Επτανησιακή Μουσική στο Badminton (ΗΜΑΣΤΑΝ ΕΚΕΙ!)

(ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ) Τη συναυλία αφιέρωμα στην Επτανησιακή μουσική που έγινε στο θέατρο Badminton τη Δευτέρα 2 Απριλίου είχαν τη δυνατότητα να…
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

παρακολουθήσουν όσοι παρεβρέθηκαν εκεί. Ανάμεσα στο κοινό και εγώ, να περιπλανιέμαι στα νησιά, την κουλτούρα και το γαλάζιο του Ιονίου πελάγους, ακούγοντας τις μουσικές που λατρεύονται γιατί ταξίδεψαν αέναες στο χρόνο. Από τις πρώτες νότες που ακούστηκαν, φάνηκε πως η συναυλία θα κινηθεί σε υψηλά επίπεδα. Μέσα απ' αυτή την εξαίρετη βραδιά σας παραθέτω απλόχερα διάφορα ιστορικά στοιχεία που κράτησα σαν φυλαχτό αλλά και τις εντυπώσεις μου για το οπτικο-ακουστικό υπερθέαμα που απήλαυσα.

Οι Έλληνες λοιπόν με εξαίρεση τα Επτάνησα, πρωτοάκουσαν μορφές πολυφωνικής μουσικής που ακολουθούσαν τη Δυτική αρμονία, από τις διάφορες Βαβαρικές στρατιωτικές μπάντες. Την πρώτη τέτοια μπάντα που την αποτελούσαν Γερμανοί μουσικοί, την είχε φέρει στο Ναύπλιο ο Καποδίστριας το 1827. Η μπάντα αυτή, εκτός από στρατιωτικά εμβατήρια, έπαιζε διάφορες διασκευές από άριες της Ιταλικής όπερας, Γερμανικούς χορούς, μαζούρκες κτλ. Στη συνέχεια ο βασιλιάς Όθωνας από το 1833 και μετά, έφερε πολλές τέτοιες μπάντες, που εγκαταστάθηκαν σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Από το 1837 και ύστερα, άρχισαν να έρχονται όλο και συχνότερα Ιταλικοί θίασοι, που έπαιζαν αποσπάσματα από όπερες με αποτέλεσμα οι Έλληνες ν' αρχίσουν να εξοικειώνονται με τις μορφές της Δυτικής μουσικής.

Τα Επτάνησα που δεν γνώρισαν οθωμανική κατοχή , αλλά ήταν για πάρα πολλά χρόνια υπό τη Βενετική και την Αγγλική κατοχή, δέχτηκαν έντονα την Δυτική επιρροή. Τα νησιά του Ιονίου Πελάγους, ήρθαν σε επαφή με τη λόγια μουσική της Δύσης έτσι ώστε ακόμα και η λαϊκή μουσική τους, να υπακούει στους κανόνες της Δυτικής αρμονίας. Όταν λοιπόν, σε όλη την Ευρώπη εμφανίστηκαν σε διάφορες χώρες οι πρώτες εθνικές σχολές, μοιραία στην Ελλάδα οι πρώτες απόπειρες για τη δημιουργία μουσικών έργων που ακολουθούν αυτά τα πρότυπα, έγιναν στα Επτάνησα.

Η συναυλία αυτή, κατάφερε μέσα σε δύο ώρες να χωρέσει τις πιο δυνατές στιγμές της Επτανησιακής μουσικής, από τους κλασσικούς συνθέτες και ποιητές της, ως το λαϊκό τραγούδι της καντάδας και τις αρριέτες. Τραγούδια όπως οι γνωστή σε όλους μας, Κεφαλλονίτικη καντάδα ''Εις τον αφρό της θάλασσας'' και η Ζακυνθινή καντάδα ''Απόψε την κιθάρα μου'' που συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα ο εξαίρετος μαέστρος Παναγής Μπαρμπάτης δίκαια καταχειροκροτήθηκαν από το κοινό.

Όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτή τη συναυλία ήταν εξαιρετικοί. Οι μουσικοί, οι λυρικοί τραγουδιστές που συγκροτούσαν τη χορωδία και βεβαίως οι λυρικοί σολίστες που διαπρέπουν στο εξωτερικό αφού τα τελευταία χρόνια έχουν περάσει από όλες σχεδόν τις λυρικές σκηνές του πλανήτη. Και μιλώ σαφώς, για τον τενόρο Αντώνη Κορωναίο και τον βαρύτονο Διονύση Σούρπη που με μεγάλη μαεστρία ξεδίπλωσαν όλο τους το ταλέντο. Θέλω όμως να σταθώ ιδιαίτερα στον Παναγή Μπαρμπάτη, ο οποίος είναι από τους πιο επικοινωνιακούς μαέστρους που έχω δει στη ζωή μου, αφού κατάφερε στο δεύτερο μέρος να ξεσηκώσει το κοινό που γέμισε το χώρο του θεάτρου Badminton .

Ήταν η δεύτερη συναυλία αυτού του νέου κύκλου συναυλιών με τίτλο ''Θέματα της Ελληνικής μουσικής και του Ελληνικού τραγουδιού '' που διευθύνει ο συνθέτης Μιχάλης Κουμπιός και απ’ ότι φαίνεται μας επιφυλάσσει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις στο μέλλον.

Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή


ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!