Πώς μπαίνεις στο χώρο επαγγελματικά; Υπάρχουν κάποια 45άρια στις εταιρείες Columbia και στη Nina…
Έγραφαν δημοτικά τραγούδια οι δικοί σου;
Λ.Χ: Nαι, ο πατέρας μου πήγαινε συνέχεια με τα αδέρφια του, τον μπάρμπα-Φώτη και τον Κυριάκο. Γνωριζόμασταν με τον Λαμπρόπουλο, οπότε όταν έφυγε ο Καζαντζίδης για πρώτη φορά και πήγε στην Rca με φώναξε αμέσως, αλλά εκείνο τον καιρό δεν μ’ άφησε ο μπάρμπας μου, ο Φώτης, να κάνω δίσκο. Mετά, όταν ξανάφυγε ο Καζαντζίδης, με είχε βάλει στο μάτι ο Λαμπρόπουλος, με ξαναφώναξε και πήγα και έκανα αυτά τα πρώτα του Δερβενιώτη και του Βίρβου. Μετά ξαναγύρισε ο Καζαντζίδης. Μόλις γύρισε ο Καζαντζίδης «πήρα τον πούλο»… Κάπως έτσι γινόταν το παιχνίδι τότε, γιατί έτσι ήταν η κατάσταση… Εμένα δεν μ’ ενδιέφερε και πάρα πολύ βέβαια, εγώ ήθελα να βρίσκομαι μέσα στο χώρο, μου άρεσε όλο αυτό που γινόταν, γιατί ήδη είχα μπει από πολύ μικρός.
Έτσι, το 1961 ο Λάκης Χαλκιάς μπαίνει στα στούντιο της Columbia για να ηχογραφήσει τα πρώτα του τραγούδια σε δίσκους 45 στροφών, σε μουσική Θόδωρου Δερβενιώτη και στίχους Κώστα Βίρβου. Στις αρχές του Μάρτη ηχογραφεί το «Παραπονιάρικο», ένα συρτοτσιφτετέλι, στο οποίο δεύτερη φωνή κάνει η Νινή Ζαν. Στην άλλη όψη από το 45άρι, που κυκλοφορεί με την ετικέτα της Columbia, τραγουδά η Γιώτα Λύδια μια σύνθεση του Δερβενιώτη με τίτλο «Μ’ έχει λιώσει ο καημός». Λίγο μετά, προς τα τέλη του Ιούνη, ο Χαλκιάς ηχογραφεί σε 45άρια, με την ετικέτα της His master’ s voice αυτή τη φορά, τα «Μ’ έκαψες, μ’ έκαψες» και «Όπου γης και πατρίς» με δεύτερες φωνές τη Βούλα Λιάτσου. Όλα αυτά τα τραγούδια παραμένουν μέχρι σήμερα ανέκδοτα σε lp ή cd.
Ευχαριστώ το φίλο και ερευνητή ελληνικής μουσικής Βαγγέλη Αρναουτάκη για τη βοήθειά του
Φωτογραφίες
2: Στην Αμερική κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στην Ελλάδα. Χορεύει ο Anthony Quinn, υπό τους ήχους του μπουζουκιού του Λάκη Χαλκιά
3: Στην Αμερική στα τέλη της δεκαετίας του ’60.
(Πηγή: www.lakischalkias.gr)