Το πάρτι των Thievery Corporation μετά τη βροχή!

(VIDEO & PHOTOS) Ο καιρός συμμάχησε τελικά με το Release Athens και τον κόσμο που ήθελε να δει τους Thievery Corporation & τους Archive στη δεύτερη μέρα του φεστιβάλ!
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
19/06/2017

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Γιάννης Αλεξίου
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
Καμία εκδήλωση
Η δυνατή βροχή στα νότια προάστια σταμάτησε γύρω στις 9 το βράδυ της Παρασκευής. Εκείνη την ώρα γέμισαν οι γύρω δρόμοι της παραλιακής και καθ’ όδόν για την Πλατεία Νερού από παρέες και ζευγάρια που περπατούσαν γρήγορα προς το σημείο προορισμού μιας φιλόδοξης μέρας καθώς ήδη είχε ακυρωθεί η τρίτη μέρα του Release, το Σάββατο. Οι διοργανωτές είχαν δώσει την ευκαιρία σε όσους είχαν προμηθευτεί εισιτήρια για τους Jamiroquai και Michael Kiwanuka να παρακολουθήσουν ελεύθερα τη μέρα με Thievery Corporation και Archive. Όσοι το έκαναν δεν βγήκαν χαμένοι. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς η αγωνία του κόσμου για το αν θα σταματήσει η βροχή ώστε να μην ακυρωθεί και η 2η μέρα εκτονώθηκε στο πάρτι που έστησαν οι απίθανοι Thievery Corportation που κράτησε περίπου 2 ώρες, με το κοινό να τους ξαναβγάζει στην σκηνή στο μοναδικό encore της ημέρας!

Thievery Corporation - Until The Morning @ Athens Release Fest 2017 Plateia Nerou

Μέχρι τις 9 το βράδυ η εικόνα των παρευρισκόμενων ήταν αποθαρρυντική. Λίγα άτομα μπροστά στην σκηνή με ανοιχτές ομπρέλες παρακολουθούσαν τα σετ των Omega Ray το νέο γκρουπ του Γιώργου Καρανικόλα των Last Drive και το επίσης ελληνικό σχήμα των Kadebostany (ναι σωστά διαβάζετε Κάντε Μποστάνι) που εμφανίστηκαν με καινούργια τραγουδίστρια (η ξανθιά ήταν) και το γλέντησαν στη βροχή!

Kadebostany - Mind If I Stay @ Athens Release Fest 2017 Plateia Nerou

Παρά το γεγονός ότι οι διοργανωτές μέσω μηνυμάτων στο facebook και κάποιων φωτογραφιών όταν σταματούσε η βροχή, διαβεβαίωναν ότι θα διεξαχθεί κανονικά η 2η μέρα του Release Athens καλώντας τον κόσμο να κατέβει στην Πλατεία Νερού, οι περισσότεροι ήταν επιφυλακτικοί καθώς η βροχή σταματούσε και ξανάρχιζε. Η ΕΜΥ αν επικαλεστούμε την διαβεβαίωση πρόγνωσης των διοργανωτών, σίγουρα έπεσε και πάλι έξω καθώς έλεγε ότι μετά τις 5 θα υπάρχει ηλιοφάνεια στα νότια προάστια. Αντίθετα υπήρχαν πυκνά σύννεφα και δυνατή βροχή. Την ΕΜΥ άλλωστε από μικροί δεν την εμπιστευόμαστε, όλο έξω πέφτει. Όμως ω του θαύματος η βροχή σταμάτησε και έτρεξα κι εγώ μαζί με τον πολύ κόσμο να πιάσω μια θέση στο 2ο Release Athens να ξαναδώ μετά από χρόνια τους Archive. Η μοίρα των συγκροτημάτων που βγαίνουν νωρίς είναι δυστυχώς συνήθως κακή για πολλούς λόγους, τώρα ήταν η βροχή.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Πλατεία Νερού είναι το καλύτερο μακράν μέρος για συναυλίες το καλοκαίρι, μέσα στην Αθήνα. Έχει θετική ενέργεια το μέρος, είναι εύκολα προσβάσιμο, περνάει λίγο έξω το τραμ και δίνει μια αίσθηση ελευθερίας σαν χώρος δίπλα στη θάλασσα που μπορεί να μην την δεις καθόλου όση ώρα είσαι εκεί, αλλά σε συνοδεύει η αίσθηση της αύρας της. Επίσης με φεγγάρι είναι ακόμη πιο απίθανα.

Οι Archive


Έτσι λοιπόν έφθασα την κατάλληλη στιγμή μόλις ανέβηκαν οι Archive στην σκηνή με την ομπρέλα αχρείαστη μέσα στην τσάντα. Πέρασαν 23 χρόνια από το σχηματισμό τους στο Λονδίνο και οι μουσικοί τους προσανατολισμοί έχουν διευρυνθεί πέρα από την trip hop / electronica και τον πρώτο δίσκο τους που έκανε πάταγο, το «Londinium» που είχε και νέο-ψυχεδελικές διαστάσεις θυμίζοντας έντονα σε πολλά σημεία το ξεκίνημα των Pink Floyd. Τους είχα πρωτοδεί μόλις έβγαλαν το δεύτερο δίσκο τους «Take My Head» το 1999 όταν τους έφερε τότε η Archangel και ο Πάνος Θεοφανέλης στο «Φως» στην Ιερά Οδό, όπου έδωσαν ρέστα. Μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η μεγάλη κινητικότητα που είχαν στη σκηνή, δεν καθόταν κανένα μέλος στατιστικό και πηγαινοερχόντουσαν αδιάκοπα. Δεν το είχα ξαναδεί σε μπάντα αυτό. Στην Πλατεία Νερού ήταν 8 άτομα επί σκηνής με ένα άλλο ήχο πιο progressive στη σφαίρα της ηλεκτρονικής μουσικής και τα μέλη είχαν χάσει πια την κινητικότητά τους πάνω στην σκηνή. Το σετ τους άκρως επαγγελματικό, αυστηρά 75λεπτο, όπως και η εμφάνισή τους. Ένα καλό σετ που ολοκληρώθηκε με το πιο γνωστό ίσως κομμάτι τους σήμερα, το «Fuck You» του 2004 από το άλμπουμ τους «Noise» που ο κόσμος το τραγούδησε μαζί τους, έχοντας το νου στους Thievery Corporation καθότι ήταν το μεγάλο όνομα της ημέρας. Στο σετ των Archive την μερίδα του λέοντος είχαν τα κομμάτια από το περσινό άλμπουμ τους «The False Foundation» από το οποίο κάποια τραγούδια ακούγονται στο ελληνικό ραδιόφωνο. Εξαιρετική ήταν παρουσία της τραγουδίστριας που έβγαλαν στην σκηνή σε μερικά κομμάτια τους.

Archive - Πλατεία Νερού 16/06/2017

Thievery Corporation


Οι πολυσυλλεκτικοί Thievery Corporation είναι το κάτι άλλο. Πραγματικοί headliners που γνωρίζουν καλά τους κανόνες ενός σόου και του πώς να κρατάς το ενδιαφέρων το κόσμου για την μπάντα μέχρι το τέλος, αλλά και να το ικανοποιείς με το παραπάνω όταν ζητάει «κι άλλο». Ένας Τζαμαϊκανός, μία Ιρανή, μία Αργεντίνα, μία Τζαμαϊκανή κι ένας Αμερικάνος χιπ χοπερ, ονόματι Jeffrey Haynes (Mr. Lif) στα φωνητικά εναλλάσσονταν σε κάθε τραγούδι. Επίσης ένας απίθανος κρουστός που έβαζε όλους κάτω όλους τους τραγουδιστές όταν έπιασε δύο φορές το μικρόφωνο διανύοντας α λα Τζάγγερ μερικές εκατοντάδες μέτρα επί σκηνής συμπλήρωνε το φωνητικό οπλοστάσιο των Thievery Corporation. Συνολικά 10 άτομα στο δυναμικό τους, που πότε ήταν όλα επί σκηνής, πότε σχεδόν όλα και πότε άλλαζαν χέρια τα όργανά τους, κι ο κημπορντίστας έπιανε την κιθάρα ή η «ψυχή» τους ο Rob Garza - μαζί με τον Eric Hilton, δύο μουσικοί και παραγωγοί - άφηνε τα πλήκτρα και τον υπολογιστή κι έπιανε την κιθάρα. Το μέλος τους που έπαιζε σιτάρ σε κάποια κομμάτια πρόσθετε στον global ήχο τους ένα μεγάλο συν. Όσο για τον μπασίστα, ήταν ένα λευκοφορεμένο φρικιό που πήγαινε κι ερχόταν ασταμάτητα ξυπόλητος πάνω στην σκηνή, αλλάζοντας συνέχεια θέση και γυρνώντας γρήγορα την πλάτη του ξαφνικά όταν έφθανε κάπου, τριγυρίζοντας από την μία άκρη στην άλλη.

Richest man in Babylon - Thievery Corporation @Athens Release festival 2017

Ο κόσμος από την αρχή συμμετείχε στο μουσικό πρόγραμμα τους που είχε σαν βάση την Jamaican dub reggae με επιρροές από την ινδική κλασική μουσική, την acid jazz, το hip hop την electronica ακόμη και την bossa nova. Αυτό το μείγμα - καμικάζι των Thievery έκανε ένα κοκτέιλ ήχων χορευτικών που παρέσυρε μαζί του τον κόσμο και δικαιολόγησε τη φήμη που τους συνοδεύει, σαν μία από τις καλύτερες live μπάντες στον κόσμο. Έκλεισαν 23 χρόνια ζωής, με έδρα την Ουάσινγκτον της Αμερικής κι εδώ και χρόνια κατοικοεδρεύουν στον «Λευκό Οίκο» της μουσικής. Το τελευταίο άλμπουμ «The Temple Of I & I» κυκλοφόρησε πριν 3 μήνες, είναι ηχογραφημένο στην Τζαμάικα και ήταν η βάση στο σετ τους στην Πλατεία Νερού. Το χορταστικό encore τους ξεκίνησε με τον θρυλικό πια κομμάτι τους «The Richest Man In Babylon» από τον ομώνυμο τρίτο δίσκο τους (2002) χορεύτηκε και τραγουδήθηκε δεόντως. «Σας αρέσει η ρέγγε;», «Ναι!», «Έχετε πάει στην Τζαμάικα», «Όχι!» ήταν ο διάλογος της Τζαμαϊκανής τραγουδίστριας με το κοινό στο φόρτε του πάρτι που είχε στηθεί. Όσο για τον πολύ Rob Gazza που άφησε στο encore τον υπολογιστή του κι έγινε o κιθαρίστας του γκρουπ χαρούμενος από την αποδοχή της μουσικής τους από το πολύ ζεστό κοινό είπε: «Η Αθήνα είναι η αγαπημένη μου πόλη στον κόσμο!». Τους περιμένουμε ξανά!

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλεξίου
Thievery Corporation - Πλατεία Νερού 16/06/2017

Video

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!