Μανώλης Λιδάκης - «Αύριο θα είναι αργά» (ΝΕΟΣ ΔΙΣΚΟΣ)

(ΑΚΟΥΣΕ) Πριν από λίγες ημέρες έφτασε στα χέρια μου ένα καλαίσθητο πακετάκι, με το νέο δίσκο του Μανώλη Λιδάκη, μέσα σε ένα
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
πράσινο διχτάκι με ένα γούρι, μια ξύλινη άγκυρα. Ο δίσκος κυκλοφόρησε από τη Ηeaven με τίτλο «Αύριο θα είναι αργά». Τις μουσικές υπογράφουν η Βάσω Αλλαγιάννη, ο Σωκράτης Μάλαμας και ο Ορφέας Περίδης και τους στίχους εκτός της Αλλαγιάννη και του Μάλαμα, ο Θοδωρής Γκόνης, ο Γιώργος Κλεφτογιώργος, ο Γιώργος Σιδερής, ο Γιάννης Μελισσίδης, ενώ υπάρχουν και τρία τραγούδια σε στίχους του Μανώλη Ρασούλη. Ειδικά βέβαια στο τραγούδι «Απαντησάδικα δεν έχει» ακόμα κι αν δεν ξέραμε τον στιχουργό, ο νους μας θα πήγαινε κατευθείαν στον μοναδικό λεξιπλάστη Ρασούλη….

1)Το στάρι (Ορφέας Περίδης-Γιώργος Σιδερής)
2)Εγώ θέλω μονάχος μου (Ορφέας Περίδης-Θοδωρής Γκόνης)
3)Χωρίς να σ’έχω (Βάσω Αλλαγιάννη)
4)Όταν λέω Σαλονίκη (Σωκράτης Μάλαμας-Γιώργος Κλεφτογιώργος)
5)Να σ’αγαπήσω δυο φορές (Ορφέας Περίδης-Βάσω Αλλαγιάννη)
6)Αύριο θα είναι αργά (Βάσω Αλλαγιάννη-Μανώλης Ρασούλη)
7)Συνήθεια δίχτυ (Σωκράτης Μάλαμας)
8)Και πέρασαν (Βάσω Αλλαγιάννη)
9)Μάσκα (Σωκράτης Μάλαμας-Γιάννης Μελισσίδης)
10)Το χάδι το ψηφίζω (Βάσω Αλλαγιάννη-Μανώλης Ρασούλης)
11)Δυο ποτήρια μια κουβέντα (Ορφέας Περίδης-Θοδωρής Γκόνης)
12)Εγώ θέλω μονάχος μου –ΙΙ- (Σωκράτης Μάλαμας-Θοδωρής Γκόνης)
13)Απαντησάδικα δεν έχει (Βάσω Αλλαγιάννη-Μανώλης Ρασούλης)
14)Μες στου Θαβώρ το φως (Ορφέας Περίδης-Γιώργος Σιδερής)



Oι στίχοι του Θοδωρή Γκόνη για το τραγούδι «Εγώ θέλω μονάχος μου» μελοποιήθηκαν ταυτόχρονα τόσο από τον Ορφέα Περίδη όσο και από τον Σωκράτη Μάλαμα. Κι επειδή και τα δυο τραγούδια άρεσαν εξίσου στον ερμηνευτή, συμπεριλήφθηκαν στο δίσκο και τα δυο.

Επίσης υπάρχουν δυο ενδιαφέρουσες επανακτελέσεις στο «Χωρίς να σ’έχω» που είχε πρωτοπεί η Γλυκερία με τίτλο «Χωρίς εσένα» στο δίσκο «Η αγάπη είναι ελεύθερη» το 2010 και στο «Συνήθεια δίχτυ» που πρωτοηχογραφήθηκε από τον Σωκράτη Μάλαμα για το δίσκο «13000 μέρες» το 1998.

Οι ενορχηστρώσεις έγιναν στα 3,6,8,9,10 και 13 από τον Ματί Παλαιολόγο, στα 1 και 11 από τον Φώτη Σιώτα, στο 2 από τον Ορφέα Περίδη και τον Φώτη Σιώτα και στα 4,5,7,12,14 από τους μουσικούς με την επιμέλεια του Φώτη Σιώτα. Η διεύθυνση παραγωγής έγινε από τον Ορφέα Περίδη και τον Μανώλη Λιδάκη.

Λίγες μέρες πριν την έκδοση του δίσκου, σε συνέντευξή του στον Κώστα Μπαλαχούτη ο ερμηνευτής είχε αναφερθεί στη νέα του δουλειά:

Όμως για αυτόν το νέο δίσκο βλέπω ότι έχεις μια ζεστασιά πρωτόγνωρη, αισθάνομαι πως «καίγεσαι» γι’ αυτά τα τραγούδια.
Η αλήθεια είναι ότι είχα πάρα πολύ καιρό να νιώσω έτσι… Καίγομαι, όπως το λες! Ξεκίνησε με το Σωκράτη να μου φέρνει σιγά-σιγά τραγούδια, έφερε ο Ορφέας, είχα και κάποια τραγούδια της Βάσως Αλλαγιάννη ενώ με την άδεια της κόρης του ανακάλυψα και τραγούδια του Μανώλη Ρασούλη. Εκτός απ’ το «Αύριο θα είναι αργά» έχει κι ένα άλλο που λέει «ο έρωτας αγάπη μου είναι ελευθερία κι όποιος δε ξέρει ν’ αγαπά ζητά κυριαρχία». Κάνει μπαμ ο Ρασούλης σ’ αυτό!

Τέσσερα χρόνια σχεδόν μετά την τελευταία του δουλειά με νέο υλικό (αναφέρομαι στο δίσκο «Όλα δικά μας κι όλα ξένα» με τα τραγούδια του Χρήστου Νικολόπουλου) κι ενάμιση μετά τη «Β’ Ανάγνωση», το δίσκο με τις επανεκτελέσεις τραγουδιών του Σταύρου Ξαρχάκου, ο Μανώλης Λιδάκης επιστρέφει με μια σημαντική δουλειά, που ακόμα και αν διανύουμε το μήνα Μάιο, είμαι βέβαιος πως στο τέλος του χρόνου θα λάβει θέση στις σημαντικές κυκλοφορίες της χρονιάς. Θα μου άρεσε βέβαια- κι αυτό δεν αφορά μόνο το Λιδάκη, αλλά όλους τους τραγουδιστές που παρουσιάζουν δουλειές με πολλά τραγούδια, όσο σημαντικοί κι αν είναι- να υπήρχε ακόμα μια φωνή, ενδεχομένως γυναικεία, που θα ερμήνευε 1-2 τραγούδια, έτσι για να «σπάσει» λιγάκι η «μονοτονία» της μονοφωνίας…. Αυτό βέβαια δε μειώνει σε τίποτα τη συνολική αξία της δουλειάς αυτής, που χαρακτηρίζεται από ομοιογένεια, παρά το γεγονός ότι τη μουσική έγραψαν τρεις διαφορετικοί δημιουργοί και τα λόγια επτά στιχουργοί. Ομοιογένεια που δύσκολα συναντούμε πλέον σήμερα στους δίσκους. Οι εποχές φυσικά έχουν αλλάξει και θεωρώ πως είναι δύσκολο, έως ακατόρθωτο πλέον να περιμένουμε δίσκους όπως οι δυο εμβληματικοί δίσκοι που κυκλοφόρησαν με τη φωνή του Λιδάκη στις αρχές της δεκαετίας του ’90, το «Ούτε που ρώτησα» και το «Καράβι απόψε το φιλί». Θεωρώ όμως πως έχουμε να κάνουμε με μια αξιοπρεπέστατη δουλειά, πολύ περισσότερο για τη σημερινή εποχή, με τα σημερινά δεδομένα στην τραγουδοποιία και στη δισκογραφία… Είναι ιδιαίτερα παρήγορο που ακόμα και σήμερα υπάρχουν δημιουργοί και τραγουδιστές που καταθέτουν την ψυχή τους και παρουσιάζουν ολοκληρωμένους δίσκους… Γιατί, αν μη τι άλλο, θεωρώ πως ο δίσκος του Λιδάκη έχει μέσα του ψυχή….

Video

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!