Βασιλική Καρακώστα - «Κουρελού» (ΔΙΣΚΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)

(ΑΚΟΥΣΕ) Νέος δίσκος με εμπνευσμένες διασκευές και ψυχωμένες ερμηνείες.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 

Η «Κουρελού» της Βασιλικής Καρακώστα

Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε και διανεμήθηκε μαζί με την εφημερίδα «Αυγή» η νέα δισκογραφική δουλειά της Βασιλικής Καρακώστα με τίτλο «Κουρελού» με δώδεκα εμπνευσμένες διασκευές τραγουδιών από πολλές «περιοχές» του ελληνικού τραγουδιού. Τραγούδια «ετερόκλητα» μεν, αλλά με κοινή αισθητική, από την Θράκη, τον Πόντο, τη Μικρά Ασία, ρεμπέτικα, λαϊκοδημοτικά, «ελαφρά» αλλά και σύγχρονα…

Τα τραγούδια του cd


1) Μάδησα μια μαργαρίτα (Θανάσης Χάρος – Ξενοφών Σπουργίτης – Λάκης Τσώλης)
2) Φόρα τα μαύρα (Κώστας Καρίπης – Γιώργος Πετροπουλέας)
3) Το βουνό (Μανώλης Χιώτης)*
4) Σ ’αγαπώ (Κώστας Γιαννίδης – Νίκος Νικολαΐδης)
5) Τζιβαέρι (Παραδοσιακό Σμύρνης)
6) Καλογριά (Βαγγέλης Παπάζογλου)
7) Ο κηπουρός (Παύλος Παυλίδης)
8) Καλάζνικωφ (Λυδία Μπουντούνη)
9) Λιανοχορταρούδια (Παραδοσιακό Θράκης)
10) Κοκαϊνοπότης (Παναγιώτης Τούντας)
11) Πάρθεν η Ρωμανία (Παραδοσιακό Πόντου)
12) Βάλε μου να πιω (Νίκος Ξυδάκης – Τάσος Σαμαρτζής)

*Την ανδρική χορωδία στο «Βουνό» αποτελούν οι μουσικοί Κλέων Αντωνίου, Μιχάλης Καλκάνης και Νίκος Μέρμηγκας, ο οποίος έπαιξε και μπουζούκι. Τρομπόνι έπαιξε ο Αντώνης Ανδρέου. Δυστυχώς στην παρούσα έκδοση δεν υπάρχουν πληροφορίες για τους μουσικούς και τους συντελεστές. Οι πληροφορίες μας λένε πως ο δίσκος θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο στα καταστήματα, οπότε το πιθανότερο είναι πως στην «κανονική» έκδοση θα αναγράφονται όλα τα στοιχεία.

Τρία από τα κομμάτια του δίσκου, το «Τζιβαέρι», τα «Λιανοχορταρούδια» και το «Ρωμανία επάρθεν» είχαν ακουστεί στις 9 Δεκεμβρίου 2012 στη συναυλία του Βασίλη Μπουντούνη με τις «100 κιθάρες» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συμπεριλήφθηκαν στο cd και dvd που κυκλοφόρησε με τη ζωντανή ηχογράφηση της συναυλίας. Άλλα δυο τραγούδια, τα «Φόρα τα μαύρα» και «Καλάζνικωφ», προέρχονται από «Τα επικίνδυνα», την προηγούμενη δισκογραφική δουλειά της Βασιλικής Καρακώστα που κυκλοφόρησε το 2013, όπως και η «Καλογριά», που βρίσκεται εδώ σε μια νέα ενορχηστρωτική προσέγγιση. Υπάρχουν επίσης έξι καινούργιες ηχογραφήσεις…
{youtube}oyvlqkiFkfk{/youtube}

Το σημείωμα της ερμηνεύτριας

Αυτός ο δίσκος έχει σαν αφετηρία το «Κουρελού project» που παρουσίαζε η Βασιλική Καρακώστα στις εμφανίσεις της σε όλη την Ελλάδα. Στο εσώφυλλο του cd η ερμηνεύτρια δίνει τις απαραίτητες «εξηγήσεις» σχετικά με την «Κουρελού»:

«ΚΟΥΡΕΛΟΥ: ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ. Διαβάζω συχνά τη λέξη Επανάσταση, ωραία Στάση, ωραία Λέξη. Υπάρχει και η Ανάσταση. Ο Χατζιδάκις μας, στη φράση «Η Ελλάδα Ποτέ δεν πεθαίνει» απαντούσε: «Μα καλά αν δεν πεθάνει μια Χώρα, πώς θα Αναστηθεί»;

Ο θάνατος αυτός, στα μεταφορικά – για μένα – σημαίνει παίρνω την Απόφαση, σ’αυτό που συμβαίνει, περπατώ – ΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ – ζω σαν μετανάστης στην ίδια μου τη Χώρα και με ό,τι έχω και δεν έχω μαγειρεύω για το ΠΑΣΧΑ, - δίνω και στο γείτονα, (στις κρίσιμες στιγμές), κάνω το πέρασμά μου για να ξανα-(αναστηθώ) στηθώ. Να ΑΝΑΣΤΗΘΩ, ίσως πιο δυνατός. Αφήνομαι στην ΠΑΡΑΔΟΣΗ.

ΟΜΟΡΦΗ που είναι η γλώσσα μας, τα ελληνικά μας είναι σαν χάδι στο ΝΟΥ. Οι Αφρικανοί μου λένε πως το στόμα μας, (η γλώσσα μας δηλαδή), είναι το όπλο μας). Εγώ λέω πως είναι ο Χάρτης μας, Το ΜΟΝΟ-ΠΑΤΙ μας η πατρίδα που κουβαλάμε κάθε στιγμή επάνω μας. Δεν μ’ αρέσει η λέξη ΟΠΛΟ.

Τραγούδαγα. Και θα τραγουδώ τη Γλώσσα μου και την «ΣΥΝΤΑΞΗ» αυτής. Κι όλου του κόσμου την Αλλόγλωση Παράδοση. Για να ΞΑΝΑΚΕΡΔΙΘΕΙ και να γεννήσει. ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΚΕΡΔΙΘΕΙ η γιορτή. Η ΛΕΞΗ. Η ΕΝΝΟΙΑ ΑΥΤΗΣ. ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΧΑΔΙ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ ΕΛΛΟΧΕΥΕΙ. ΟΥΧΙ ΕΠΙΘΕΣΗ. ΑΛΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΗ (καλή μας Ανάσταση) με κεριά σαν αστεράκια, πάνω σε μια ξεχασμένη ΚΟΥΡΕΛΟΥ- από το ντουλάπι της γιαγιάς μας- που πλέκει μνήμες και τραγουδά ιστορίες από τον Πόντο στη Θράκη, από το Νέο Κύμα στο σύγχρονο κύμα, από το λαϊκοδημοτικό στο ρεμπέτικο. Σε μια κουρελού να καθίσουμε, κόκκινα αυγά να σπάσουμε και να ξανα-ζωντανέψουμε το αίμα μας. Καλό ΠΕΡΑΣΜΑ λοιπόν σ’αυτό που ζούμε εδώ = ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.

Αφιερώνω την Κουρελού τραγουδιών στους δασκάλους μου. Οποιασδήποτε καταγωγής και οποιασδήποτε στιγμής».

Εντυπώσεις από την ακρόαση

Αν και, γενικά, είμαι επιφυλακτικός και «συντηρητικός» με τις διασκευές, (σε αντίθεση με τις επανεκτελέσεις που έχουν σαν βάση τον «παραδοσιακό» ήχο των πρώτων ηχογραφήσεων), η δουλειά αυτή μου άφησε τις θετικότερες εντυπώσεις. Ειδικά κάποιες εκτελέσεις, κατά τη γνώμη μου, ξεχωρίζουν… Δεν μπορώ, ας πούμε, να μη σταθώ στις φαεινές διασκευές, αλλά και στις ψυχωμένες ερμηνείες, στα λαϊκά τραγούδια όπως το «Βουνό», η «Καλογριά», ο «Κοκαϊνοπότης» και το «Φόρα τα μαύρα» ή ακόμα και στο λαϊκοδημοτικό «Μάδησα μια μαργαρίτα». Ακούγοντας κάποιες από τις εκτελέσεις αυτού του τραγουδιού της δεκαετίας του ’70 και βάζοντάς τις δίπλα στη διασκευή της Βασιλικής Καρακώστα με τα βαλκανικά «χρώματα», γίνεται για μια ακόμη φορά αντιληπτό, πόσο μπορεί να αναδείξει ένα τραγούδι η ενορχήστρωση και η ερμηνεία του

Πιστεύω λοιπόν, πως στους συντελεστές ενός τραγουδιού, δίπλα στον συνθέτη, τον στιχουργό και τον ερμηνευτή, θα πρέπει να βάλουμε, σε περίοπτη θέση και τον ενορχηστρωτή…

Νομίζω πως δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτή η μικρή παρουσίαση, από την ακρόαση της ανατριχιαστικής εκτέλεσης του πολυτραγουδισμένου Ποντιακού θρήνου «Πάρθεν η Ρωμανία»…

Video

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!