10+1 συμβουλές τώρα που μας πιάνει η άνοιξη

Είναι απολύτως φυσιολογικό!
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες η ίδια ιστορία. Είναι κι αυτός ο καιρός στην Ελλάδα που μόλις κάνει να πιάσει η άνοιξη μας πιάνει αμόκ λες και περάσαμε το χειμώνα μας στο Βόρειο πόλο. Ξαφνικά με την πρώτη άνοδο της θερμοκρασίας δεν έχουμε όρεξη να δουλέψουμε, μας πιάνει μια γενικότερη τεμπελιά, θέλουμε να βγαίνουμε έξω, κοιμόμαστε πιο αργά απ’ ότι συνήθως και γενικότερα αποκτούμε μια ευρεία λίστα συμπτωμάτων που την αποκαλούμε «με έπιασε η άνοιξη».

Καταρχάς, όπως θα λέγανε και οι φίλοι μας οι γιατροί δε συντρέχει λόγος ανησυχίας, αντιθέτως αυτό που μας συμβαίνει είναι απόλυτα φυσιολογικό. Επειδή μολονότι είναι φυσιολογικό αν δεν το ικανοποιήσουμε κάπως αυτό θ ’αρχίσει να μας καταδιώκει συγκεντρώσαμε κάποιες συμβουλές για να το περάσουμε ανώδυνα ως προς την καθημερινότητά μας.

1) Γράφουμε μια λίστα με τις απαραίτητες δραστηριότητες για να μπορούμε να τις ακολουθούμε και να τις παρακολουθούμε. Θα μου πείτε: «καλά χρειάζεται η λίστα για να θυμηθώ τις καθημερινές μου υποχρεώσεις»;;; Γενικά όχι. Αυτήν την περίοδο όμως που το μυαλό μας θέλει να ξεφεύγει είναι καλό να βλέπουμε τι πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε και τι μπορούμε να αναβάλλουμε. Ιεραρχούμε και εκτελούμε καλύτερα έτσι.

2) Εντοπίζουμε ποια ώρα της ημέρας μας πιάνει η άνοιξη πιο πολύ. Αν είναι τις πρωινές ώρες και η δουλειά μας το επιτρέπει βάζουμε εξωτερικές δραστηριότητες και επαγγελματικά ραντεβού έτσι ώστε να συνδυάσουμε το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Αν είναι το απόγευμα φροντίζουμε με γνώμονα την παραπάνω λίστα να «αδειάσουμε» όσο το δυνατόν έστω και ένα-δυο απογεύματα την εβδομάδα και να απολαύσουμε έναν καφέ ή μια βόλτα.

3) Εντοπίστε τους συμπάσχοντες. Είπαμε ότι δεν το περνάμε όλοι ταυτόχρονα αλλά σίγουρα χρονικά συμπίπτουμε με κάποιους. Βρείτε λοιπόν αυτούς του κάποιους και εντάξτε τους στις ανοιξιάτικες δραστηριότητες. Αφενός δεν θ ακούσετε γκρίνια του στυλ: «εγώ έχω δουλειά και εσύ με τραβολογάς αριστερά και δεξιά» αφετέρου έστω και μία ώρα με έναν συμπάσχοντα σας «γεμίζει» καλύτερα ψυχολογικά.

4) Μη νιώθετε ενοχές! Είπαμε είναι φυσιολογικό και αντιμετωπίστε το έτσι. Οι ενοχές το μόνο που θα καταφέρουν είναι να μην μας αφήσουν να το εκτονώσουμε μέσα μας και κάπως έτσι θα είμαστε και δυσλειτουργικοί σε αυτά που πρέπει να κάνουμε.

5) Βάλτε ένα στόχο! Πάντα λειτουργούμε καλύτερα αν υπάρχει ένας στόχος στο μυαλό μας. Πείτε πχ: Θα τελειώσω όλες μου τις δουλειές ώστε να μπορέσω την τάδε μέρα να πάω βόλτα εκεί, να κάνω αυτό ή ακόμα καλύτερα να πάρω και μια εργάσιμη άδεια να πάω μια ανοιξιάτικη εκδρομή.

6) Βάλτε το κενό στο πρόγραμμά σας μεσοβδόμαδα. Φυσικά αυτό δεν ισχύει στην παραπάνω συνθήκη της τριήμερης εκδρομής αλλά ισχύει σε οτιδήποτε άλλο. Είναι πολύ καλύτερα για την ψυχολογία μας να αδειάσουμε μια Τετάρτη ή μια Πέμπτη παρά την Παρασκευή που η διάθεσή μας είναι πιο ανέμελη όλο το χρόνο. Αδειάζοντας μια καθημερινή σπάτε τη βδομάδα στα δύο, χαλαρώνετε και ανακτάτε δυνάμεις και όταν θα γυρίσετε το βράδυ σπίτι θα σας φαίνεται σα να λείπατε όλη την ημέρα από την καθημερινότητά σας.

7) Στον κενό χρόνο που θα βρείτε μην κάνετε καμία καθημερινή υποχρέωση. Πολλές φορές λέμε πως το απόγευμα θα βγω για καφέ με φίλους αλλά στην επιστροφή θα πάρω το παιδί από το φροντιστήριο, τα ρούχα από το καθαριστήριο, γάλα από το σούπερ μάρκετ κλπ. κλπ. Δυστυχώς δε λειτουργεί έτσι. Αν δεν καθαρίσετε το χρόνο σας από τις δουλειές της ρουτίνας στην καλύτερη περίπτωση θα νιώθετε σα να μη βγήκατε από το σπίτι και στη χειρότερη θα νιώθετε πτώμα! Ότι δε μπορείτε να αναβάλλετε βάλτε το νωρίτερα και πείτε σε μία μαμά συμμαθητή να πάρει μαζί με το δικό της και το δικό σας παιδί.

8) Μην κολλάτε σε στερεότυπα ελεύθερου χρόνου. Αυτό κολλάει και με τις ενοχές που αναφέραμε παραπάνω. Ωραίες είναι οι οικογενειακές βόλτες αλλά αν είναι να βγείτε έξω και να κυνηγάτε τα παιδιά σας θα είναι σα να μη βγήκατε. Βρείτε αυτό που χρειάζεστε και κάντε αυτό και μόνο. Άλλος θέλει να βγει με το σύντροφό του άλλος με φίλους. Όπως και να είναι επικοινωνήστε το με το έτερον ήμισυ και κάντε το. Κανένας δεν έγινε κακός γονιός γιατί ήθελε να πιεί έναν καφέ χωρίς τα παιδιά του. Ίσα ίσα που τα παιδιά θα καλοδεχτούν την επιστροφή σας σπίτι με καλύτερη διάθεση.

9) Βάλτε μουσική ή/και λίγα φρέσκα λουλούδια στον εργασιακό σας χώρο. Θα εκπλαγείτε αν δείτε το πόσο διαφορετικά θα σας κάνει να νιώσετε. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα φέρετε την άνοιξη μέσα στο χώρο σας, θα βελτιωθεί η συγκέντρωσή σας και θα έχετε μια καταπληκτική δικαιολογία για να δουλεύετε και να τραγουδάτε ή έστω να σιγομουρμουρίζετε.

10) Αλλάξτε την εμφάνισή σας. Είναι κι αυτό ένα είδος εκτόνωσης. Δε χρειάζονται ριζικές αλλαγές. Λίγο ανοιξιάτικο άρωμα, πιο χαρούμενα χρώματα στο ντύσιμό σας, ένα πιο ανοιξιάτικο αξεσουάρ, θα σας φέρει μια πρώτη εκτόνωση χαράς στη διάθεσή σας και αν ακούσετε και κάποιο κομπλιμέντο αυτόματα τα ευεργετικά αποτελέσματα πολλαπλασιάζονται.

+1
Δείξτε κατανόηση στους γύρω σας όταν θα τους πιάσει κι εκείνους η άνοιξη. Στα παιδιά μας, το σύντροφό μας, τους συναδέλφους και συνεργάτες μας. Είτε μας πιάνει η άνοιξη πιο νωρίς είτε πιο αργά από τους άλλους, η κατανόησή μας βοηθά στην καταπολέμηση των ενοχών μας, στον καταμερισμό εργασιών έτσι όλοι να μπορέσουμε να το εκτονώσουμε και μας αφήνει με μια πιο ανοιξιάτικη και ανάλαφρη ψυχολογία που θα μας ακολουθεί όλο το χρόνο

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!

ates