Αλλάζει το news feed του Facebook

Αναβαθμίζονται οι ιδιωτικές «ειδήσεις» και υποβαθμίζονται αυτές των επιχειρήσεων και των μέσων ενημνέρωσης.
Το Facebook φέρνει αλλαγές στον τρόπο που φιλτράρεται από τους αλγόριθμούς του η παρουσίαση των ειδήσεων (news feed).

Πλέον θα πριμοδοτούνται αυτές των ιδιωτών, των φίλων και της οικογένειας του χρήστη, ενώ θα μετριάζονται εκείνες των επιχειρήσεων και των μέσων ενημέρωσης.

Οι αλλαγές αυτές, θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται από τις επόμενες εβδομάδες.

Σκοπός σύμφωνα με τους αρμόδιους του Facebook η διασπορά των ψευδών ειδήσεων (fake news) και της παραπληροφόρησης που μαστίζει το δίκτυο και την ίδια ώρα μια έμφαση στην ατομικότητα των δύο δισεκατομμυρίων μηνιαίων χρηστών.

Σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, ο 33χρονος επικεφαλής του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης Μαρκ Ζούκερμπεργκ δηλώνει:

«Έχουμε δεχθεί αντιδράσεις από την κοινότητά μας ότι το δημόσιο περιεχόμενο -οι αναρτήσεις από εταιρείες, επώνυμες εμπορικές μάρκες και μέσα ενημέρωσης- εξοβελίζουν τις προσωπικές στιγμές μας, οι οποίες μας οδηγούν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας…

Με αυτές τις αλλαγές περιμένω ότι θα μειωθεί ο χρόνος που οι άνθρωποι περνάνε στο Facebook, αλλά επίσης θα γίνει πιο πολύτιμος.

Η εστίασή μας δεν θα είναι πια το Facebook να σας βοηθήσει να βρείτε σχετικό με σας περιεχόμενο, αλλά να σας βοηθήσει να έχετε κοινωνικές αλληλεπιδράσεις που έχουν νόημα».

Η Λάουρα Χάζαρντ Όουεν του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας Νίμαν του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, τονίζει: «Πρόκειται ασφαλώς για μια σημαντική αλλαγή. Θα επηρεάσει πολύ τους εκδοτικούς οργανισμούς, καθώς θα βλέπουμε πλέον πολύ λιγότερες ειδήσεις τους να ξεπηδούν στο news feed μας».

Στο διαφορετικό μήκος κύματος, ο Γκάμπριελ Καν από τη Σχολή Επικοινωνίας και Δημοσιογραφίας Ανενμπεργκ του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας: «αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή πως το Facebook διαθέτει σημαντική δύναμη επηρεασμού της υγείας της κοινωνίας. Οι αλλαγές και οι νέες προτεραιότητες μπορεί τελικά να φέρουν ακόμη μεγαλύτερη διαστρέβλωση στην ενημέρωση των χρηστών. Πρέπει να υπάρξει δημόσιος διάλογος για τις αξίες που θα εφαρμοσθούν στο νέο αλγόριθμο του Facebook».

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!