Η «κατάρα» του να είσαι όμορφος

Ο Tony Curtis γεννήθηκε στις 3 Ιουνίου 1925 και έφυγε στις 29 Σεπτεμβρίου 2010.
logo radio
Ogdoo web radio
Live
 
Η περίπτωσή του λειτούργησε ως «ατραπός» για την είσοδό μου στα συγγραφικά μονοπάτια.

Μια κάπως «υποτιμητική» αναφορά στο όνομά του, γέννησε την αφορμή να γράψω μια επιστολή υπεράσπισής του σε γνωστό κινηματογραφικό περιοδικό παλαιότερων δεκαετιών. Άρρωστος από πιτσιρίκι με τη μουσική, το σινεμά -και όχι μόνο- απόρησα όταν με αναζήτησαν από τη δημοσιογραφική ομάδα του εντύπου. Άλλοι καιροί βλέπετε, άλλη Ελλάδα, άλλοι άνθρωποι.

Ο ουγγρικής καταγωγής Tony Curtis, έγινε σταρ πρώτου μεγέθους στο Χόλιγουντ στα χρυσά χρόνια της βιομηχανίας, τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Μετράει πάνω από 100 ταινίες στο ενεργητικό του. Πολλές από αυτές αδιάφορες, αλλά και μερικές στις οποίες δείχνει ποιος θα μπορούσε να είναι, αν δεν εγκλωβίζονταν στα κλισέ που το Χόλιγουντ εκείνα τα χρόνια επέβαλλε, μια και επένδυε καταλυτικά και δεσμευτικά σε τέτοιες περιπτώσεις.

Το χρήμα είχε και έχει τους δικούς του κώδικες… που δεν συνάδουν με την καλλιτεχνία. Δύσκολα ξέφευγες απ’ τις δαγκάνες που απειλούσαν στο πρώτο ελεύθερο «παραστράτημα» να σε συνθλίψουν ή να σε στραγγαλίζουν αργά και βασανιστικά μέχρι τον ύστατο ρόγχο. Κάτι σαν την ελληνική δισκογραφία στους ίδιους πάνω κάτω καιρούς…

Ο Tony Curtis το πάλεψε διακριτικά αλλά μάλλον βολεύτηκε στα τυποποιημένα. Άλλωστε οι 6 γάμοι του (ανάμεσά τους και αυτός με την Τζάνετ Λι του Ψυχώ, με την οποία απέκτησαν τη γνωστή ηθοποιό Κέλι Τζέιμι Λι Κέρτις) σε συνδυασμό με τα νυχτοπερπατήματά του και τη λατρεία του για την όμορφη ζωή, όπως υπογραμμίζονταν συχνά από απανωτά δημοσιεύματα, δεν άφηναν περιθώρια για ενστάσεις.

Ακόμα και το περουκίνι του στα μεσόκοπά του και η έντονη περούκα του στη συνέχεια, δείχνουν πως η εικόνα του ωραίου με την οποία καθιερώθηκε, δεν έπρεπε να διακυβεύεται.

«Μαγικός» στο Houdini (1953), αθλητικός και γοητευτικός στο Trapeze (1956), ξεχωριστός στο Σκοτεινοί Δολοφόνοι (Sweet Smell of Success, 1957), συγκλονιστικός στο Όταν σπάσαμε τις αλυσίδες (The Defiant Ones, 1958), όπου προτάθηκε για Όσκαρ, απολαυστικός πλάι στον Τζακ Λέμον και τη Μέριλιν Μονρόε στη διάσημη κομεντί του Μπίλι Γουάιλντερ Μερικοί το προτιμούν καυτό (Some like it Hot, 1959), συγκινητικός Στο Δάφνες κυλισμένες στη λάσπη (The Outsider, 1961), άνετος στο Το σεξ και το μοναχικό κορίτσι, (Sex and the Single Girl, 1964), καίριος στο Ο στραγγαλιστής της Βοστόνης (The Boston Strangler, 1968), όπου στραπατσάρισε την εικόνα του.

Θα έλεγα πως στην τηλεοπτική σειρά Οι Αντίζηλοι (The Persuaders) ήταν ο ωραίος εαυτός του. Άλλωστε μιλάμε για ένα ηθοποιό με πλατιά γκάμα, απ’ την κωμωδία στο δράμα και την περιπέτεια.

Δεν μπορώ όμως να μην αναφέρω και δύο πολύ δυνατούς δεύτερους ρόλους του στο πλευρό του μεγάλου Kirk Douglas, στους Βίκινγκς (The Vikings, 1959) και στον Σπάρτακο (Spartacus, 1960). Στην τελευταία με το σενάριο του Dalton Trumbo και την μπαγκέτα του Stanley Kubrick, ο Tony Curtis δείχνει και την ευαισθησία και τα «καράτια» του. Το ίδιο και στην προηγούμενη...

Video

ΤΟ OGDOO.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ

Το τραγούδι αλλιώς, στο email σας!

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα στο χώρο της καλής μουσικής!