Θυμίζουν άλλοτε «μουρμούρικα» ρεμπέτικα κι άλλοτε αμερικάνικα του νότου που συνδυάζουν την κάντρυ και τη φολκ, με το ροκ, το μπλουζ, ενίοτε και το γκόσπελ. Και κάπου ενδιάμεσα αχνοφέγγουν το ελαφρό αλλά και τα «σκληρά» λαϊκά του '50. Η τραχιά, γρεζάτη, φωνή του, δεν τον εμποδίζει να μεταφέρει ακριβά συναισθήματα. Η αλήθεια του είναι τόσο ισχυρή που ξεπερνά τις τεχνικές αδυναμίες, ενώ στο βάθος της κρύβονται όσα συνδέουν τον ερμηνευτή με το ορθόδοξο αλλά και ανορθόδοξο λαϊκό τραγούδι. Το «Πέρασμα» είναι δίσκος ακρόασης, με ουσία και λόγο ύπαρξης.
Ο Σωκράτης Μάλαμας δεν χαρίζεται, δεν ανατρέχει σε ευκολίες και κλισέ. Πορεύεται τη στράτα του με συνέπεια και ειλικρίνεια, γι’ αυτό και δικαιώνεται σε δύσκολους καιρούς, όπου ακόμα και οι μύθοι ξεφτίζουν πέφτοντας στον πειρασμό των συμβιβασμών και καιροσκοπικών εκπτώσεων. Οι στίχοι του Άλκη Αλκαίου – λιγότερο «σπουδαίοι» σε σχέση με το βαρύ παρελθόν του – διευκολύνουν τον τραγουδοποιό να ξετυλίξει τα μεράκια της καρδιάς του, τις σκέψεις του μυαλού του, τη στάση και αντίληψη του για τη ζήση και τις αγωνίες της, εγκόσμιες και μεταφυσικές ακόμη. Η Μελίνα Κανά, στο ερμηνευτικό μέλος, απόλυτα ταιριαστή με το κλίμα, την ατμόσφαιρα και ιδιοσυγκρασία του Σωκράτη Μάλαμα, ξαναβρίσκει στα πονήματά του το ιδανικό υλικό για να αναδείξει τα χαρίσματά της.
Ο Σωκράτης Μάλαμας δεν χαρίζεται, δεν ανατρέχει σε ευκολίες και κλισέ. Πορεύεται τη στράτα του με συνέπεια και ειλικρίνεια, γι’ αυτό και δικαιώνεται σε δύσκολους καιρούς, όπου ακόμα και οι μύθοι ξεφτίζουν πέφτοντας στον πειρασμό των συμβιβασμών και καιροσκοπικών εκπτώσεων. Οι στίχοι του Άλκη Αλκαίου – λιγότερο «σπουδαίοι» σε σχέση με το βαρύ παρελθόν του – διευκολύνουν τον τραγουδοποιό να ξετυλίξει τα μεράκια της καρδιάς του, τις σκέψεις του μυαλού του, τη στάση και αντίληψη του για τη ζήση και τις αγωνίες της, εγκόσμιες και μεταφυσικές ακόμη. Η Μελίνα Κανά, στο ερμηνευτικό μέλος, απόλυτα ταιριαστή με το κλίμα, την ατμόσφαιρα και ιδιοσυγκρασία του Σωκράτη Μάλαμα, ξαναβρίσκει στα πονήματά του το ιδανικό υλικό για να αναδείξει τα χαρίσματά της.