Ο Γιάννης Πάριος για τους 4 μονομάχους των πλέι οφ

(ΑΚΟΥΣΤΕ) Ο Γιάννης Πάριος ξετυλίγει τα ποδοσφαιρικά του μητρώα και βάζει απουσίες.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Το 1971 είναι η χρονιά που ο Γιάννης Πάριος καθιερώνεται στο ελληνικό τραγούδι. Στη δισκογραφία μετρούσε ήδη απ’ το 1969 επιτυχίες όπως η «Θάλασσα του Πειραιά» του Μητσάκη, «Της μοίρας το παιχνίδι» (Καθισμένος στο απέναντι παγκάκι) του Καλδάρα σε στίχους Χατζηνικολάου, ο «Σαραντάρης» του Βασιλειάδη και του Πυθαγόρα κ.ά. Όμως στο ξημέρωμα της δεκαετίας του ΄70, κυκλοφορεί πρώτος μεγάλος δίσκος που συνοδεύεται και από ένα μπαράζ επιτυχιών (όμορφη έκφραση που πρωτάκουσα από τον Πάνο Γεραμάνη). Συγκεκριμένα το άλμπουμ Γιάννης Πάριος περιελάμβανε τραγούδια που βγήκαν παράλληλα και σαν μικρά δισκάκια 45 στροφών μες το ’71 καθώς και μερικά ακόμη που κυκλοφόρησαν νωρίτερα. Στα καινούργια του συγκαταλέγονταν κομμάτια όπως το «Ράκος» των Καλδάρα - Βίρβου, το ξακουστό «Τι κρίμα που χωρίσαμε» των Κατσαρού και Πυθαγόρα, το «Ένα γέρικο καράβι» των Λοΐζου και Παπαδόπουλου, το «Πετροβολούσα τη ζωή» του Καλδάρα και του Σαμολαδά. κ.ά. Όλα δηλαδή προδίκαζαν τα μεγάλα χρυσά σουξέ και τις δάφνες που θα ακολουθούσαν. Ήδη ο ερμηνευτής ξεκινούσε τη συμμετοχή του σε σχήματα πρώτης γραμμής και με γοργά βήματα σύντομα θα «έπαιρνε κεφάλια» στην πίστα και θα γινόταν από τα πρώτα και πιο προσοδοφόρα αστέρια της εταιρείας δίσκων Minos. Ανάμεσα στα τραγούδια του πρώτου του άλμπουμ 33 στροφών που έφερε για τίτλο το όνομά του, υπήρχε και μια δημιουργία του μαέστρου Χάρη Λυμπερόπουλου σε στίχους του Διονύση Τζεφρώνη:

Απουσίες στα μητρώα σημειώνουμε
Ένας ένας το διαλάμε κι αραιώνουμε

Οι απουσίες προβληματίζουν τον Μαρίνο Ουζουνίδη που έχει μπροστά του την αναμέτρηση με τον ΠΑΟΚ και τον υπόλοιπο Γολγοθά -για τα ελληνικά δεδομένα- των πλέι οφ. Οι κόκκινες γραμμές στα πράσινα μητρώα βάζουν σε κίνδυνο τα γερά «μερεμέτια» που έκτισε ολάκερη τη σεζόν ο ικανός τεχνικός. Σίγουρα δεν είναι ο αίτιος ούτε της προετοιμασίας, ούτε των λειψών ή άστοχων επιλογών που έγιναν για να στελεχώσουν το ρόστερ του Παναθηναϊκού. Το φινάλε όμως δεν είναι μόνο εντυπώσεις, έχει και πολλή ουσία και ξεχωριστό ειδικό βάρος. Κάτσε να πάρει -που λέει ο λόγος- ο ΠΑΟΚ την κατρακύλα για να δεις πως αλλάζουν μέσα σε λιγοστό διάστημα τα συναισθήματα, οι σταθερές και γενικότερα οι θεωρήσεις κι εκτιμήσεις για πρόσωπα και πράγματα… Οι Σαλονικιοί μετά το εντός έδρας ταρακούνημα που δέχθηκαν από την ΑΕΚ, αναμένεται να συνέλθουν και να δείξουν την αξία τους στο γήπεδο. Εκτός κι αν η λαχτάρα τους, έστω για έναν δευτεροκλασάτο τίτλο αποδειχτεί τόσο μεγάλη, που το ξεφούσκωμα θα είναι οριστικό και αμετάκλητο.

Ο δικέφαλος της Αθήνας αντιμετωπίζει με τη σειρά του απουσίες που ενδέχεται να στοιχίσουν. Η ανηφόρα των έξτρα αγώνων είναι μεγάλη ακόμα και για μια ομάδα που δεν ταλαιπωρήθηκε από διεθνείς υποχρεώσεις. Είχε άλλες πληγές να κλείσει η ΑΕΚ μέσα στη χρονιά. Χώρια που η Ευρώπη, μες την κούρασή της, σου δίνει και φτερά στα πόδια.

Τώρα θα μου πείτε τι να πει για απουσίες και ο Πανιώνιος. Η ομάδα της Νέας Σμύρνης, μαθημένη ακόμα και μεσούσης της σεζόν να παραχωρεί τους καλύτερούς της, έχει κάνει το «απουσιολόγιο» τρόπο ζωής και ύπαρξης.

Αν οι κυανέρυθροι κάνουν δε την έκπληξη, τότε θα πρόκειται για θαύμα. Κοντά πέφτει άλλωστε και το φινάλε του τραγουδιού που κέντησε ο Πάριος στο γερό ξεκίνημά του:

Τρίτος της Παρέας
Τέρμα Καλλιθέας
Ντύθηκε γαμπρός
Τέρμα τα ξενύχτια
Μάζεμα τα δίχτυα
Από ‘δω κι εμπρός

*...μπάλα μετά μουσικής

Το άρθρο προέρχεται από το οπισθόφυλλο της Sportday (16/5/2017) και είναι μια χορηγία της πίπας Herb. Μπορείτε να το διαβάσετε και μέσα από το pdf που ακολουθεί.
Συνημμένα αρχεία:

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!