκε ο πυρήνας της ιδέας, ότι δηλαδή ο Πένιγουαϊζ αρπάζει αυτά τα παιδιά, ανακαλύπτοντας τους φόβους τους και παίρνοντας ακριβώς τη μορφή των φόβων τους. Ο Άντι το κατάλαβε αυτό καλά και μας έκανε περήφανους με την ταινία του».

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!